RC king tiger. Tamiya full option.

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
291E097D-CEB8-4D04-9662-97A21A68BAF3.jpeg5095724F-5813-4350-8B96-AA9013A0C60D.jpeg
Bijgaande tweede handsje op de kop getikt. Heb altijd al een keer een full option willen proberen en dit was mijn kans. Wil hem een stuk verder detaileren dan Tamiya doet dus het nodige PE besteld en het apparaat kaal gemaakt.

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Ik wil ook beide luiken, radio en bestuurder, open hebben. Gelukkig nog een aantal onderdelen van een trumpeter 1/16. Dus complete bestuurders/ radio operator sectie eruit geslepen.
image.jpgwaar straks het Trumpeter gedeelte geplaatst gaat worden.
image.jpg
Aangezien de kit geen haken op de toren heeft en ook veel onderdelen uit 1 stuk bestaan:
image.jpg
zal ik ook weer uitgebreid beroep doen op mijn 3D printer. Meer volgt😉

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    186,3 KB · Weergaven: 6
dat ziet er goed uit, heb hem ook.

heb er alleen een andere gearbox ingezet, die van tamiya heeft te weinig koppel, als ja al een paar keer geraakt bent, als je dan in het zand of gras rijd kom je niet meer voor uit.

ik kan nu nog een heuvel oprijden en kan dan nog een schot hebben.

ik ga deze zekers volgen, succes

Bijlagen

• IMG_0007.JPG
    IMG_0007.JPG
    207 KB · Weergaven: 20
  • 31-12-2007 009.jpg
    31-12-2007 009.jpg
    117,4 KB · Weergaven: 17
  • 31-12-2007 008.jpg
    31-12-2007 008.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 16
  • 31-12-2007 003.jpg
    31-12-2007 003.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 19
  • IMG_0997.JPG
    IMG_0997.JPG
    91,7 KB · Weergaven: 20

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Leuk @Mike Klasens. Ziet er goed uit! Mooie textuur op de tank en alle lasjes toegevoegd. Ben ik ook van plan ondanks dat ik tegen de lassen op zie😁

image.jpg
Uitendelijk moet dit hem worden (thanks Hillary) De maart 1945 versie. Waarbij ik een klein beetje ga smokkelen want de tamiya heeft de Gg 26/800/300 tracks met de 9 sprocket terwijl de 45 productie de Kgs 73/800/152 track heeft met de 18 tanden sprocket. Deze laatste ga ik zelf tekenen en printen Voor op de toren. Mocht het me bevallen dan zal ik de tamiya tracks vervangen door aftermarket enkelvoudige met de 18 tanden sprocket en de tandwielkast upgraden. Eerst maar eens kijken wat ik ervan weet te maken😎

die lassen maken was wel een werk.
heb ook nog een panther staan en een leo 2 beide 1:16 (tamiya)

de tandwielkast die ik erin heb zitten zijn volgens mij niet meer te koop.

track en sprocket zijn van Impact

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
die lassen maken was wel een werk.
heb ook nog een panther staan en een leo 2 beide 1:16 (tamiya)

de tandwielkast die ik erin heb zitten zijn volgens mij niet meer te koop.

track en sprocket zijn van Impact
Ik heb nog een PRTL en een Sherman staan. Graupner zag ik voor de tandwielkaste.... kan altijd even neuzen op internet als van mijn ega boulevard 🤢 gekeken moet worden. Hoe heb je die metaalstructuur op de tank gekregen?

Standaard zit er al iets van een structuur op, en ik heb destijds deze techniek proberen toe te passen.

Mr Surfacer 500 (40ml)

Deze primer is erg visceus (dik) en dus ideaal om bijvoorbeeld gietijzereffecten te maken op tanks.
Simpelweg aanbrengen met een oude kwast/tandenborstel en dan "stempelen" tot je de gewenste structuur hebt.
Kwasten/tandenborstel na gebruik weggooien.

Je zou ook plastic putty met lijm kunnen verdunnen en dit aanbrengen met een kwast/tandenborstel.

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
image.jpg
zoals aangegeven was het beest niet compleet dus dan maar weer de 3D tekentafel naar voren getrokken.

Blijkt uit meerdere walk arounds op het internet dat er voor de armoured cover van de uitlaten niet echt een standaard model was. De uitvoering van Tamiya zie je wel vaak maar dan rechts met het oog voor de auxilery starter cranck (Tamiya heeft dit oog voor het gemak compleet weggelaten) De linker wisselt vaker. Ook viel het me op dat er geen O ringen onder de bouten liggen (zoals bij Tamiya)maar dat dat verhoogt gietwerk is wat nagefreest is. Als laatste detail hebben er meerdere een castingnummer aan de rechterzijkant op het armoured gedeelte en aan de linkerkant tussen de twee onderste bouten.

image.jpgDat de rechter de Tamiya is hoef ik er niet bij te zeggen.
image.jpg
Qua vorm is de Tamiya mondingsrem niet verkeerd de gaten zijn echter recht ingefreest waardoor de vierkante vorm ontstaat. Frees je deze gaten echter onder een hoek, zoals bij het origineel) dan krijgt het voorste gat zijn ronde vorm aan voor en achterkant (Aber heeft dit gat te ver naar achteren zitten). Als laatste mist de Tamiya mondingsrem elk binnen en buitendetail. Het mist b.v. de boutconstructie waarmee die vastgezet wordt.

Bouw ze, gr Frank😉

P.s. Het torenachterluik bij Tamiya is te laag En mist detail... vandaar dat deze opnieuw uitgevoerd is incl. een losse MG stopfen🧐

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Frank,
Mooi werk, maar kun je deze niet gewoon in z'n geheel printen ;)
gr
Raymond
Best een idee🤔 Ik heb nog een 1/16 sherman liggen en daar wou ik al langere tijd graage een gegoten romp op hebben. Een vriend vam mij is bezig met een zelfbouw 3D printer die ruim in 1 keer de romp zou kunnen printen..... ga er eens over nadenken😜👍🏻

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
EB7383EF-8F4A-4996-90DA-578757DFFC08.jpeg
Ga toch meer voor het losse onderdeeltjes gebeuren. De afgevreesde vlakken gesealed met masking paste en dan lekker soppen met surfacer 500.

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
image.jpgondertussen is de bemanning ook geariveerd🥴 voor het eerst sinds tijden gezichtjes schilderen....... keep your thumbs crossed 😉 (niet mijn sterkste kant🤫)
image.jpg
Het tweedehandsje was niet compleet (luik en arm ontbrak ook) en aangezien de commanders cupola van Tamiya nou niet je je van het is beide maar op de tekenplank gegooid. Kon ik ook meteen de final version tekenen, dwz zonder de mg ring maar met de steun hiervoor. Periscopen zijn in bestelling bij een vriend van mij die doorzichtig kan printen😎

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
image.jpg
ook de nieuwe (geprinte) voorplaat gemonteerd. De verhoudingen van de Tamiya plaat en de Trumpeter plaat waren zo anders dat ook deze uit de printer komt🤫

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
image.jpg
De herziene Nahverteidigungswaffe, ventilator met regenkap ( de wingnuts zijn er later opgelijmd) en de comanderscuppola met richthulp en regenkapbevestigingspijpjes.

Bovenaan