Renault UE met interieur (update 10 oktober 2009)

Evert Dekkers

Lid van de TWENOT
Een leuke afwisseling leek mij wel om de Renault UE te bouwen in een Franse versie. Als basis hiervoor gebruik ik de Tamiya kit (35284), aangevuld met het interieur van CMK (3093). De bedoeling is om de luiken open te zetten, zodat een blik op het interieur kan worden geworpen.

Onderstaand de eerste foto's (excuses voor de matige kwaliteit van de eerste foto), van het interieur:
miniatures006.jpg

De resin delen van CMK laten zich goed verwerken qua pasvorm en zijn ook goed gedetailleerd. Kwaliteit is dus prima.
Nadat alles erin zit heb ik het interieur met wit gespoten en de overige delen met de hand geverfd. Hetgeen leid tot het volgende resultaat:
RENAULT002.jpg

RENAULT001.jpg

Op de volgende foto is nog net het 'dashboard' te zien die bij de CMK kit zit. Evenals de PE-setjes van Eduard is dit een transparant stukje film met zwart opschrift. Het filmpje is op een stukje dun evergreen bevestigd aan het frame. Helaas is straks daarvan niets meer te zien als het bovendek erop zit.
RENAULT008.jpg

Volgende stap: Bovendek erop en overige onderdelen aanbrengen.
Inmiddels zijn we wat stapjes verder. Het bovendek en alle onderdelen zitten erop en e.e.a. is in de basislaag gespoten en geverfd.

antenna_026.jpg

Ik heb ook een begin gemaakt aan een diorama van Miniart. Samen met wat figurtjes van Verlinden en Dragon moet het de overgave van twee Franse Tankers voorstellen. Een eerste aanzet:

antenna_034.jpg

antenna_033.jpg

Nog even in detail de figuren van Verlinden:

antenna_019.jpg

antenna_020.jpg

antenna_021.jpg

De figuurtjes zijn alleen in de basislaag geschilderd, Verder afwerking moet nog gebeuren.

Wordt vervolgd.

Hoi Evert,

Probeer toch even nieuwe scherpere foto's te maken en dan op 'n gebruiksvriendelijk formaat.
Je 2e interieurfoto is qua scherpte de beste.

groet Frank

Leuk onderwerp, en dan helemaal met interieur. Ben het wel met Frank eens, mooiere (scherpere) foto's zouden veel meer recht doen aan al het werk wat je eraan besteed! 😉

Update

@ Frank + Boudewijn:
Ik heb aantal foto's opnieuw geschoten, m.n. de diorama en het bovenaanzicht van de UE.
Helaas kan ik geen foto's meer maken van het interieur, omdat het bakje al dicht zit. Dit zijn de foto's die ik al een tijd geleden heb geschoten.

Ah, eindelijk weer een UE en dan ook nog met interieur. Ben ook blij dat ik eindelijk eens kan zien waarvan ik twee sets besteld heb 🙂 Was kiezen tussen de Azimut en CMK set. Uiteindelijk heb ik toch maar voor CMK gekozen (zonder detail-foto's maar wel met de reputatie van CMK in het achterhoofd).

Succes met de weathering. Ben benieuwd.

Update 19 december 2009

In grote lijnen is de diorama gereed. Alles is geweatherd en ik heb de volgende opstelling in gedachte:

kits021.jpg

kits022.jpg

kits019.jpg

De figuren en de Renault staan nog los en kan eventueel nog wijzigen.
Wat detail foto's:

kits005.jpg

kits003-2.jpg

kits004.jpg

kits017.jpg

kits018.jpg

kits012.jpg

kits011.jpg

kits006.jpg

kits010.jpg

kits015.jpg

Tot zover.