Recensies Modelbouw Winkels

Frank Marcus

Lid van de TWENOT
Dank je , Bas. Schijnbaar kan Grigorov het dus wel. Wonderlijk dat hij de ene keer zo vlot reageert en zelfs extra spul stuurt als compensatie voor het wachten en de andere keer helemaal niet in beweging lijkt te komen.

De eigenaar is enkele weken geleden overleden...was stefan de meyer, ook bekend van het boek duel in the list, en eigenaar van een zeer grote en bijzondere fotocollectie...
pascal

Mario Wens

Lid van de TWENOT
Helaas komt er vandaag een einde aan zeventien jaar Dinnissen Modelbouw in Overloon. Voor mij persoonlijk is het een tweede sluiting van Dinnissen, want ik was al klant bij de winkel van zijn ouders, die in 1988 de deuren sloot. Ik kon dan ook niet laten hierover op de verzamelaarswebsite modelkitcollecting.com een bericht achter te laten. Herman, het ga je goed!

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
1:35 Willys Jeep Tamiya
Triest nieuws inderdaad Mario..
Bedankt voor jouw verhaal...er kwam weer van alles boven...

...zoals het bijv. vaste prik was om na een Twenot dag in Overloon nog even bij Dinnissen na te tafelen.
In dat modelbouwers snoepwinkeltje was er altijd wel iets dat we niet konden laten liggen ;)

Spijtig dat nu ook dit toffe zaakje is gesneuveld :huil:

sentimenteel groetje...
Peter

Zag hier toevallig het bericht over Flanders Scale Models.

De gehele winkel voorraad zal langzaam geveild worden vanaf 1 euro.
Deze is opgekocht door loco-loko, een bekende modeltreinen handelaar uit België.
Stefan kan dit helaas niet meer zeggen, maar het is natuurlijk van belang dat het naar liefhebbers gaat.
De veiling zal over 3 dagen beginnen op Ebay.

Theo Davelaar

Lid van de TWENOT
Interesses
WWII
Duits georiënteerd
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Ferdinand
Hier in Apeldoorn is Bentink modelspoor weer langzaam bezig de hoeveelheid modelbouwdozen aan het uitbreiden.
Het is nog wel niet zoals vroeger (toen was het overigens Wentink,een neef van degene die in Arnhem zit aan de steenstraat) maar toch, alle beetjes helpen.
Voor het adres en openingstijden zie hun site.
http://www.bentinkmodelspoor.nl
Geen connecties met de eigenaren.

Groet Theo

Lang geleden dat iemand iets gepost heeft in deze thread, ongetwijfeld een teken aan de wand. Het wordt heb ik gemerkt steeds moeilijker om een winkel te vinden die een groot assortiment aan modelverf (verschillende soorten en merken) en bouwdozen in huis heeft. In Nederland is het vaak lastig om één winkel te vinden waar ik al mijn benodigdheden kan vinden. Dit betekent dan vaak dat ik mijn spullen uit meerdere winkels moet betrekken en dat is qua verzendkosten toch nogal zonde. Mijn oplossing voor dit probleem "Passion 132" in België. Je betaalt dan wel €8 verzendkosten maar het assortiment mag er zijn. Prijzen van modelbouw artikelen zijn ook bepaald sympathieker dan bij winkels in Nederland. Heb zojuist bv. een 1/35 Merit tank transporter binnen gekregen voor € 63,20. Heb er nu twee keer artikelen besteld en ben ook zeer tevreden over snelle bezorging (maandag besteld, vandaag binnen).

https://www.passion132.com/fr/

Arjan

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
Nu bezig met
Bergepanther
Modelbouwenzo in Hoorn NH is een tip voor op zaterdag, parkeren voor 3,50 voor een dag achter het station, rondje over de markt, en als laatste even neuzen bij modelbouw enzo, klein winkeltje maar ik weet er steeds te slagen voor verf, kits en boeken.

Verder, Modelbouwcompany in koedijk, die heeft wat je kunt bedenken aan verf, kits, prima koffie en ook de prijzen zijn een dikke prima, parkeren recht voor de deur maar de zaak zit op een industrie terrein en koedijk is niet meteen een wereldstad, maar zeker wel een aanrader, of icm een bezoek aan alkmaar!

Erik Jan Eskes

Lid van de TWENOT
Interesses
Arnhem 1944
Churchill tanks
British Army operations NWE
Hier in Apeldoorn is Bentink modelspoor weer langzaam bezig de hoeveelheid modelbouwdozen aan het uitbreiden.
Het is nog wel niet zoals vroeger (toen was het overigens Wentink,een neef van degene die in Arnhem zit aan de steenstraat) maar toch, alle beetjes helpen.
Voor het adres en openingstijden zie hun site.
Geen connecties met de eigenaren.

Groet Theo
Inmiddels is hun focus volledig op modelspoorartikelen, hun militaire dozen zijn inmiddels allemaal verkocht.

