[Rick.v.S] Stug IV 17th SS einde gehaald 11-6

Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD update 19-5

@Elco Thanks!! Het water is heldere gietresin van Wilsor, voor ingieten van insecten enz.

@Herman, klopt helemaal, de Schurzen zijn van een soort tinfoil, als allerlaatste maak ik beschadigingen met een scalpel tot op het metaal zodat het verse schade lijkt.

Groeten Rick

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD update 19-5

Mooi mooi mooi....

Het gaat er steeds beter uit zien, heel fraai.
Misschien nog wat sporen aan de achterzijde waar de tank door de heg geploeterd heeft.
Figuurtje ziet er ook al goed uit.

Succes verder, Peter

Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD bijna aan het eind

Hoi Rick,

Wederom een erg mooi staaltje werk afgeleverd. Erg leuke setting en een bijzonder fraai landschap.
Zoals ik het zie, komt de Stug uit de bossages gestormd.

Ik vind echter de figuren een beetje afbreuk afdoen aan dit gevoel van een Stug die uit de bossages komt denderen. Ook vind ik de interactie tussen de twee figuren wat minder.
Ik heb nog even een beetje rondgekeken op internet en kwam het volgende figuur tegen van Alexander miniatues (van de site van Military Models and Assecoires):

Misschien dat dit figuur je setting beter tot zijn recht laat komen. Persoonlijk zou ik dan de Panzer Grenadier weglaten en een paar wegrennende eenden of ander vogelgedierten voor de Stug plaatsen.

Uiteraard is dit geheel persoonlijk en neemt niet weg dat ik weer kan genieten van een geweldig stukje modelbouw!

Groeten,

Eelco

Komtie nu mee....... Ik hoop dat Jan Peters dit ook ziet, maar deze zocht ik dusssss

Qua figuren, het blijft moeilijk, ik ben geen figuurschilder, ben nog onderweg, en ook jouw figuur schreeuwt tegen iemand, er zal iets moeten zijn waartegen hij schreeuwt, en de figuren staan nog los, er moet nog wat highlights op, ik ga er nog wel mee passen en meten, de tijd voor een nieuw figuur is er niet meer helaas, maar wat meer interaktie moet lukken.

Cheers Rick

Jan Peters

Lid van de TWENOT

Rick van Sinderen zei:
Komtie nu mee....... Ik hoop dat Jan Peters dit ook ziet, maar deze zocht ik dusssss

Ik kende 'm niet, maar het is inderdaad dé perfecte figuur! Een tip, zorg dat je 'm toch erop zet, bestel 'm, en ga ik de 'wachttijd' met de andere dingen van je dio aan de slag, zodat je daarna alleen je figuur af hoeft te maken.... als je het nu laat zitten heb je er later spijt van :!: ;)
Jan ;)

Elco Elings

Lid van de TWENOT

Het figuurtje maakt het geheel een stuk dynamischer en maakt het verschil van een stilstaande stug naar een stug die de bosjes door dendert.

Weet niet of het aan de foto ligt maar de handen lijken me errug groot wat me van tot nu toe van aanschaf hebben weerhouden :nouja:

Al het groen ziet er erg goed uit, het eindresultaat gaat in ieder geval in de inspiratie map komen ;)

Hij is onderweg, niet meer voor deze maar ik heb nog een Stug en een spannend plannetje, ondertussen probeer ik mijn figuurschilderen wat op een hoger peil te brengen.

Die foto, mijn kun je wegbrengen....... hehehehe

Ik denk dat vooral de linkerhand wat groter lijkt door de manier waarop de foto genomen is, maar we zullen zien in het echie, ik heb een tijdje gelden geleerd dat de boxart vaak weinig met de inhoud te maken heeft.

Groeten Rick

Elco Elings

Lid van de TWENOT

Op alle 3 de foto's van t menneke zijn de handen groot, maar ben benieuwd hoe die dr in real life uitziet. Ook de prijs is voor mij nog aardig hoog in ieder geval..

Maarguuud denk dat je het effect van beweging nog meer kan krijgen door op de tanker een verbeten kop te zetten om een schrap zettend figuur te benadrukken en deze juist naar voren te laten kijken ipv opzij.

Als ik terugdenk hoe wij op oefening/uitzending bovenluiks reden dan zette ik me in ieder geval schrap als we diepe kuilen of wat dan ook tegenkwamen... in deze setting (van wat ik begreep) komt de stug door de bossen zetten en zal je automisch naar voren kijken en niet opzij om een flinke klap in je nek te voorkomen..of draaf ik nu door... :nouja:

Al met al een mooi stuk werk waar ik nog veel van kan leren :rofl:

Ook al vind ik het figuur dat Eelco voorstelt ontzettend mooi (altijd al gevonden), ik zou die niet gebruiken in deze setting. Het figuur dat je nu hebt heeft een houding die ik erg goed het proberen in evenwicht te blijven terwijl de tank door de heg dendert vind weergeven. Dat andere mannetje heeft meer een houding voor een tank in open terrein.

