Renault FT17

Hey Mannebroeders,

na lang aarzelen toch maar weer eens iets op rupsen ter hand genomen, een FT17.
Onderstaand een afbeelding van het dooske.

FT17.jpg

De eerste stappen zijn gezet, en zelf loop ik nu even mank.

Ik was zojuist wat onderdelen aan het plakken, plaatsen met een pincet, toen het pincet viel.
Eerste reactie is zorgen dat het niet op de grond valt, dus rap die benen bij elkaar.
Goeie tip, niet doen !!! Beide punten verdwenen door de spijkerbroek in het been, en dat doet auw.

Over de kit,

het is een kreng in het klein om te bouwen. Bouwtekening is frut, je hebt echt foto materiaal nodig om een en ander op zijn plek te krijgen.
Pasvorm is ook niet je van het, en sommige onderdelen hebben andere nummers dan de tekening aangeeft.
Maar je hebt wel wat uren prutswerk voor weinig geld, en het detail is geeneens zo slecht.

Foto's volgen op korte termijn, de eerste zijn gemaakt, maar de provider heeft de beheerknop van de homepage laten verdwijnen.
Ben nu aan het stoeien met een FTP dinges of zo-ietsus.

Rico

Hey Frank,

het is van RPM, die hebben een aantal kits uit de eerste wereldoorlog en een paar uit de tweede.
Pasvorm is tralala, even als de bouwtekeningen. Het valt soms niet mee om de onderdelen uit de sprue te krijgen.
Echt iets om goed gefrustreerd van te worden, maar dat lucht soms na een keer de goden aanroepen ook weer op.

Rico

De eerste plaatjes,

daar steeds meer onderdelen steeds de loop nemen naar de vloer alwaar je ze niet terug kan vinden,
en dat geld dus ook bij een tegelvloer, liggen de onderdelen in een plastic bakje...

ft17%200001.jpg

sommige bouw instructies gaan nog,

ft17%200002.jpg

maar sommige zijn echt wazig, en de duidelijke nummers kloppen niet met de sprue's...

ft17%200003.jpg

hier had ik de eerste foto's al nodig die ik ooit gecshoten had in Brussel,

ft17%200006.jpg

en dit had ik zonder foto's niet eens kunnen bedenken, en nog is het anders dan de 1:1 in Brussel,

ft17%200007.jpg

hier is het grote gevecht begonnen,

ft17%200009.jpg

en nu ben ik iets verder dan de laatste foto, maar niet van harte...

ft17%200011.jpg

Dit is echt een model als je van knutsel frutsel en hobby-bob houdt.
Als je net als ik voor je lol wat plakt en het historische meeneemt maar niet de doorslag laat geven,
dan is het echt een kitje voor menig uur snij, plak, plamuur, schuur, vul en meer van dat.

Verdere foto's volgen,

Rico

Mag zelf het merk totaal niet.... Plastic is te dik gegoten, zoals je zei, nauwelijks van de spreu af te krijgen. Slecht in de details. Gewoon te dik.

Maar des te nieuwsgieriger ik wordt wat je ervan bouwt.......

Blijf hem volgen.

Frank 😉

Vanmiddag eerst een wortelkanaalbehandeling laten doen, gloeiende, gloeiende,... 😈
Vanavond een paar stevige borrels erop als ontsmetting annex verdoving,...

Ik hoop vanavond nog wat zin en tijd te hebben om verder te gaan,
de eerste correctie is ook al gedaan,

Rico

Ik leef met je mee Rico, zelf al twee wortelmartelingen achter de rug 🙁

Voordeel is dat de kiesjes weer een aantal jaren mee kunnen EN je krijgt daar geen kiespijn meer 😀

Paar borrels en dan lekker plakken !

Bouwgroeten, Wim

Terug
Bovenaan