Hth

Erik Jan

Arne Ρоirοt

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
Beste medeplakkers
Met een thread die acht jaar loopt en vier pagina's beslaat, raak ik het overzicht wat kwijt.
En ik lees over winkels die al weer weg zijn (Wentink in Deventer)
Online winkelen heeft z'n voordelen (haalde onlangs een M-48 schaarbrug uit Japan), maar soms wil ik gewoon ff lekker snuffelen en inspiratie opdoen. Ik zou dus best een middagje willen afreizen naar 'Shangrila', maar weet niet waar dat ligt. :cool:
Als iemand een list weet voor een overzichtelijke (WAAR) & kwalitatieve (HOE GOED) inventarisatie maak je mij vrolijk.
En als dat ingewikkeld is mag je ook gewoon een tip geven: wat is de winkel waar in een keer naar toe zou moeten reizen?

Interesses
Militair materieel vnl. van 1939 tot 1942
Westfeldzug
Soms opent er nog eens een nieuwe winkel haar deuren.
In Amersfoort zit sinds een jaartje of zo Modeltreincentrum Amersfoort.
De naam zegt het natuurlijk al, treintjes, treintjes en nog eens treintjes. Ook wat modelbouw maar voornamelijk vliegdingessen, Star Wars, vrachtwagens en meer van dat. Voor ons is er niet meer dan een plankje met wat Tamiya en Italeri spul.
Maar toch ben ik blij dat ze er zijn: goed gesorteerd in lijmen en verven (MiG, Vallejo, Tamiya, Humbrol, Revell), uitgebreid assortiment in de plastic plaatjes, staafjes en roedes die bij scrathbuilding van pas komen en veel scenery materiaal voor de diorama's en vignettes.

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, Morris C8, Humber FWD ambulance, M10 Achilles
Hoi Arne,

Ik kom zelden in een winkel, maar in de Tank vind je een paar adverteerders uit Nederland die ook fysiek zijn te bezoeken, waaronder Modelbouwcompany, Modelbouwenzo en Dutchmodelshop. Hun websites geven een indruk van hun assortiment. Verder Modelbouw Dordrecht, in elk geval in een gezellige straat. Destijds een keer om de hoek gekeken, maar mijn gezelschap gaf me toen niet de gelegenheid om hier op mijn gemak rond te kijken.

Voor airbrush natuurlijk Airbrush Service in Almere met de bekende service.

Met vriendelijke groet, Jan

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Hier wat minder voor de hand liggende winkels:

Aviation Megastore in Shiphol-Rijk is leuk om eens te bezoeken......en je te fascineren over wat er allemaal te koop is voor onze buren van de vliegdinges hobby. Qua voertuigen moet je goed zoeken en is het vooral beperkt tot luchtafweer en voertuigen die op vliegvelden gebruikt worden, maar ze hebben een uitgebreide sortering aan boeken, tijdschiften, verf, gereedschap, vitrine kastjes, decal papier, putty etc.

In Antwerpen zit sinds jaar en dag Verschooten modelbouw; ruimte sortering aan verf, gereedschap, profielen, styreen, maar ook veel militaire kits zowel plastic als ook wat resin en etswerk. Verder treinen, auto- en vliegdingesmodellen, Slotcars, RC

Bentink in Apeldoorn is het vroegere Wentink en is in basis een heel goed gesorteerde treinenzaak. Ze hebben echter ook wat militaire kits in verschillende schalen en alle benodigdheden qua verf, gereedschap, diorama materiaal etc. Twenotter Robert Muller laat in de winkel zien hoe je modellen kan verouderen.

Pijplines in Enschede is net als Bentink vooral treinenzaak, maar heeft ook militaire kits en alle benodigdheden qua lijn, verf, scenery etc.

Laatst bewerkt:

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Robi Modelbouw heeft net een nieuwe winkel in Prinsenbeek (langs A16/Breda) met een behoorlijk uitgebreid assortiment.

Daarnaast is het altijd heerlijk snuffelen bij Flas Aviation in Eindhoven. Vooral achterin bij het tweedehands spul.

Gr Bas

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Kom nog steeds graag bij Dinissen, nu Plien, het winkeltje is iets gewijzigd maar nog steeds een leuke collectie. En anders bestellen ze. Ook de tweedehands, en eerste, boeken liggen er nog steeds😉

P. Kok

Lid van de TWENOT
In Rotterdam is er Meijer & Blessing, ze hebben een grootte keuze aan militaire modellen, verf en evergreen/hout en metaal, geen aftermarket spul.
Laat je niet misleiden door de website, anders krijg je de indruk dat ze vooral treinen verkopen, het modelbouw gedeelte doet niet onder voor het treingedeelte. En het is goed te bereiken met het OV ongeveer 10 á 15 minuten lopen vanaf CS Rotterdam, en voor de luiaards onder ons, 2 haltes met de metro en een paar minuten lopen.
Dit gezegd hebbende, als ik in een andere plaats kom ga ik graag ook even in de plaatselijke modelbouwwinkel kijken je treft er regelmatig leuke dingen aan, en je ondersteund daarmee ook de kleinere winkels, die het toch moeilijk hebben concurrerend tegen de grote online modelbouw reuzen.

