RAM "Kangaroo"....Update.........Donderdag 14DEC

Beetje anti climax dit 😀

Zit ik helemaal klaar met mijn zakdoekjes vanwege de uiteraard emotionele reactie van de veteraan, blijft het gewoon in het ongewisse hoe dit afliep.

Beetje jammer 😉

Eric,

De uitreiking aan Art Bell heeft nog niet plaatsgevonden. Het spreekt voor zich dat de goede man het model niet gewoon met de post thuisbezorgd krijgt. Er wordt een offciele uitreiking in het Canadian Legion museum in Canada gepland, waar het model zal worden uitgereikt. Als ik foto's heb van de uitreiking, zal ik ze plaatsen.

Alex

JOOOYYYYYY!!! Met foto's!

Ik ben altijd a big sucker voor dit soort aangelegenheden, dus doet u mij maar alvast een badlaken.

(Het staat hier wat komisch omschreven allemaal, maar vind dit soort dank en eerbetuigingen aan veteranen altijd oprecht erg mooi, vandaar mijn belangstelling.)

Nou, het heeft een tijd geduurd, maar hierbij een tweetal foto's van de overhandiging van het Ram Kangaroo model aan Art Bell.

Ik heb Art in 1995 leren kennen bij de onthulling van het monument in Mill: zie Mill Ram Kangaroo memorial. In 1999 heb ik hem opgezocht in Canada en in 2005 was hij weer in Holland. Ik heb hem toen met twee andere 1CACR veteranen naar het monument in Mill gebracht. In de tussentijd hielden wij contact via telefoon en post.

Art spreekt altijd over "our tank" en toont altijd veel te veel dankbaarheid voor iets dat in het niets valt in vergelijking wat hij en zijn mede-veteranen voor ons hebben gedaan. Ik heb altijd met het idee gespeeld om datgene wat we in Mill gedaan hebben ook in Canada te doen, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Daarom voor de 1:35 optie gekozen. Bert Lindeboom en Alex van de Wetering waren zo goed om te helpen. De foto hieronder toont Alex met zijn prijswinnende model:

P1010306-resized.JPG

Omdat Art "een dagje" ouder wordt (volgende maand alweer 90), vroeg hij mij vorig jaar om een keer de Kangaroo reünie te komen bezoeken in Toronto. Toen kwam het er niet van, dit jaar gelukkig wel. Vorige week was het zover; een verslag van de reünie kun je lezen op het Maple Leaf Up Forum: 2007 Annual Kangaroo Luncheon/Reunion.

ram_model_tonner.jpg

Alex van de Wetering en Bert Lindeboom hebben op een geweldige manier meegewerkt om de oude dag van deze veteraan op te fleuren. Hij is heel erg trots op zijn Ram Kangaroo. Mannen, bedankt!

P1010450-resized.JPG

Groet,
Hanno

Mooie foto,s Hanno bedankt voor de up-date over de afloop,ik vindt vooral de laatste foto mooi waar de trotse veteraan thuis naast het model zit!

Alex en Bert jullie hebben samen mooi werk geleverdt!

Prachtig!

Groeten van Jelle.

Hel leuk te lezen hoe het geheel afgelopen is. Ik heb er een paar keer aan gedacht eens naar te vragen.

groeten Maarten

Tot mijn grote spijt moet ik mededelen dat Art Bell op 3 april jl. is komen te overlijden.

Gelukkig heeft hij gedurende ruim een jaar enorm veel kunnen genieten van Alex z'n model.

- Hanno

Terug
Bovenaan