Ik vind de interactie juist wel leuk. Het heeft een beetje de sfeer van een klein jochie (de grenadier) die is gepest door een grote bully en nu aan z'n grote broer laat zien waar z'n kwelgeest uithangt. :)

In eerste instantie dacht ik toen ik het dio zag "sjemig, wat groen", maar als ik nu naar buiten kijk is het ook zo groen en is het ook juni. Kvinnumleuk!

EricReist

Lid van de TWENOT

Een dynamisch geheel, geheel in stijl met de oorspronkelijke foto. Altijd een van mijn favorieten geweest, een voertuig ala StuG die uit het bos opduikt, de weg oversteekt en weer verder op jacht gaat.

De twee mannetjes zijn prima zo, houden! Zoals al gezegd zet de commandant zich schrap omdat de StuG weer overeind gaat veren, en wijst de soldaat al in een richting. Wellicht kan je de bestuurder iets meer zicht geven door rond de periscoopblokken, en ervoor op de boegplaat, wat takjes weg te halen?

De omliggende natuur is geweldig. Het enige wat me verwondert is die stervormige plek donkergroen voor de StuG op het gras. Wat is dat? De boomstammen in de greppel suggereren dat deze route al vaker gebruikt is, wellicht kun je hier juist wat tracksporen doorheen trekken, wat opgeworpen aarde?

Eric

(en nog dank voor je aanmoedigingen in mijn topic ;) )

Hey Rick,

Alle eerlijkhied dient te zeggen dat ik deze FOC niet geheel gevolgd heb en jouw inbreng dus pas gisteren zag....
Ben in ieder geval benieuwd wat het volgende project van je gaat worden, want landschappen maken kan je erg goed.
Figuren vind ik er persoonlijk ook goed uitzien, maar blijven altijd lastig!

Groeten,

Eelco

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT

Hoi Rick,

Ik vind het idee en uitwerking van je dio er goed uit zien behalve.... ja ,die figuren :(
als je kijkt naar de foto van het eerste figuur die geschildert had vind ik de camo broek er overtuigend uit zien en hier kun je zien dat je toch een vrij strakke hand hebt als je naar de camodots kijkt! maar als ik dan kijk naar het figuurtje in de stug dan had het wat strakker geschildert mogen worden.Ik heb het idee dat je ze te snel afwerkt .Bij het volgende diorama moet je eens proberen eerst de figuren te schilderen en dan pas het voertuig want in het begin van een project is de gedrevenheid vaak het grootst!(zo doe ik het ook altijd)
Ik hoop dat je het niet ziet als negatieve kritiek maar juist opbouwende ;)

groeten,

roger

Eelke Warrink

Lid van de TWENOT

Ik hoor die houtwal hier kraken, Rick! Alleen de blaadjes rondom de StuG aan de voorkant vind ik wat minder overtuigend, ze zien er vrij 'neergelegd' uit.

@Roger, goed gezien, vroeghur waren figgies een ondergeschoven kindje bij mij, pas na mijn terugkeer verleden jaar viel het mij op hoeveel er meerwaarde erin kon zitten om een mooi figuur te kunnen schilderen, momenteel doe ik een stoomcursus bij Robert, en alhoewel ik jouw talent ontbeer zal het ooit wel mogelijk zijn om een fatsoenlijk figgie te schilderen, niet weten hoe of wat of waar te beginnen zoals bij dit figuur werkt nogal demotiverend, vooral ook omdat dit figuur een bescheiden begin was om 's een figuur aan te passen aan wat er nodig was.
Als negatief ervaar ik het niet, van hoera roepen wordt niemand beter, zou het alleen maar leuk vinden als de wat betere goden zoals jij wat vaker naar het werk keken van ons gepeupel.

@Eelke, gelijk heb je, er komt meer volume in, kleine afgebroken takjes en wat meer verstoring van het 'bedachte' plaatje, de voorgrond is nogal cartoonesk, er is meer uit te halen, het mist een beetje de 3de dimensie, bedankt voor het kijken in ieder geval, je commentaar is net als dat van Roger zeer gewaardeerd!!

Cheers Rick

Dan Raadtgever

Lid van de TWENOT

Hiya,

ziet er steeds beter uit ! Zou je op de voorgrond niet een voorzichtige opbouw
kunnen maken van het begin van de volgende bushrand ? (wat een zin :nouja: )

Als ik dit zie krijg ik wel zin om ook aan mn Stugge IV te beginnen iig !
Maar eerst mn zeehond afmaken........(ooops dat klinkt ook nie best.... :rofl: )

Mzzzl,
Dan

Done, van het weekend een paar knappe pics uitzoeken en dan heb ik weer de eindstreep gehaald, wat niet altijd meevalt trouwens.

Iedereen alvast veel succes en alle meedenkers tipgevers bedankt!!

Rick

Bovenaan