Jan Peters
Lid van de TWENOT
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- 1:35
- 1:72
- 1:144
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit is niet de eerste uitgave, die was zandkleurig en donkerbruin. Ook te zien op de genoemde site. Die versie heb ik gebouwd in de jarem zeventig, want ik ga al even mee 🙄Ja, lichtbruin en middelbruin:
![]()
Deze foto komt van Matchboxkits.org, een hele goede site voor wat er allemaal was van Matchbox en hoe dat er in de doos uitzag.

Zo herinner ik m ook. Wel jammer dat Revell de kits nu in saai grijs produceert, ik vond het altijd wel wat hebben die blije kleuren, vooral bij de vliegtuigen 🙂
Ja, lichtbruin en middelbruin:
![]()
Deze foto komt van Matchboxkits.org, een hele goede site voor wat er allemaal was van Matchbox en hoe dat er in de doos uitzag.
Ze hebben ze ook eerst in ongeveer-maar-niet-precies de kleuren van Matchbox gemaakt, en daarna in lelijk donkergroen. Het materiaal van de rupsbanden is bij Revell ook duidelijk minderwaardig aan wat Matchbox gebruikte.Wel jammer dat Revell de kits nu in saai grijs produceert
Absoluut....ik heb ook een hele partij oude Humbrol potjes van mijn vader en ouwe uit eigen jaren '90 collectie....over het algemeen nog steeds prima te gebruiken..........beter dan wat er de laatste twee jaren van Humbrol is verschenen........vooral met nieuwe uitgaven van 150 en 159 heb ik weinig geluk......de ene p*sdun en niet dekkend.....de andere een klont, die zelfs na langdurig roeren niet wil wijken.Ik zou zelfs willen zeggen: beter dan de Humbrol die ik de laatste 25 jaar gekocht heb
Ik verzamel oude Humbrol, en daar geldt bijna 'hoe ouder, hoe beter'. Alles van voor de grote brand van november 1988 was van goede kwaliteit, daarna werd het minder. Het is niet ongebruikelijk dat Humbrol uit de jaren vijftig, nu dus 65 jaar oud of zelfs ouder, nog steeds prima te gebruiken is! Ik heb als hommage aan een vorig jaar overleden vriend - fervent Asterixverzamelaar - onlangs een diorama met 3D Asterix en Obelix geschilderd met oude Humbrol. Streeploos mat wit met de kwast, in één laag dekkend. Kom daar tegenwoordig maar eens om!ik was verbaasd dat het nog bruikbaar was, het is denk ik wel een jaar of 20-25 oud. Ik moest wel 'even' roeren om het goed te krijgen.😄
Heerlijk weerzien met 'een oude vriend' Jan. Die Humber was één van de eerste Matchbox kits die ik bouwde, kort nadat ik het merk bij de Kaufhof in Kleef had ontdekt. In Duitsland waren ze nét iets eerder leverbaar dan in mijn deel van Nederland. In de gloednieuwe Bart Smit in wat toen 'Grootwinkelcentrum Dukenburg' heette moet de Humber zowat de eerste kit zijn die ik daar kocht. Dat was toen Bart Smit nog een grote modelbouwafdeling had, wat zeg ik: toen Bart Smit nog bestond! Die modellen ademen gewoon nostalgie naar een tijd die een stuk eenvoudiger was.Bij deze de eind foto's 🙂
Erg leuk om deze nog eens te bouwen, heerlijk zonder AM en allerlei gedoe 👍🏻