Reichspost Kübelwagen

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
  3. 1:72
  4. 1:144
Bij deze mijn Tamiya kübelwagen, samen met CMK's conversie kit om een VW in Reichspost dienst in1945 te bouwen.
Het was een lange hete zomer... 😉

IMG_6146_zpsbe71266a.jpg

IMG_6145_zps9cf0f554.jpg

IMG_6144_zps66d6b4f0.jpg

IMG_6138_zps0494eddb.jpg

IMG_6141_zpsea030e23.jpg

IMG_6142_zps723fd49e.jpg

IMG_6139_zpscdbdbf9b.jpg

IMG_6140_zpsc44d7020.jpg

Jan 🙂

Ha Jan 😀 tof karretje !

Ik vind die grijs/witte verwering wat vreemd ogen, komt dat misschien vanwege de glossy basis ?

Het huifje en de postzak zien er zeer goed uit ! van putty gemaakt ?

greetz 😀
Peter

Hallo Jan,

Heerlijk om weer wat van je gebouwd te zien. Mooi onderwerp ook.

Ik ben met Peter eens dat de stoflaag een beetje vreemd lijkt.
Hij is wat monotoon. Dat kan ook komen door de foto. Foto's geven niet altijd de kleuren nuances weer.
Misschien nog een beetje zandgeel. Dan is hij net zo stoffig als mijn auto 😀 🙄

Mooi gebouwd met heerlijke details.
De reflector aan de achterkant, is dat het enige achterlicht?

Grtz,
Gert.

Hoi Jan,

Leuke variatie van de kubel! Eindelijk eens wat anders dan dat saaie grijs of dunkelgelb 😉 .Zo te zien is de verwering met pigment gedaan,ik zou hem nog even nat maken en het stof meer naar de naden toetrekken zodat het geheel iets strakker overkomt.

Groet,

Roger

Zoals Roger zegt, tof eens iets anders dan grijs of groen. 😀

Ook denk ik zoals Roger dat je alle naden wat strakker kan pinwashen, dat gaat echt werken.
Daarna kan je wellicht een lichte dusting met de airbrush aanbrengen van onder naar boven en van achter naar voor, dat gaat het rode geheel vlak nog mooi opbreken.

Inspirerend zo een Peter Post wagentje. 🙄

Massel,
Marcel

Dank voor jullie reacties, het was inderdaad een leuk tussendoortje, en een die op mijn bucket list stond...
Hij staat al in de vitrine, en ik ben heerlijk vliegende dingen aan het bouwen, dus ik laat m lekker zo 🤣
Fijn weekend, Jan 😀

Terug
Bovenaan