Rifle Brigade, Sevastopol 1865 update

Hallo iedereen,

ik heb ondertussen nog watverder gedaan aan dit figuur, dus hier zijnnog wat fotootjes. Het is wel een moeilijker figuur dan dat ik eerst dacht. Het donkergroen is nogal een moeilijke kleur om teschilderen, vooral het oplichten. Eens je aan dit figuur bezig bent zie je pas hoeveel detail er eigenlijk is om te schilderen, wat ik dan weer leuk vind.

In ieder geval hoor ik graag al jullie kommentaren en als hij weer wat verder is post ik wel nog wat meer foto's.

Zonnige groetjes,

Gino.

blanketreadyfront.jpg

blanketreadyback.jpg

Ziet er goed uit Gino! De haarkleur is erg goed gelukt. Je gaf zelf al aan dat het donkergroen een moeilijke kleur was om te highlighten, persoonlijk vind ik het ook wat overdone, dat kan 'live' wel heel anders zijn dus hang me er niet aan op 😉

Klasse!

Rick (die nu echt eens moet leren figuurschilderen 🙄)

foto

Hoi Rick,

Het highlighten komt er op foto inderdaad nogal erg sterk uit. Het is in werkelijkheid iets minder, maar niet erg veel. Ik wou de illusie creëren dat op het bovenste dell van het figuur meer ligt valt en het groen (en de rest ook naturrlijk) er veel lichter uitziet dan op de rest van het figuur. Onder de armen bijvoorbeeld; waar geen licht komt, hebt ik met puur zwart nogal zwaar geschaduwd.

Groetjes,

Gino.

Terug
Bovenaan