Recensies Modelbouw Winkels

Dat belooft veel moois! Ze hebben nu al een stuk meer kits dan de gemiddelde modelbouwwinkel bij mij in de buurt ;) :nouja: . Mijn opa en oma wonen in Putten, dus dat is redelijk dicht in de buurt van deze winkel. Als we binnenkort weer eens naar opa en oma gaan, moet ik maar even regelen dat we hier even langsgaan :p .

Groetjes,

Maarten
 
r onderdelinden zei:
kit ou double
rue de nuefchateau 14
6600 bastogne
ik weet het is ff rije maar als je er eens op vakantie ben is het wel leuk om ff te neuze. veel dozen 1:35 / 1:48
pe sets en aftermarket sets en figuren . het is een kleine zaak maar heeft op zich wel veel , staan ook leuke dio's in de etalage.
eigenaar probeert in ieder geval ook nederlands te spreken.
en als je daar geweest ben loop je even naar de buren da's een leuk klein museum. maar de" die hard" ardennen kenners zullen dit wel weten.
greetz rick

Kom zelf 3 à 4 x per jaar wel Kit ou Double en altijd leuk om ff babbeltje the hebben met de eigenaar. Leuk assortiment en besteld zelfs wel eens wat voor me en kom ik het aantal maand later bij hem oppikken. Dit soort zaakjes zie je helaas nog maar weinig en in ons land al helemaal niet meer. Laat voor de diverse evenementen altijd flyers achter of het nou voor de Twenot, SMC, Overloon is maakt niet uit en na elk evenement altijd de vraag hoe het gegaan is. Verder altijd behulpzaam.

Hij is misschien wat duurder dan internet shops maar maar ja koop liever iets wat ik ook bouw dan 1001 en doos in Azië te kopen en dan toch niks mee te doen.

Wat het museumpje aangaat zou ik adviseren steek de straat over (links aanhouden als de deur uitgaat) en loopt niet naar het MacAuliffe plein toe maar dus de andere kant op en ga naar het:

http://www.101airbornemuseumbastogne.com/

Gr.JW
 
En dit lijkt me ook een nieuw museum in Bastogne...
http://www.bastogneardennes44.com/#2
is wel op de baan naar Wiltz...Maar ja, als je dan wat verder rijdt heb je het knauf winkelcantrum...goedklope benzine en sigaretjes
Het mardasson museum wordt op dit moment trouwens ook vernieuwd...iemand enig idee wanneer dit terug open gaat?
pascal
 
hey pascal
lijkt mij ook nieuw. heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
en het mardasson gaat volgens mij met het zomer seizoen pas weer open
greetz rick
 
r onderdelinden zei:
hey jw
ja zal ik zeker een keer doen, maar waren dit niet die jongens van militaria bastogne die eerst op de hoek zaten t o het plein?
greetz rick


Rick deze mensen van het museum hebben absoluut niets van doen met die "jongen" van die mislukte militaria shop in Bastogne. Ze hebben de buitenwereld dit willen doen geloven maar zeer zeker niet waar.

Gr.JW
 
pascal bastiaens zei:
En dit lijkt me ook een nieuw museum in Bastogne...
http://www.bastogneardennes44.com/#2
is wel op de baan naar Wiltz...Maar ja, als je dan wat verder rijdt heb je het knauf winkelcantrum...goedklope benzine en sigaretjes
Het mardasson museum wordt op dit moment trouwens ook vernieuwd...iemand enig idee wanneer dit terug open gaat?
pascal

Dit museum is van de zoon van de eigenaar van La Roche, zie het als een soort dependance van La Roche. Leuk museum om te bezoeken en is nog volop in ontwikkeling. Natuurlijk net zoals La Roche ook hier modelbouw te krijgen en nog wat leuke 2'e hands dingetjes.

Mardasson museum, de opening is al aantal maal verschoven, zou volgens berichten dit jaar weer haar deuren openen. Zal tijd worden en hopelijk weer ook hier leuke modelbouw spulletjes.

Gr.JW
 
pascal bastiaens zei:
Het museum aan de mardasson zou volgens hun site pas in 2014 openen...
http://www.bastognewarmuseum.be/nl-bastogne-war-museum.html
pascal

Zijn ze alweer een jaartje opgeschoven :nouja: moet ik zeggen typisch Waals of gewoon typisch Belgisch?

Gr.JW
 
Weet ik ook niet...vind ik raar dat het zolang duurt...is dit eigenlijk een museum in privehanden of van de stad of zo? Zou kunnen een probleem van budgetten zijn als het van de stad is...prestigeproject voor de verkiezingen van oktoberr 2012 en nu op de lange baan geschoven wegens "niet dringend nodig" en opening voorzien net voor de nationale verkiezingen van 2014 met de nodige tamtam van poltiekers?
Zo draait de belgische politiek...maar dat is overal wel zo denk ik...
pascal
 
Nu maar is een “post”van mij en ik weet niet of ik het een recensie kan noemen het is eigenlijk meer een ervaring, vorige week ben ik onder andere in Taiwan geweest een niet alle daagse bestemming voor de meeste. Bij de eenieder in de modelbouw wereld vooral bekend om merken Dragon / AFV maar Taiwan heeft qua land meer te bieden en is eigenlijk wel een mooi eiland. Maar goed in Taipei onder de rook van die groote naald het toon beeld van Taipei is een “echte model bouw” winkel waar ik wel even wou gaan kijken. Voor mijn trip had ik de zaak gegoogeld en de locatie gepind in Google Earth op mijn mobiel dit is de locatie (25.051413, 121.534732)
Het betreft hier een typisch aziaties winkeltje in een kelder, de eigenaar erg blij dat er weer een nieuw gezicht in zijn zaak staat is erg behulpzaam. Er is een ruime selectie van armour voorhanden met toen ik er was een mix van oude doosjes maar ook de nieuwste. Ook Gundam hoe kan het ook anders is ruim vertegenwoordigd iets minder maar nog steeds ruimschoots is luchtvaart gerelateerd.
De prijzen zijn natuurlijk een stuk beter dan in Nederland dus daar hoef je niet op te letten eigenlijk. Hier valt trouwens niet te onderhandelen over de prijs maar als je voor een best bedrag wat aanschaft is krijg je als het vraagt en afronding op het totaal (scheelt toch). En als cadeau een handig modelbouw schort.

