Robert Jan de Wit Kfz.69+3.7 Pak (foto's 17/2)

robert jan de wit zei:
Ps. : Robert jan, heel erg sorry voor het vervuilen van dit topic :oeps:

Heel leuk en aardig maar daar heb je MSN voor! :huh:
Eerst doen en daarna sorry zeggen, daar heb je wel vaak last van, Gjalt....

En nu weer On Topic!

Robert Jan[/quote]
Daar heb je gelijk in RJ!
Ik heb het off-topic geneuzel verwijderd uit je thread ;)
Hou het nu on-topic aub!
Jan :)
 
Hey Robert-Jan,

de verf van vallejo die je gebruikt voor de koppies,
is dat een set, of zijn dat losse potjes ?

Ik moet nog verf aanschaffen voor figuren,
en zit nu te twijfelen tussen een andrea-set,
een vallejo-set of losse potjes...

Heb je ook wat kleurnummers bij de hand ?

Mijn dank is groot.

Rico
 
Ik moet nog verf aanschaffen voor figuren,
en zit nu te twijfelen tussen een andrea-set,
een vallejo-set of losse potjes...

Heb je ook wat kleurnummers bij de hand ?

Hey Rico,

Als ik je advies mag geven zou ik voor de losse potjes gaan maar daar ging mijn vraag(eerder al gestelt) over of die nog andere kleuren heeft toegevoegd.

Nick
 
Hoi

Rico,Nick,

Ik ben nu op mijn werk dus ik heb het niet paraat, maar ik zal als ik tijd heb de nummers even doorgeven en uitleggen hoe ik het mix e.d.
Het is geen set, maar gewoon "losse" flesjes.

groet,
Robert Jan
 
Hoi,

De vallejo kleuren die ik gebruik zijn:

947 red
860 fleshtone
951 white
818 red leather
597 slow dry (dan droogt het minder snel)

DSC01251.jpg


eerst mix ik de witte en de rode kleur tot een roseachtig geheel
DSC01253.jpg


Dan voeg ik de fleshtone toe
DSC01254.jpg


En dan weer wit om een huidskleur te krijgen. Ik heb de huidskleur zo licht mogelijk gehouden. Ik denk dat als je het donker hebt dat het dan erg sterk naar voren komt.
DSC01255.jpg


Deze kleur breng ik in enkele dunne laagjes aan. Om een beetje tempo te houden gebruik ik ook wel de föhn erbij om de laagjes wat sneller te laten drogen.

De red leather gebruik ik om washes te geven en zo de schaduwpartijen na te bootsen. de basiskleur gebruik ik daarna weer om de highlights te zetten op de neus, kin en jukbeenderen.

Voor de ogen gebruik ik vallejo 862 blackgrey. Ik zet een heel klein puntje, waar de ogen openstaan of een wash waar de ogen dichtgeknepen zijn. Als dit droog is doe ik een wash van wit over de open oogpartijen om het effect van het zwartgrijs wat af te zwakken.

Als laatste heb ik nog een soort pinwash van 502 Abteilung wash brown gedaan bij de mond en rond de neus en de ogen en oren.
En een hele zachtrose op de onderlip.

en dan krijg je ongeveer dit (het lukt me nu even niet om lichtere foto's te maken):
DSC01258.jpg


DSC01262.jpg


Let wel dit zijn mijn eerste figuren op 1:35.
Ik heb gedaan wat voor mij op dit moment effectief leek en binnen mijn kunnen ligt.
Er kan enorm veel aan verbeterd kan worden, zo ook aan het schilderen van de uniformen, maar voor nu ben ik tevreden.

Mijn manier is ook om vooral veel te kijken naar de figuren van anderen.
Ik heb vooral gekeken naar Bill Horan, Calvin Tan en Mike Blank, die gebruiken allemaal verschillende technieken, en heb mij daardoor laten inspireren. Daarnaast zijn de koppie van Hornet gewoon heel erg goed en leveren denk ik ook sneller resultaat op waarover je tevreden kunt zijn.

groet,
Robert Jan
 
Hoi,

Ook mijn project loopt inmiddels op zijn eind, hier even een snelle foto om te laten zien wat de stand is.
Alle figuren behalve één staan inmiddels ook vast op hun plek. Bij het laatste figuur moet nog een geweer geschilderd worden en dan is die ook klaar.
Hier en daar komen nog wat accesoires in de wagen te liggen zoals veldflessen e.d.


