Referenties

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Ik heb foto's in een album gezet.
Deze zijn gemaakt tijdens het Liberty Camp Delden:
http://s517.photobucket.com/albums/u337/MartinDogger/Austin%20Tilly%20-%20Liberty%20Camp%20Delden%202010/
 
Hier is een kopie van Military Training Pamphlet 46 / 4A.
Dit geeft de mogelijkheden voor camouflageschema's vanaf eind 1941, begin 1942.
MTP46_Pt_4A_1941_Cover_in_BW.jpg








Het Mickey Mouse camo patroon is een variatie van het 'dappled' patroon uit MTP46/4A.

Groet, MartinD
 
Hoi Roger,

Een uni colour tarp is altijd mogelijk.
Ze worden soms gekleurd, in een van de toen geldende basiskleuren.

Dit is een goede link voor mee informatie: http://www.mafva.net/other%20pages/Starmer%20camo.htm
En een quote uit die tekst, die voor jou wel interessant is:
Softskins - As details above except;

Pre-war – 1941 – Tilts are a light canvas colour, in 1940-41 painted over with M.T.P. 20 bands in the darker colour used – usually G3. Tilts could also be dyed Khaki Green No. 3 over which G4 might be painted.

August 1941 – A.C.I. 1559 authorises the use of Khaki Green No. 3 and Nobel’s Dark Tarmac Green No.4 on bodywork with bituminous emulsion of S.C.C. 7 and S.C.C. 1A (dark brown) on canvas surfaces. The evidence available at present suggests that Nobel’s Dark Tarmac Green No.4 is a very dark blue-grey.

November 1941 - A.C.I. 1559 is cancelled by A.C.I. 2202. With M.T.P. 20 still specified all top horizontal surfaces are to be S.C.C. 1A or if unavailable S.C.C. 14 (black). S.C.C. 2 to be used to restore faded tilts. Photographs and film show this in use with M.T.P. 20 bands. They also show M.T.P.46/ 4A pattern overlaying a sharp straight line between a dark top and medium sides. New tilts and hoods were now manufactured from canvas dyed to a near match for S.C.C. 2.

August 1944 - A.C.I. 1100 – Tilts to be dyed S.C.C. 15 Olive Drab rather than S.C.C. 2. Bituminous Emulsion S.C.C. 7 (green) may be used on tents, penthouses and hoods where S.C.C. 15 was not available.
De quote vind je, op ongeveer 15, 20% procent naar beneden gescrolld.

Groet, MartinD
 
Hoi Martin,

Ik ben zowat heel de dag bezig geweest om een nieuwe tarp van magic-sculp te maken.Nu heb ik een vraag over de openingen in de tarp ,daar zaten bij het origineel toch geen gaas in zoals bij de walkaround ?

Groet/Roger
 
Hoi roger,

durf ik niet te zeggen. Ik kan in het Capricorn boek niks vinden erover, en ook Tilly Colours geeft daar geen info over.
Is de handleiding niet bruikbaar? Staat op site van het Tilly Register.

Groet, MartinD
 
Roger,

Koper gaas heb ik wel eens vaker gezien op een gerestaureerd WW2 voertuig, o.a. op deze Humber 8cwt: http://hmvf.co.uk/forumvb/showthread.php?9913-HUMBER-8cwt-PU

Wat de reden is van het gaas is me nog steeds niet duidelijk....transparant plastic was er toen ook al....dat laten "period" foto's zien en ik heb ook originele canvas ruitjes in mijn handen gehad, aanmaak begin WO2. Wat nog zou kunnen is dat bepaalde fabrikanten van canvas in WO2 geen transparante kunststoffen ter beschikking hadden en derhalve gaas gebruikten? Of werd het tevens toegepast als ventilatie? De meest plausibele verklaring vind ik echter dat het te maken heeft met de toepassing van radio's in deze voertuigen....en het voorkomen van storing hiervan(?)
De eigenaar van de gerestaureerde Tilly van de foto's is Arjan van AustinTilly.nl, misschien kan hij je verder helpen.

Alex
 
Hoi,

Er staan twee Tilly's in het Modelbouw Magazine, nummer 32, die lag vandaag op de mat......

Cover32big.jpg

Cover is van http://www.modelbouwmagazine.nl/

Misschien hebben jullie er wat aan, ze zien er leuk uit.

Groeten en succes allemaal met jullie project, Peter.
 
Alex van de Wetering zei:
De eigenaar van de gerestaureerde Tilly van de foto's is Arjan van AustinTilly.nl, misschien kan hij je verder helpen.

Alex


En af en toe ook op dit forum te vinden ;)
Ik vind het super om te zien hoe de Austin Tilly zo populair is.

Daarnaast kijk ik erg uit naar de resultaten van deze groupbuild!

In verschillende Military Vehicle bladen zijn een aantal artikelen verschenen over de Austin Tilly. Daarnaast is er ook een artikel geweest in Wheels&Tracks. Mocht er interesse voor zijn..... niet alleen de manuals zijn digitaal ;)

groeten,
Arjan van der Hoek
 
Terug
Bovenaan