Reconstructie StuG 4

Hoi Hoi

Afgelopen bouwavond in Zutphen heb ik 1 van Mark Piechota's oude modellen gekregen, een Dragon StuG 4. Zoals al wel te lezen is in het bouwavond-topic heb ik het model aldaar gestript en ben er thuis weer mee begonnen. Logischerwijs bouw ik een apart geval. Een StuG 4 bovenkant (met zimm) op een zimmloze onderkant....hergebruik van een oude pzr4 boeg? Wie zal het zeggen. Verder is de Werkstatt compagnie druk bezig geweest om wat details uit de late productievarianten van StuGs aan dit vroege model toe te voegen (rondom-MG etc.). Ik ga nog schurzen toevoegen, extra pantser aan de voorkant en nog wat kleine dingetjes hier en daar. De zimm laat ik zoals het is, geen verdere patroontjes. Tot de volgende keer, gr. Jochem

stuk4_01.jpg

stuk4_02.jpg

stuk4_03.jpg

Bas Hermsen zei:
Hey Jochem,

Op naar de praxis zou ik zeggen, je hebt er zeker wat leuks van weten te maken 😉

Groeten,

Bas

Beetje verder gewerkt de afgelopen dagen tussen de bedrijven door, en vanavond de verwering aangebracht. Alles is geschilderd en verweerd met acrylverf en gips. Irritante is dat ik de ruimte had gemaakt voor het toevoegen van de periscopen voor de bestuurder...plak ik de beide romphelften op elkaar alvorens de periscopen toe te voegen 😈
Naja, niks meer aan te doen. In ieder geval was het weer leuk om eens een echte tank (lees StuG) te bouwen! Morgen maar eens wat fotos met daglicht nemen, maar deze geven ook al wel een goed beeld.

stuk4_08.jpg

groene acrylverf opgekwast als grondverf.

stuk4_09.jpg

geel gespoten

stuk4_06.jpg

even getest of een enkel gele StuG ook leuk zou kunnen zijn....ben toch voor meerkleurig gegaan

stuk4_07.jpg

tussenstand eerder vanavond

stuk4_10.jpg

klaar (? )

stuk4_11.jpg

klaar (? )

groeten

Jochem

Tis weer een echte "Kleerebezem" geworden, prima dus....

Misschien een klein beetje variatie in de modderkleuren op het onderstel?
Verder weer gewoon mooi

Rob Plas zei:
Tis weer een echte "Kleerebezem" geworden, prima dus....

Misschien een klein beetje variatie in de modderkleuren op het onderstel?
Verder weer gewoon mooi

Hoi Rob, ik ben al in de weer geweest met de modderkleuren en ik heb nu spatten in verschillende kleuren. Maar belangrijker nog, ik kwam er achter dat ik helemaal vergeten was balkenkruizen toe te voegen! 🙄

Een dagje wegzetten en dan weer het model er bij pakken is dus helemaal zo gek nog niet.

groets

Jochem

Erg mooi Jochem,

Ben altijd onder de indruk van je kitbash kwaliteiten, en gebruik van huis-tuin-en-keuken middelen.

Enige puntje is dat het schild voor de Stug IV niet schuin afliep naar achteren maar recht/ verticaal. De schuin aflopende schilden zaten alleen op de Rundumsfeuer gerate vd Jagdpanzer 38t.
(Werkstatt misschien? Beide werden in Infanterie Divisies gebruikt. Archer maakt trouwens leuke transfers voor Infanterie Divisionen.)

Creatief met afval 🙂
Ik sta er altijd weer van te kijken hoe je van een afgedankt model iets moois weet te maken!
Rob heeft gelijk, het is een echte Kleerebezem geworden, ik ben benieuwd wanneer ik deze op marktplaats tegen kom 😉
Jan 🙂

Heej Jochem,

Goeiste zet dat je`m meerkleurig hebt gemaakt. Ik vind hem mooi geworden, knap hoor dat je van een afdankertje dit hebt weten te maken. Heb je nog interesse in een JP IV L/70 met mislukte cammo? 🙂 Of zal ik die toch maar gewoon zelf afmaken hehe.

