Robert Jan de Wit Kfz.69+3.7 Pak (foto's 17/2)

RJ,

goeie zet die close up.
Ik dacht in eerste instantie hetzelfde als Dominique, maar het grondwerk ziet er prima uit hoor. Niet elke weg op een diorama hoeft eruit te zien alsof er net vijftig Tigers overheen zijn gewalst.

benieuwd naar het eindresultaat

Robert

Hoi,

Bedankt voor de reacties!

Niels, nee het burgerfiguur komt er niet meer bij...Ik kon niet echt een geschikt figuur vinden, en na wikken en wegen heb ik besloten om het zo te laten.

Jeroen, Ik gebruik voor de modderweg alabastine muurvuller, dit meng ik met de gewenste kleur verf zodat het meteen de goede kleur heeft. Als er dan stukjes afbreken ofzo dan heb je geen witte stukjes. Ook gooi ik er vogelzand bij (fijn) en gewoon zand (wat groffer).
Goed mengen en ik breng en dan aan met met een lepel en een spatel.
Als alles bedekt is een beetje laten drogen en dan sporen e.d aanbrengen en met een harde droge kwast tamponeren zodat de struktuur ontstaat.
Hier en daar wat gras eroverheenstrooien, bijv. in het midden van de weg
Je kunt het daarna nog schilderen of airbrushen en als finishing touch de pigmenten aanbrengen.

groet,
Robert Jan

Shitterdeshit!

Ik zou vandaag bezig met de weathering van de pak 37, is er waarschijnlijk een zwaar boek oid op gevallen!!! :duivel: :duivel: :duivel:
Hoe zal wel een mysterie blijven....maar het leed is al geschied en hij is onherstelbaar beschadigd!
Ik zal jullie de foto's besparen.... :huil:

Robert Jan

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Zonde van het werk RJ! :(
Gelukkig is de 3,7 PAK ook los verkrijgbaar.... ik zou voor die van dragon gaan ;)
Ik hoop dat je er nu niet de brui aan geeft, het is een mooie dio aan het worden!
Jan :)

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Dat is idd klote man,ik heb hier nog wel een pak 40/L46 7.5cm van tamiya,als je die wil gebruiken dan stuur ik die naar je toe. ;)

groeten jeroen,.

Hoi,

Bedankt voor al het medeleven... :D

Jeroen, heel erg bedankt voor je aanbod, maar ik heb inmiddels een nieuwe van Tamiya besteld.

Jan, dus niet van Dragon, die is waarschijnlijk wel wat beter maar ook flink duurder.
Ik probeer hier en daar nog wat ets deeltjes te redden en her te gebruiken, ik ben alleen nog op zoek naar een ets kanonschild, als ik die niet kan vinden gebruik ik die van plastic, het is dan niet anders.

groet,
Robert Jan

Hoi,

Ik heb inmiddels een nieuwe Tamiya pak 37 besteld en een losse etsset daarvoor gevonden (bedankt Gert!). Dus dat gaat weer helemaal goedkomen.

De ondergrond is inmiddels helemaal klaar, ik moest toch wat te doen hebben.
Het naamplaatje en de posters zitten erop, het wiel achter de schutting laat ik weg, maar die komt ergens anders wel van pas.

Van de week probeer ik me met de figuren bezig te houden en dan nog het kanon en dan is het einde in zicht.
Jammer genoeg ben ik 3 maart niet in Sneek (wintersport), is het eens lekker dichtbij..... :) , ik neem aan dat er dan ook weer een Foc tafel is.
Misschien 3 februari?

groet,
Robert Jan

Hoi,

Het probleem met het kanon is opgelost! Hij is al weer helemaal klaar.
Ik heb de loop en het afvuurmecechanisme nog kunnen gebruiken samen met de nieuwe onderdelen en de etsset van Ace, deze was vrij basic maar precies goed met wat ik voor ogen had, hier en daar heb ik nog wat kleine etsonderdeeltjes van het gesneuvelde kanon gebruikt.
Ik zie nu ook dat er voor op het schild een onderdeeltje alweer mist.. :huh: Nou ja dat wordt hersteld.

Ik ben blij dat het kanon afgebouwd is, ik vond het al niet het leukste aan het project.....morgen gaat hij eerst weer in de primer.
De krupp staat inmiddels ook vast op de ondergrond en er zijn wat dingetjes bijgekomen zoals jerrycans en munitiekisten.

groet,
Robert Jan

Hoi,

Ik heb eindelijk de stap durven nemen om met de hoofdjes te beginnen.
De hoofdjes zijn van Hornet en ik schilder ze met Vallejo.
De helmen, haar e.d moet nog maar de gezichten zijn naar mijn mening wel klaar. Ik ben er aardig tevreden over. Het is wel weer even een heel ander verhaal dan figuren op 1:72....

foto zonder flits

foto met flits

groet,
Robert Jan

Hoi,

Bedankt voor de antwoorden.

Het geheel komt nu aardig bij elkaar, nog even geduld.
Op 3 maart kan ik niet naar Sneek komen. Op 3 februari wel.
Is het dan ook mogelijk om mijn dio, klaar of niet, mee te nemen?
Ik ben ook erg benieuwd naar "live" meningen.

Peter, ik zal het eens proberen.

groet,
Robert Jan

Bovenaan