[Rick.v.S] Stug IV 17th SS einde gehaald 11-6

Dan Raadtgever

Lid van de TWENOT
Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD

Daggal, waar blijft ie............. :rofl:
Eindelijk wat te zien, en ziet er goed uit.....
Foto idee met de heggen is wel duidelijk.
Welk figuur staat erin ?

Mzzl,
Dan.

Jan Peters

Lid van de TWENOT

Ah, je hebt er al een gevonden? Ik kwam deze net tegen bij 'Tank' :

Jan :)

Martin Dogger

Lid van de TWENOT

He Rick,

Ziet er gaaf uit!
Ik ben benieuwd hoe je het gevoel van een door de heggen rossende StuG gaat laten zien.
Misschien wat zwiepende takken proberen te maken?

Groet, MartinD

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT

Mooie dynamische opstelling, Rick.

Die grijze zimmerit, is dat een beetje Mr. Surfacer om de kiertjes weg te werken? of heb je zelf extra zimmerit toegevoegd met putty?

Alex

Update, verf erop, nu fijn weatheren!

@Jan, Jaaah die zou het zomaar nog 's kunnen worden, de dynamiek van voorover hangen moet op een of andere manier in het figgie zitten, en ik en figuren..............

@Eelke, gewoon proberen, ik denk dat je alleen maar beter wordt door gewoon te doen, dat het dan in het begin 's mislukt, tsja...... het is maar plastic, gaat het niet gooi ik ze aan de kant.

@Doggert, dat is bedoeling, de Stug moet als het ware gedragen worden door de takken waar hij overheen rijd, zeg niet dat het lukt, maar ik ga het in ieder geval proberen.

@Alex, beide, het is inderdaad Mr Surfacer 500 voor naadjes, en wat good old Tamiya putty waar ik wat bijgevoegd of veranderd heb, leuk spul dat Attack, maar net ff te perfect, ik had trouwens eerst de Attack aangebracht met epoxylijm en daarna de kit gebouwd, dan past er dus niks meer, lekker slim weer......

vrolijk verder, wil dit weekend met de bush aan de gang, iets waar ik naar uitkijk, later meer, bedankt voor het kijken jongens!

Prettig weekend, Rick

Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD update 7-5

En weer verder, volgende stop de bocage, ben benieuwd..........

Bedankt voor het kijken en op- en aanmerkingen altijd welkom.

Mzzl Rick

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD update 8-5

Rick, zo te zien heb je de zimmerit ge-dry-brushed? Als ik je een tip mag geven; doe dat niet, maar geef 'm in plaats daarvan een aantal stof kleurige washes, dat geeft een veel realistischer effect.
Jan :)

Hi Jan,

Old Skool he..........

Bedoel je een stoflaagje met olieverf, toch geen pigment?

Mzzl Rick

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Netje Rick,

Overtuigend ondergrondje, heel goed op weg zo.
Wat heb je gebruikt voor die blaadjes op je Stug? En het gras/mos op je ondergrondje?
Net wat
Jan zegt, misschien iets te veel gedrybrushed, maar aan de andere kant, het misstaat ook niet.
Zo met die takjes er op breekt het geheel ook weer, staat goed vind ik.

Succes verder, Peter

Martin Dogger

Lid van de TWENOT

He Rick,

Ik zou ook met wat washes van olieverf in de weer gaan.
Napels geel mengen met wat Raw Umber werkt goed.

De bladeren zien er goed uit. Wel zou ik ze rond de periscopen iets meer verwijderen.
Met name de bestuurder, der seht ja kein Muhr auf dieses moment.

Groet, MartinD

Bedankt jongens, ben ermee aan het klooien, in ieder geval de zimmerit die nog zichtbaar is, moet wel eerlijk zeggen dat de Stug in z'n geheel straks ingeklemd in de takken zit en het op zich geen onaardig effect heeft, dat drybrushen.

@Martin, kijk je recht van horen en je kijkt zo de peiscopen in, maar je hebt gelijk dat onder de hoek waarin hij staat je daar geen f*ck van ziet, dus dat is aangepast.

Groeten Rick

Ik vind het mooi gedaan hoor Rick, in combinatie met eventueel wat chipjes en roestlopertjes wordt het nog zeker mooier.
De takjes zijn precies goed, niet te veel en goed geplaatst.

groeten John.

Jan Peters

Lid van de TWENOT

Rick, de stofwashes zou ik inderdaad met olieverf of Humbrol doen.
Jan ;)

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT

Rick, dit gaat de goede kant op. Ik ben erg benieuwd hoe je de verdere beplanting gaat aanpakken, want ik denk dat je daar veel "leven" mee in de scene kan maken.

Net wat Jan zegt; een stoflaagje met wat sterk verdunde Revell of Humbrol verf. Lekker subtiel beginnen en in kleine laagjes opbouwen.

Alex

Hi Alex,

U vraagt, wij draaien, het begin is er, er komt nog wat wilgentenen en kreupelhout, en wat wegzwiepende takken onder de Stug vandaan, de magic sculpt takken zijn aan het drogen nu.
Na advies van Niels heb ik afgezien van een stenen straat, is geen pic van te vinden, ga nu zoeken naar een goede kleur voor vastgereden klei en aarde.
De Stug staat nu vast, ik kan nu zoals Jan suggereerde met olieverf een stoflaagje aanbrengen zonder dat ik het model nog aan hoef te raken, ik heb een klein proefje aan de achterkant gedaan met de mix van Doggert en het werkt goed, dus vanavond alles onderstoffen.
Dan komt er nog een telegraafpaal, water in het kanaaltje en figuren........... :( Daar ben ik het meest bang voor.

Op- en aanmerkingen welkom, bedankt voor het kijken:

Groeten Rick

Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD update 12-5

Ziet er goed uit, maar heb toch één opmerking: het is wel heel toevallig dat waar de Stug rijdt er dikke boomstronken in de greppel liggen...

Martin Dogger

Lid van de TWENOT

johannes winius zei:
Ziet er goed uit, maar heb toch één opmerking: het is wel heel toevallig dat waar de Stug rijdt er dikke boomstronken in de greppel liggen...
Ja, daarom rijdt ie daar ook langs. Hans und Fritz sind ja kein Dummkoppfen ...

Goe bezig Sindert! :cool: Zondag mee?

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Netjes Rick, leuke setting zo.

Ben benieuwd naar je figuren.

Succes, Peter

@Doggert, partizanendio gaat mee, ook goed?

@Peet, ik ook! Hoop dat het een beetje lukken wil.

Mzzl rick

Re: [Rick.v.S] Stug IV 17th SS PGD update 19-5

Updeetje, paal geplaatst, water in de sloot, meer groen en takken, nog te doen, opbouwen van stoffige laagjes, heel minimaal per keer anders loopt de zimmi vol, en gras/bladeren tussen de tracks.

Fat Ass:

En onvermijdelijk helaas, figuren, een beginnetje gemaakt,

groeten Rick

Elco Elings

Lid van de TWENOT

Mooie dio, begint er echt goed uit te zien in zijn geheel!
Waarmee heb je het water trouwens gedaan?

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT

He Rick,

idem mooie dio, maar als die stug zo door de heg komt zullen de schurtzen wel meer krassen moeten hebben als nu...

Herman

Bovenaan