DSC01269.jpg


groet,
Robert Jan
 
Hey Robert Jan!
Mooi! Goed contact tussen de mensen, en de shalon breekt de kleur een beetje. Wat ik wel vind is dat het om de hoek nog al kaal is. Misschien dat je hier nog wat kunt plaatsen/ zetten. Verder goed kleur contrast.

mzzls
 
Ziet er zeer goed uit!

Alleen een vraagje.
Die rood witte stokken werden toch alleen bij het richten van krombaan geschut (Howitzers en mortieren) gebruikt?

groeten Maarten
 
Maarten Weers zei:
Die rood witte stokken werden toch alleen bij het richten van krombaan geschut (Howitzers en mortieren) gebruikt?

groeten Maarten


Hoi Maarten,

Bedankt voor het compliment.
De stokken zaten sowieso in de Tamiyakit. Ik meen te weten dat alle artilleriestukken deze stokken wel bij zich hadden, dus ook antitank kanonnen, om ze te kunnen gebruiken bij eventueel indirect vuur of het bepalen van de afstand van een "killzone".


groet,
Robert Jan
 
Hoi,

Jan en Boris,

De kale plek is inmiddels opgevuld met het laatste figuur die naar de Krupp komt wandelen!

Morgen nog hier en daar wat grondwerk bijwerken en het geheel nog even goed inspecteren en dan is hij klaar!
Foto's volgen natuurlijk nog.

groet,
Robert Jan
 
robert jan de wit zei:
of het bepalen van de afstand van een "killzone".
Foei! "Elementaire Vuur Richting" RobertJan. ;)

Leuk dio geworden hoor. Heb je misschien nog wat groen/struiken wat je kan plaatsen? Geeft misschien weer wat extra leven aan de voorstelling. Bedankt voor je uitgebreide bouwbeschrijving!
 
Indirect vuur met een PAK ?

robert jan de wit zei:
Maarten Weers zei:
Die rood witte stokken werden toch alleen bij het richten van krombaan geschut (Howitzers en mortieren) gebruikt?

groeten Maarten


Hoi Maarten,

Bedankt voor het compliment.
De stokken zaten sowieso in de Tamiyakit. Ik meen te weten dat alle artilleriestukken deze stokken wel bij zich hadden, dus ook antitank kanonnen, om ze te kunnen gebruiken bij eventueel indirect vuur of het bepalen van de afstand van een "killzone".


groet,
Robert Jan

Robert Jan,
voor indirect vuur lijkt mij een PAK wat lastig, ook al zou het richtmiddel het mogelijk maken dan nog zou het schootsveld erg beperkt zijn. :nouja:
Als die stokken daarvoor zijn dan zouden er minimaal 3 stokken moeten zijn zodat de achterste hoger kan zijn dan de voorste. :huh:
Wellicht dat iemand hier meer info heeft ?

Zaterdag maar even over doorbomen als jij het dio op de stand komt plaatsen ;) :D

Tot dan,
groeten,
Peter.
 
Hoi Peter,

Ik heb idee van de stokken gebaseerd op het artikel "Gone fishin" met hetzelfde model als de mijne van Kev Smith uit Model Military International No2 juni 2006.

Nu ik het weer even bekijk, zijn er in dat artikel inderdaad 3 stokken: 2 stuks vastgebonden op de rechterpoot van het kanon en 1 in de hand van een schutter. Daar had ik zo niet aan gedacht omdat er 2 stokken in de kit meegeleverd zijn. Ik weet niet wat voor referenties deze Smith heeft gebruikt, maar hij heeft het hier over "ranging poles" naar wat ik aanneem de Engelse benaming is. Er komen dus drie stuks in zijn dio voor. Ik ga er dus van uit dat je gelijk hebt en zal nog een stok toevoegen ;)

We hebben het er zaterdag nog wel even over.

groet,
Robert Jan
 
Hoi,

Ik ben er denk ik wel achter wat de stokken in de kit zijn: de pompstokken! (Bedankt Peter! :D )
Ik ben dus wat op het verkeerde been gezet door dat artikel in MMI.
De range poles laat ik wel staan, ze geven mooi kleur aan het geheel.
De pompstokken worden er nog bijgeplaatst.

Verder komen er geen dingen meer bij, ik ga uit van het principe less is more, niet overal liggen altijd her der spullen verspreid.

groet,
Robert Jan
 
Terug
Bovenaan