PzBefW 38(t) & LTvz38

Schalen
  1. Echte voertuigen
  2. 1:35
Nu bezig met
Goeie vraag..... volgende vraag..
Ik kan het niet laten.... in een doos vond ik een oud beestje, ooit begonnen in 2008; de PzBefW 38(t) van Maquette.
Deze had eigenlijk deel uit moeten maken van een dio, waarbij de 38(t) uit een Russisch moeras zou wordsen geborgen door een JCB bulldozer. Dat dio is nooit gerealizeerd.

Salvaging the past!
02totaal.jpg
Dus nu ga ik kijken of ik de 38(t) alsnog kan "bergen" door hem af te bouwen. Ben een beetje Stuart-moe.
En voor de fun gooi ik er een PzKpfW 38(t) van Italaerie (jawel, juiste spelling) uit 1978 (geloof ik) in een Tjechische LTvz38 uitvoering met dito kleuren tegenaan. Dat is een recentelijke aanwinst, gekocht voor de jubelprijs van ongeveer €5.

20230726_154923.jpg

20230726_154933.jpg

20230726_175924.jpg

Nou... die Stuart moeheid vind ik vergeleken bij dit project eigenlijk prima uitkomen 😉 Leuk onderwerp 👍

Ja, nou.... leuk...
Ik begin in de gaten te krijgen waarom de Maquette-kit bedacht was als onderwatermoeraswrak. Pasvorm is.... zeer matig.
Op sommige plaatsen moest dat met "overtuigingskracht" gerealiseerd worden.
20230729_150331.jpg

Nog een staaltje pasvorm:
20230729_150501.jpg
Ook zijn er zo van de onderdelen, die in vorm gevouwen moeten worden. Wie dat verzonnen heeft...... Nou, vergeet 't maar. Plastic is veel te dik.
En die houten balken.... zijn glad, massief en hebben ingevallen zijkanten. Dus dat mag je zelf op lossen....

20230729_150438.jpg

Hetgeen ik kennelijk ooit eens geprobeerd heb.
20230729_150411.jpg

Flash is overigens veel meer voor handen dan eerder genoemde pasvorm.
20230729_162924.jpg

En dan de Italaerie-kit.....
Die gaan doen als Tjechische 3-kleurenversie gaat niet door, want het is een late G-versie met recht frontpantser.
Pasvorm is verbazend goed voor zo'n oud ding, maar het plastic is erg broos! Voorzivhtig iets verwijdered, resulteert vaak in sinpelweg afbreken en scheuren.
Zo was een van de doppen van de aandrijfwielen zo broos dat deze in tweëen brak, simpelweg door hem op z'n plaatsen te lijmen en even aan te drukken. dat lijmen is toch al een verhaal apart. Lijm erop, aanzetten en vast! Nauwelijks tijd om te justeren.
De kleur van het plastic is ook vreemd. Vooral dat groenige is breekbaar.

20230731_140039.jpg

Een vergelijk..... en een grote misser van Italaerie! De luiken in de romp ontbreken!
20230731_140413.jpg

04.jpg

En wat is dit????
03.jpg

Tijdelijke stand van zaken:
Het hele rijwielgedeelte is los op de plek. Kleurverschil goed zichtbaar.
02.jpg

Leuk om die problemen met oudere kits te lezen, vooral omdat ikzelf ook veelal oudere kits gebruik!
Maar je weet het knap op te lossen!

Da's inderdaad minder leuk, misschien kun je één en ander onder een flinke portie slijk verstoppen...

onderdelen, die in vorm gevouwen moeten worden. Wie dat verzonnen heeft......
Wel 'ns gehoord van de duvel en z'n ouwe moer ? wel... de duvel zit in de details weten we onderhand... dan zallut z'n ouwe moer zijn geweest

Terug
Bovenaan