Rifle Brigade, Sevastopol 1865 klaar

Hallo iedereen,

Mijn sevastopol figuurtje is klaar, dus hier enkel foto's. Het figuur is op 54mm en gegoten in witmetaal door de Spaanse firma Latorre models. De Gabions (weet de juiste Nederlandse benamin niet) zijn van Armand Bayardi en komen net als de sokkel van bij D.M.C. design. Alles is met acryl geschilderd, enkel voor de "bestoffing" heb ik Mig pigmenten gebruikt (Europe dust en Gulf War Sand).

Alle kritiek, tips op-of aanmerkingen zijn van harte welkoml.

Vele groetjes,

Gino.

sevasto1.jpg

sevasto9.jpg

sevasto2.jpg

sevasto5.jpg

Hoi Gino,

hij is mooi geworden! Mooie ondergrond ook, en dat stronkje, is die uit je eigen tuin 🙂 ? Hoe dan ook, hij werkt goed. Ik vind alleen de overgang tussen de midtones en de highlights een beetje te scherp, m.a.w. het contrast is een beetje te groot. Verder heel mooi!

Grtz

Eelke W.

Gino, erg mooi zoals gewoonlijk, ik hou wel van dat ondergrondje, geeft je model een extra schwung mààr inderdaad zijn die contrasten er wel een beetje over deze keer , misschien dat je daar nog iets kan aan doen...
groeten
Dominique

Gino,
Mooi figuur, en het is goed iets Brits te zien! Brits in het fotoalbum is trouwens altijd goed 😛 ! Alleen, misschien beetje pedanterig, moet het volgens mij 1855 zijn en niet 1865. 😳
Wel een vraagje over die broek, hoort die ook niet groen te zijn (rifle green)? Nu kan deze meneer uiteraard een nieuwe broek "gevonden" hebben omdat zijn oude kapot is. Het is ook meer een vraagje uit nieuwsgierigheid. Heb je het idee van een tekening of zoiets dergelijks?
Wienand

antwoorden

Hallo heren,

eerst en vooral bedankt omdat jullie de moeite hebben gedaan voor opmerkingen te maken. Heel hard bedankt.

Het sokkeltje (stronkje) heb ik gekocht bij DMC designs uit Duitsland.

De highlights: na mijn figuren te hebben laten zien aan mensen die ik als de beste figuurschilders in de wereld beschouw (Marion Ebensprenger, Rodrigo Hernandez Chaco, Larisa Tamberg, om er maar een paar te noemen) kwamen zij allemaal met dezelfde opmerking: ik moest meer contrast gebruiken om zo de vormen van mijn figuur extra in de kijker te zetten. Nu heb ik dat ook gedaan, en ik vind persoonlijk dat mijn figuren er veel op vooruit zijn gegaan. Je kan meer een bepaalde sfeer oproepen door met die contrasten te werken. Volgende stap (hopelijk voor binnen een paar maanden) is om een figuur weer te geven dat belicht wordt door een andere bron dan de zon (maanlicht, kampvuur, etc...). Maar eerst dit goed onder de knie krijgen.

Aangaande de bruine broek: Bij mijn figuur zaten er geen geschreven beschrijving voor de kleuren bij. Ik ben dus volledig op de boxart afgegaan waar die ook in deze kleurer erop stond. Nu moet ik over het schilderen van dit figuur een artikel schrijven voor Military Modelling en dan stuur ik geregeld foto's naar Ken Jones (de editor) zodat hij kan zien waar ik mee bezig ben. Hij heeft me trouwens enorm geholpen met de kleuren van enkele details. Hij zei dat er normaal gezien een donker grijze broek werd gedragen, maar dat dit het eerste kledingsstuk was dat versleet. Daarom werden er al gauw burgerbroeken aangetrokken en is deze beschildering volgens hem ook meer dan plausibel. Da's ook de reden waarom ik het niet naar grijs heb verandert, plus dat deze kleur wat leven in de brouwerij brengt.

Zo, en nu ga ik nog wat schilderen aan een van de volgende figuren.

Groetjes,

Gino. 😈

Terug
Bovenaan