Paul

Pepijn Heerkens

Lid van de TWENOT
Wie kent toevallig deze Belgische site/winkel (Passion132)? Kende hen nog niet, maar hebben veel op voorraad en zijn opvallend goedkoop. Denk wel een bestellinkje te gaan doen, maar ben eerst benieuwd wat de eventuele ervaringen zijn.
Ken ze niet, maar je kan altijd Trustpilot even bekijken en dat is al een eerste goede stap om te bekijken of ze een goede webwinkel zijn of niet.

Guido Snoek

Lid van de TWENOT
Interesses
Helemaal gek van Land Range Rovers, ook: bulldozers, heftrucks, Hemtt trucks, tractors (burger, WW2)
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:25
  3. 1:32
  4. 1:35
  5. 1:48
  6. 1:72
  7. 1:76
  8. 1:87 (H0)
  9. 1:144
  10. Andere
Toemen zit al heel lang niet meer in Den Bosch, maar Dorpsstraat 17, 5061 HH Oisterwijk. Achter zit AH, waar je kunt parkeren. Volgens mij heeft zijn zoon het overgenomen, gelukkig maar, want ik vond hem altijd erg chagi. Maar op zich wel een leuke winkel, maar minder dan in Den Bosch, toen hij 2 winkels had. Echt een dorpswinkel, niet groot, en ik weet niet hoe het nu is qua assortiment, toen waren ze namelijk net open.

Ik doe zelf heel graag zaken met Dutchmodelshop (internet), Korenlaan 4, 8071 WJ Nunspeet. Heel vriendelijk, behulpzaam. En Twenot leden krijgen korting, mooi meegenomen, toch? Daar komt mijn Hemtt Fire Truck vandaan, waar ik het eerder over had.
Als hun assortiment groter zou zijn, zou ik daar zeker meer & vaker bij bestellen.
Echt een favoriete winkel van mij.

Ik heb 1x iets besteld bij Modellbau-König (MBK), nou dat was echt een ramp. Zo onvriendelijk, niet behulpzaam, meedenkend en eigenlijk geen service. Geen korting, ook al stond dat wel in De Tank. Maar dat was niet het probleem: best veel was namelijk niet geleverd, omdat het (ineens) niet in voorraad was, en op website wel. Gewoon op sturen zonder kennisgeving. Dus verrassing was groot bij levering en dat is best een domper. Ook al zelf besteld, het is toch sinterklaasgevoel ;)
Ik hoop maar dat ik een uitzondering was, want ze hebben best wel een grote assortiment.
Zo had ik ook bijvoorbeeld een 1:35 Black Dog Land Rover 6x6 besteld, met beschadigde/kapotte onderdelen. Wat je niet verwacht bij zo'n prijzig model. Enige respons: stuur het maar terug. Maar ik wilde het juist houden: lang naar gezocht, moeilijk te vinden.
Ze bleven mij negeren om contact op te nemen met Black Dog, die mijn e-mails negeerde. Pas na 3-4 maanden kreeg ik bericht van Black Dog, zelve, maar omdat ik zelf bleef proberen. Was een kleine moeite van Koenig. Nooit geschoten is altijd mis.
Ze stonden namelijk - later - op - de geweldige - beurs te Veldhoven, net als Black Dog, dus ik had hun de 'schade' kunnen laten zien, en zij konden dan de 'onderdelen' afleveren (zonder verzendkosten), maar ze negeerde je gewoon hierin. Jammer.
En zo koop ik ook nooit meer iets van Black Dog, vanwege de slechte service. Echt jammer, want ze hebben waanzinnig mooi spul.
Uiteindelijk stuurde ze het mij wel op (half jaar?), op de motorkap na, waarvan ik de scheur (in deze motorkap) dan maar zelf moet plamuren (moet ik nog doen). Maar het is wel balen. Daarom heb ik deze nog niet gebouwd. En nogmaals, voor het geld mag je wel iets meer service verwachten.

Verder is Flash, Zeelsterstraat 177A, 5652 EG Eindhoven, een erge leuke winkel, als je van vliegdingesen houd.
En in verleden kocht ik bij Luchtvaart Hobby Shop, Molenweg 249, 1436 BV Aalsmeerderbrug, waar (toen) geweldige service was. En ze verkochten meer dan alleen vliegdingesen. Wel lang reizen vanuit 's-Hertogenbosch, maar wel echt een grote winkel (toen).

Maar Dutchmodelbouw is nu de winkel, waar ik het liefst bestel. Ik hoop dat ze assortiment gaan uitbreiden.
En dan niet vergeten de grootste modelbouwwinkel van Europa, SMC Veldhoven ;), die helaas niet doorging, echt balen.

Guido

Bovenaan