Re: Pz.Kpfw.III Ausf N
Richard Cramer zei:
- één van die Schürtzen er af laten om die mooie aangekoekte modder die je gemaakt hebt te laten zien. Breekt het model ook een beetje.
- Wat meer kleurvariatie in de uitlaat door het gebruik van oranje en lichtbruin.
- Meer bruintinten op de tracks.
- Washes die nog wat sterker zijn aangezet, bijv. op het aandrijfwiel dat er om bekend staat dat het altijd vettig is van de olie en daardoor ook stof en ander vuil aantrekt.
Weet niet goed waar je de beschadigingen mee maakt, maar wellicht kan je nog wat kleinere/fijnere chipping maken met een sponsje? Gewoon in de verf dippen tot er bijna niets meer aan zit en dan voorzichtig op logische plaatsen op het model tamponeren.
groeten, Richard.
Hoi Richard,
Dank voor jou reactie, Ik zal even reageren op jou vragen
- Over de Schürtzen : Ik ben er daar echt nog niet over uit. Iedereen laat er altijd een of twee weg om de reden dat het een beetje speels is.
Ik vind het echter wel een mooi gezicht dat alles zo robuust en compact er uit ziet met alle Schürtzen erop. Wordt vervolgd.
- Uitlaat : Ik ben al wel bezig geweest met de roestkleuren, misschien dat het nog iets duidelijker kan.
- Tracks : Die moeten zeker nog aangepast worden, komt goed.
- Washes : Moet ik toegeven ben ik geen ster in, maar ik was zeker nog van plan om een stoflaag aan te brengen. (echter pas als de ondergrond klaar is)
Smeer olie benzine en meer viezigheid ga ik ook over nadenken.
- Chippings met een sponsje : heb ik toegepast op de bovenzijde, vond wel dat het dan snel zo donker wordt. (ben er dan ook mee gestopt)
Ik ga zeker wat doen met jou aanbevelingen, maar ga nu eerst proberen een ondergrond te maken en het samen te laten vloeien tot een geheel.
Groet Theo
P.S. Kun je landkaarten 1/35 gewoon uit een laserprinter laten komen (is dit duidelijk of wordt het een grote vlek?)