PzKpFw III E France 1940

EricReist

Lid van de TWENOT
De ingrediënten zijn er al:

189f7f3700030112855c18edd8287d58.jpg

3518_pic.jpg

dml6552reviewcs_1.jpg


waarbij de panzer over de stelling heen dreigt te walsen, de voorzijde veranderd in een pokdalig landschap door de inslagen van de Britse MG.
Signal-achtige taferelen...

Erich
 
Ook een begin gemaakt afgelopen weken. Wielen en tracks erom -de track linksvoor gaat over een stuk barricade (niet zozeer die zandzak).
Twee kereltjes waarvan de een tot het laatste moment blijft schieten terwijl de ander zich af weert. De paal erachter is een optie...
NB mannetjes zijn nog wat grof, moet nog wat vullen, vijlen en een helmpje erop en riemen erbij natuurlijk...

foc302a.jpg

foc302b.jpg

foc302c.jpg


Maar nu eerst weer verder met de panzer zelf... of een van de andere work-in-proces voertuigen....

Erich
 
Leuk Eric,

Had ook zoiets in gedachte maar weet nog niet of ik er aan toe kom.

Spannend geheel zo.
Nog wat van je Duitse figuren op, om en achter je P-3, overal aktie.
Lijkt zo een heel leuke setting te worden.

Succes met de bouw, Peter.
 
He Erich,
ik wil kogelinslagen zien op die Panzer III :D
Is deze door je A7V project even op de achtergrond geraakt?
Ik hoop dat je hem wel weer oppakt, wordt een blikvanger!
Hartelijke groet,
Willem
 
Damn bijna 2 maanden geen model aangeraakt... vlug nog even wat kalkoen heu... zandzakjes gevuld voor kerstavond.
Lijkt me zo wel rond qua opbouw? Ik zet geen duitse figuren erbij, dan wordt het te druk.
Een beetje cartoonesk, zo blijven doorschieten tot het laatst dus neem dat maar met een knipoog ;)

foc303a.jpg

foc303b.jpg

foc303c.jpg

foc303d.jpg

foc303e.jpg


der E
 
Hoi Eric,

persoonlijk vind ik dit een beetje te. Als ik een suggestie mag geven, laat die panzer er mooi langs rijden a la: "ik negeer die gekke Britten met zijn proppenschieter uit de vorige grote oorlog" Soort figuurlijke lange neus. Verplaats die Britten naar he midden van de straat. Als je dan de tank een kwart slag draait lijkt het net of die liggende Brit aan de kant springt, weg van de tank die gewoon doorrijdt. Denk er nog eens over na... Het heeft wel potentie.

gr Bas
 
Bas Slaats zei:
Hoi Eric,

persoonlijk vind ik dit een beetje te. Als ik een suggestie mag geven, laat die panzer er mooi langs rijden a la: "ik negeer die gekke Britten met zijn proppenschieter uit de vorige grote oorlog" Soort figuurlijke lange neus. Verplaats die Britten naar he midden van de straat. Als je dan de tank een kwart slag draait lijkt het net of die liggende Brit aan de kant springt, weg van de tank die gewoon doorrijdt. Denk er nog eens over na... Het heeft wel potentie.

gr Bas
x2
 
Welwelwel heren ik begrijp geheel uw argumentatie maar ga toch meer voor het dramatische, Signal-achtige, absurde... wellicht voorzien van een commentaar passende bij een schets uit die tijd. Maar wellicht denk ik daar volgend jaar weer anders over ;)
 
Ik vind Eric zijn idee wel kloppend, maar de figuur achter de vickers zit er wat te relaxed bij voor wat er gebeurd. Er mogen wel wat meer kogelinslagen op de tank komen, ik zou zeggen vanuit een middelpunt naar buiten minder wordend en ongelijkmatig verdelen natuurlijk. Bij de liggende figuur ongaat mij een beetje wat er aan de hand is, misschien veranderen of vervangen door een lader, die bv op het punt staat weg te rennen.

Groeten Paul
 
Terug
Bovenaan