Enneh je balkenkreuzen missen 😉

Groeten,
Bouke

Zoow wat nieuwe fotos, de Werkstatt heeft ondertussen ook nog wat Pilzen op het dak aangebracht en nog wat extra rupsschakels rond de commandantenkoepel. Wat balkenkruizen bij elkaar gezocht (n.b. van vliegtuigmodellen, enige wat ik nog kon vinden!).

Marc, goed punt (waar ik soms ook overheen kijk)...maar dit betreft een ijverige opwaardering van een vroege StuG 3 G opbouw. De RundumFeuer is later toegevoegd, evenals de pilzen en ook het late uitlaatsysteem. Naast de balkenkruizen heb ik nog nagedacht om een leuk eenheidsteken toe te voegen, maar ik kon geen geschikte vinden.

Jan: hahahaha 🙂 Deze is weer herkenbaar genoeg om op te vallen als een of andere @*&^*&(! denkt de boel op te lichten.

Bouke...ik las je aaaaargh bericht....ik had je meteen maar even een motivatie-voicemeel achtergelaten. Gewoon opnieuw proberen, ander patroontje kan altijd nog. Mislukt alles, stuur um dan maar op...bij voorkeur in een envelop 😀

de fotos:

stuk4_19.jpg

stuk4_20.jpg

stuk4_21.jpg

stuk4_22.jpg

groets

Jochem

Hey Jochem (en Bouke)!

Ik was even aan het surfen op het net, kom ik per toeval jullie creaties tegen. Ik vind het heel leuk dat jullie nog steeds zo enthousiast met jullie hobby bezig zijn. Mijn complimenten voor het werk dat jullie maken. De technieken en de creativiteit die jullie hierbij gebruiken zijn fantastisch! Echt super! Heel erg gaaf gedaan!

Vriendelijke groet,

Steven (moet ik jullie geheugen opfrissen of is mijn naam voldoende?)

Steven Wanrooij zei:
Hey Jochem (en Bouke)!

Ik was even aan het surfen op het net, kom ik per toeval jullie creaties tegen. Ik vind het heel leuk dat jullie nog steeds zo enthousiast met jullie hobby bezig zijn. Mijn complimenten voor het werk dat jullie maken. De technieken en de creativiteit die jullie hierbij gebruiken zijn fantastisch! Echt super! Heel erg gaaf gedaan!

Vriendelijke groet,

Steven (moet ik jullie geheugen opfrissen of is mijn naam voldoende?)

Heej Steven, joh ik kom net op het forum en zie je naam staan tussen de nieuwe berichten en ik denk "zou het nu Steven zijn..." 😀 Ja dus. Bouke en ik zijn inderdaad nog steeds met de hobby bezig, maar wel minder intensief natuurlijk.Leuk dat je ons weer gevonden hebt, volgens mij stond je ooit in mijn msn maar dat kan al wel weer een paar jaartjes terug zijn.

groeten terug!

Jochem

Bas Hermsen zei:
Mooi geworden Jochem, toen ik je bezig zag op de bouwavond (10 sec. 😉 )

De demontage duurde ook niet langer 😉 jep, ik was van plan deze ter lering ende vermaak (nouja, laat de lering achterwege) mee te nemen naar Zutphen. "Iedereen is natuurlijk reuze nieuwsgierig" om dit ding in het echt te zien.

Het goede nieuws is dat Mark zelfs al een nieuw projectje voor me in gedachten heeft.

groets

Jochem

He Jochem, wanneer post je fotos van de gereconstrueerde Stug 4 😛

Ik had niet verwacht dat na al dat gekraak er nog wat fatsoenlijks met dat model kon gebeuren maar toch dus wel... 😀

jeroen gerritsen zei:
ja,nu wel,ziet er goed uit,gaat ie nu ook weer terug naar de vorige eigenaar,of blijft ie bij jou 😀

groeten jeroen,.

ik weiger hem terug te nemen, jochem heeft het wel aangeboden... maar nee, hij mag ook hier weer een prijs mee winnen 🙂

hijs echt mooi geworden 😀

Schitterend hoor, echt waar.

Weet je wat ook leuk is ?.
Laat je eerst de foto van het afgebouwde model zien en daarna pas de bouwfases. Men zal vol verbazing kijken hoe zoiets moois uit zulke simpele dingen (creditkaart) opgebouwd kan worden. 😀

Terug
Bovenaan