Revell Fennek 1/72 Afghanistan

Hoi allemaal,

een tijdje geleden ben ik begonnen aan de bouw van de Fennek van Revell. Het zal een voertuig worden die in Afghanistan heeft gediend. De walkaround van Eric de Graaf is een dankbare bron voor inspiratie.

Dit ga ik gebruiken voor de bouw:

Uiteraard de kit van Revell
P1030783.JPG

Verder een hele boel update dingetjes:
- Lamellen voor de ramen van Tracks & Troops
- Resin wielen van Tracks & Troops
- ISAF decals van Tracks & Troops
- Eduard PE set
- Extratech PE set specifiek voor de NL versie
P1030784.JPG

En dan de foto's van de bouw:

Het interieur is heel sober. In de Revell kit zit helemaal niks voor een interieur, maar de Extratech PE set bevat twee onderdelen voor een dashboard en een stuur. In het PE plaatje met de instrumenten zijn deze erin gegraveerd, wat het inlijnen met hele dunne witte verf door capillairwerking heel gemakkelijk maakt. Het resultaat ziet er wel leuk uit, maar uiteindelijk zie je er waarschijnlijk door de lamellen heel weinig meer van

P1030795.JPG

Ik heb de binnenkant van de Fennek helemaal grijszwart geschilderd, hierdoor zie je nog minder van het weinige van de binnenkant.

P1030793.JPG

Het PE is heel klein, maar met mijn Bug van de Small Shop is het redelijk eenvoudig te vouwen. Een aanrader deze tool! Naast de PE ben ik wat dingetjes met styreen aan het namaken, zoals de antenne voorop, de buisjes naast de ogen voor kabels voorop. Ook heb ik besloten een kabel voorop de Fennek te hangen. Het is een erg leuk project om aan te werken!

Foto van het machinegeweer voorop. De handvaten zitten niet helemaal recht, maar dit ga ik echter niet meer aanpassen, want ik ben bang dat ik dan het hele ding verpest en in het echt is het nauwelijks zichtbaar.

P1030852.JPG

De achterkant met schep, erg mooie PE is dit.

P1030851.JPG

De voorkant vanaf rechtsvoor gezien. De kabelogen zijn van Eureka XXL en gemaakt voor de Leopard 2 tank. Waarschijnlijk knip ik nog een stukje van deze dingen af, omdat ze in het echt ook korter zijn.

P1030847.JPG

Tot slot foto van linksvoor. De Fennek moet duidelijk even worden afgestoft....

P1030848.JPG

Binnenkort weer een update.

Jelger

Terug
Bovenaan