Richard --> M3A3 stuart recce 28-5 bouwfase afgerond

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Eigenlijk had ik me voorgenomen om eerst af te maken waar ik nu mee bezig ben en deze FOC ff over te slaan..............ah wat maakt het uit :p

Deze wordt het:

mj2_5_01fot1.jpg

Foto is het uit boek 4 eeuwen nederlandse cavalerie deel 2.

Daarcoor gebruik ik de M3A3 stuart van AFV en de conversie van Accurate Armor en het gebruikelijk evergreenn etc etc.

Groeten,

Richard

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Jagdpanzer afgebouwd, nu wordt het eens tijd om met de FOC te beginnen.

Inmiddels weet ik ook tot welk onderdeel "Pelangitan" behoort. Gewoon ff een kwestie van de tekst doorlezen :oeps:

Dit is het resultaat van twee dagen werk. Om te beginnen heb ik afgelopen weekend flink wat Zutphens water gedronken ;) .

Het interieur bakje van Accurate armor is leuk, maar behoorlijk krom..en de vier onderste delen op de foto horen dus aan elkaar te zitten. Ik heb ze ff losgebroken, is makkelijker om de maten op te nemen. Tevens zit er in de AA set detail wat er volgens mij niet hoort te zitten, en mist er ook detail. dat kan natuurlijk niet hè.

s1.jpg

En vervolgens.....een beetje Accurate Armor en een beetje van mezelf :cool:

s2.jpg

s3.jpg

s4.jpg

Nu zal er ongetwijfeld iets met de leidingen niet kloppen. Ik hyeb wel een paar interieur foto's, maar niet alles is duidelijk. Het voordeel hiervan is dat deze door nederland gebruikte tanks van de britten afkomstig waren. De REME werkplaatsen in Indie hadden het behoorlijk druk en kampten zo nu en dan met voorraad tekort. Dit leidt natuurlijk tot improvisaties. En aangezien ik niet zoveel foto's heb van nederlandse reccestuart's en al helemaal niet van dat interieur..komt mij dat nu goed uit :cool: Valt wel mee, maar ik zal wel het e.e.a. moeten gokken.

Groeten,

Richard

volgens mij moet er eerst een jagdpanzer worden gespoten :)
Je zou daar mee wachten omdat het te warm was, nou hier is het 15 graden ofzo dus dan kan het toch wel.

Wel een zeer interesant idee wat ik zeker ga volgen
Succes
Nick

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Richard,

Dat ziet er netjes uit zo. Volgens mij had je beter een losse tranmissie kunnen bestellen, en de rest scratchen ;) Hoe is de kwaliteit verder dan van de set? En in verhouding met de prijs? Want deze staat ook bij mij wel op het verlanglijstje.

Cheers, MartinD

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Tja, Zutphens water hè? ;)
Een goed begin is het halve werk.... je bent dus al op de helft!
Jan :D

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Dank jullie :)

@ Nick: Het was gisteren idd de ideale temperatuur, maar toch kan ik hem na donderdag pas spuiten. Anders krijg ik scheve gezichten op de bouwavond :p

@ Martin: Had ik eigenlijk wel kunnen doen :) . De kwaliteit van de AA set is niet slecht, maar er zit een redelijke warp factor in. Ik vind hem toch iets aan de dure kant gezien de kwaliteit.

Groeten,

Richard

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Kleine update. Het interieur is bijna afgebouwd. Er moet nog een leiding worden vastgelegd, de binnenkant van het dak worden schoongemaakt en nog een draadje her en der ofzo..... Verder wordt het interieur opgevuld met meer munitiekisten, bepakking etc.etc. Dit gebeurt pas als dit gedeelte in de verf staat. De foto's:

s5.jpg

s6.jpg

s7.jpg

s8.jpg

s9.jpg

s10.jpg

Groeten,

Richard

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Zeer mooi Richard!

Ik heb hem donderdag al ff mogen zien, en je hebt flink verder gebouwd zie ik!
Goed bezig!! :D

mzzls

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
ziet er leuk Richard. Ga je de munitiekistennog verder bewerken? Je nu nl goed zien dat zze samen uit een resin deel gemaakt zijn.

groeten Maarten

Erik van Mierlo

Lid van de TWENOT
Zozo Richard!

Je bent flink opgeschoten sinds donderdag avond. Je werk ziet er netjes uit. Iets dat je nog zou kunnen verbeteren zijn de munitiekisten. Net als Maarten vind ik deze er een beetje vreemd uitzien, zo aan elkaar gegoten. Je zou ze kunnen vervangen door kisten van Ultracast. Deze zijn echt heel mooi en per 10 te krijgen voor ongeveer 6-7 euro.

Groet,

Erik

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Heren dank jullie :)

@ Maarten & Erik: Ik neem aan dat jullie de bovenkant van de munitiekisten bedoelen? Deze laat ik zo, hier komt straks het dak op en dan is er niks meer van te zien.

Groeten,

Richard

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Mooi werk Richard! Er zit toch nog wel redelijk veel AA resin in, naast het skretsjgeweld. Is trouwens één van de beugels van de No19 set beschadigd? Er lijkt er eentje niet helemaal compleet.

Ik ben nieuwsgierig naar t verloop!

MartinD

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Martin,

Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Zit er over te denken om er een andere 19 set in te zetten. Vind deze eigenlijk niet zo mooi.

