Revell 1/72 Cromwell mk.IV [END]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
goedenavond allemaal.

hierbij een echt tussen project 😉

De Revell 1/72 Cromwell MK IV.

De kit zelf is weer en van revell's eigen makerij en dat is te merken. De details zijn geweldig en de pas vorm is toch wel goed te noemen. De link and length tracks zijn ideaal voor deze schaal en passen ook nog zeer goed

Over de bouw heb ik geen foto's omdat dit vrij standaard is.
Eigen inbreng op dit model is het uitboren van de loopjes (ook de MG's) en het vervangen van de lamp beschermers door dun ijzerdraad.

en nu de foto's

IMG_48391.jpg

IMG_48402.jpg

IMG_4841.jpg

IMG_48372.jpg

IMG_48422.jpg

Groet Martin

Bedankt mannen 🙂

Vers van de spuit =>

IMG_48442.jpg

Gespoten met Tamiya Acryls, JA Green en Sky, gemengd tot een goed resultaat. Ik heb echt geen idee welke ratio ik heb gebruikt

En gelijk door met de decals

IMG_4851.jpg

IMG_48521.jpg

IMG_4854.jpg

De ster decal moest eigenlijk op de turret maar ik voorzag al dat het niet ging lukken vandaar deze plek.

Groet Martin

Hoi Martin,

Donkerder dan dit wil ik hem niet maken. Dus ik ga nog aan de gang met lichtere filters.

Eerst heb ik de tracks nog geschilderd. Maar nog geen foto's gemaakt.

Groet Martin

Cutie

Hi Martin,

Dat is nog eens een cutie! Volgens mij is die zo wel af, nette finish zeg en ik wist niet dat Revell zulke goede kits maakte tegenwoordig, zeker niet in die schaal. Zelf heb ik jaren terug de Tamiya 1:35 variant gemaakt, en het enige wat qua detaillering minder is dan de grote broer is de sokkel van de antenne, maar dat is het dan ook wel. Ik zat toen ook met die ster te hannesen: aanbrengen op de koepel is haast onmogelijk, of je moet het spuiten, maar dan nog.

Grtn,

Vincent

Terug
Bovenaan