AFV.jpg


AFV-2.jpg


AFV-3.jpg


AFV-4.jpg


AFV-5.jpg


AFV-6.jpg


AFV-7.jpg


AFV-8.jpg

De eigenaar van http://www.afv.com.tw

Elke maand is er een soort modelbouw dagje voor de locals (net tijdens mijn verblijf) ik kon helaas daar niet bij zijn want dat had wel leuk geweest.

Ondanks de schappen vol waren was natuurlijk wat ik eigenlijk wou hebben niet aanwezig. Ik wou toch wat AFV club doosjes meebrengen en zou zeker niet met lege bagage ruimte vertrekken.
Dit is de oogst of iegelijk gezegd het bagage opvul martiaal.
AFV-9.jpg



Micha
 
Na aanleiding van een reactie hier ben ik vanmiddag naar Flanders Scale Models greden in Grembergen (België)
Vanaf Oost Souburg is dat iets meer dan een uurtje rijden.
Ik moet zeggen veel keus en een aardige verkoper die ook nog verstand van zaken heeft.
Een leuke winkel met veel dozen op de planken, een M7 priest en nog wat kleine dingen gekocht.
Voor mij een aanrader.

gr. Bart.
 
De eigenaar is stefaan de meyer, bekend van het boek Duel in the mist...maar ik heb er mijn bedenkingen bij...als clubs nog geen affiche voor een beurs in zijn winkel mogen hangen omdat beurzen concurrentie zijn, dat vind ik maar zo zo...in andere winkels geen enkel probleem...
pascal
 
pascal bastiaens zei:
...maar ik heb er mijn bedenkingen bij...


Ik helaas ondertussen ook. Zijn verzameling is en blijft een must see en wil ik ook hebben...

Maar ik ben er flink in gestonken met een FT17. Apart model, kostte bij hem 34,95.
Twee weken later kwam ik hem elders tegen voor 19,95...

Bedenk goed wat je zoekt, check de prijzen op internet, ga pas dan daarheen.
Kan je de nodige euri's sparen voor de brandstof daarheen en/of terug.

Het is maar ter info, niet om zijn zaak af te kraken, want zoals gezegd,
zijn verzameling is en blijft een must see en wil ik ook hebben...

Rico
 
Heren

Het is niet altijd sluiten, in Roosendaal is altijd een hobby winkel geweest op de oude markt, beneden een afdeling
huishoudelijke artikelen en boven de Modelbouw.
Door omstandigheden is het huishoudelijke gedeelte gesloten, en nu is de hele beneden verdieping modelbouw.
Het aanbod is best wel veel, vliegtuigen, tanks en schepen.airbrush en verven uiteraard. ook treinen enz.
Ik heb deze winkel nog nooit zien vermelden, dus bij deze.

Peter Kuijpers
 
Lekker duidelijk allemaal :huh: Jadar Modelbouw is via google niet te vinden in ieder geval....
Vind wel Quartel in Roosendaal.
 
jadin dan? t zit op de grote markt, quartel zit vlak bij t busstation en heeft alleen maar rc spul

jadin,
oude markt 58
4701 PH roosendaal

geen website

wel dragon in t assortiment
games workshop (handig voor skull white primer en vernis)
leuk winkeltje, op de verdieping van t pand
 
Timo

Het heette inderdaad Jadin, maar het heeft een nieuwe naam, ik ben de nieuwe naam kwijt, maar het is aan de kant van de overweg naar de kaai.
Boven is het opslag geworden, dus hij heeft alleen de modelbouw en de treinen beneden.

Peter Kuijpers
 
In het voorgaande wordt ook de modelbouwwinkel "De Kombuis" in Barneveld genoemd. Deze is voornamelijk gericht op scheepsmodelbouw en heeft een internetsite. Er schijnt ook nog een vestiging in Putten te zijn. Ik heb een uiterst slechte ervaring met deze zaak en te oordelen naar het grote aantal klachten op internet sta ik daar niet alleen in. Ik zou iedereen willen afraden zaken te doen met deze zaak en je moet zeker niet vooraf betalen voor een bestelling. Mijn relaas is hier te vinden (laatste van een indrukwekkende reeks klachten, op facebook staan er nog meer) :

https://www.modelbouw.nl/winkel/barneveld/modelbouw-de-kombuis#.VZ5XWF_tmko

Arjan
 
Ik raad af om zaken te gaan doen met OKB Grigorov. Ik heb hier half mei een bestelling geplaatst en nooit een reactie gekregen (na diverse mails en berichten via het contactformulier op de site). Uiteindelijk heb ik via Paypal mijn geld wel teruggekregen, maar dit is toch niet het soort leverancier waar je op kunt vertrouwen.
 
Terug
Bovenaan