Tevens heb ik ook de munitiekisten er weer uitgesloopt. Heb inmiddels die van ultracast besteld en ga daar eens wat leuks mee doen.

Groeten,

Richard

Toch maar wel

Richard,

ziet er goed uit.

Ik vind dat persoonlijk altijd wel iets toevoegen aan een model, zo'n interieurtje der in.

Enne, toch maar voor meer detail gegaan vwb de munitiekistjes?? ;)

Deze ga ik volgen...

Grtz
Axel Repping RHvS

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Mooi werk Richard.

De kwaliteit van het AA kitje lijkt zo op de foto een beetje tegen te vallen (?). Ik bedoel ik zie al dat je de nodige dingen zelf hebt gemaakt en ook de munitiekisten en 19set vallen me tegen.
Resicast heeft een heel mooi setje met radio's, waar ook de no19 twee keer in zit.

succes! Alex

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Heren dank u :)

@ Axel: Die munitiekistjes van AA lijken eigenlijk nergens op, en er moet ook nog een riempje voor anders donderen ze tijdens het rijden an hun plaats.

@ Alex: Kwalitieit van de AA conversie valt idd tegen. Er zitten wel goede onderdelen in, maar die zijn toch echt wel in de minderheid.De 19 set is idd ook zeer slecht. Heb ff wat foto's bekeken en dat kan gewoon veel beter. Het setje van resicast had ik ook al ff opgezocht maar vind hem vrij prijzig. Maar daarintegen......iets anders kan ik niet vinden:( Misschien toch maar een mailtje naar Graham sturen? ;)

Groeten,

Richard

Lars Fehse

Lid van de TWENOT
Hoi Richeard ik heb de gekte zelf kunnen zien. Echt mooi weer hoor. Wanneer komt je eerste Resin model uit?

Groeten Lars

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Lars dank je :) . Wanneer m'n eerste resin model uit komt? Heb wel iets in de planning, ben daar nog info over aan het verzamelen, wielen heb ik al gekocht, maar wanneer ermee begonnen wordt..... :huh::

Eerst even een paar andere wagentjes afmaken, om te beginnen en kleine update van de stuart.

De AA munitiekistjes heb ik verwijderd en deze vervangen door zelfgemaakte simpele kastjes en die gevuld met plus model en Ultracast munitiekistjes. De 19 set heb ik ook verwijderd en ga deze vervangen voor een betere(waarschijnlijk resicast).

s11.jpg

s12.jpg

Zoals je kan zien heb ik van de bovenste rij halve munitiekistjes gebruikt. Anders past het dak er niet meer op. Op de foto kun je weer zien dat je hier niks van ziet.......Tevens komt er nog een soort pantserplaten rond het koepelgat waardoor je van de bovenste rij munitiekisten nog minder gaat zien.

s14.jpg

Verder een beginnetje gemaakt met wat klein detail op het motordek. Boutjes en borgpennen voor de benzinetankdeksels en twee hijsogen van koperdraad gemaakt. Bij die laatste moeten nog kleine kiertjes gevuld worden.

s15.jpg

Dat was het weer even. Nog een dagje werken en dan hebben we een hele dag om te bouwen :D Dan moeten we toch een behoorlijk eindje op kunnen schieten.

Groeten,

Richard

Kijk, kijk

Richard,

kijk, kijk, kijk.
Dat ziet er idd al veel beter uit. ;)
Begint al aardig op te schieten zie ik. Mooi Mooi.

Keep it up!!

Greetz
Axel Repping RHvS

Lekker druk daarbinnen !

Ik kijk al uit naar het schilderwerk. Wordt vast een hele klus!

Veel succes met de verdere afwerking,
Staf

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Heren dank u :)

De binnenkant moet nu eventjes wachten totdat de nieuwe 19 set binnen is. ondertussen aan de buitenkant een paar hijsoogjes, hendeltjes tec van koper aangebracht.....niet veel bijzonders. En de fenders heb ik van messingplaat gemaakt. Deze heb ik eerst boven het gasfornuis roodgloeiend laten worden om ze later makkelijker te kunnen buigen.

s16.jpg

s17.jpg

De spatborden inde kit zijn gewoon veeeeeeeeel te dik. En aangezien "Pelangitan" iig zijn linker spatbord redelijk in de kreukels heeft was de kit onderdelen gebruiken geen optie. Hoe het rechterspatbord eruitziet weet ik niet, maar deze heb ik ook een klein deukje gegeven.

s18.jpg

En even voor de foto met bluetack tijdelijk op het model gezet.

s19.jpg

s20.jpg

s21.jpg

Ondertussen schiet het met de stuart goed op. wat nu nog moet zijn de koplampen + guards, sirene, gereedschap en de pantserring met drie .30 mg's............oh ja, moet ook nog de losse track links uit de spreu's halen en in elkaar zetten :huh:

Groeten,

Richard

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
He Richard

Die ziet er al erg mooi uit zo. Spatborden zijn goed gelukt, en een flinke verbetering ten opzichte van de kitonderdelen. Misschien het opstapbeugeltje op de transmissie nog iets dunner maken? En vergeet de boutgaten aan de randen van de spatborden niet.

Zie bijvoorbeeld deze foto:
m3a3stuart.jpg

Bron: http://afvdb.50megs.com/usa/pics/m3a3stuart.jpg

Groeten, MartinD

Bovenaan