Pz.Kpfw. II Ausf.D

Johnny Knegt

Lid van de TWENOT
Ik zal ook weer eens wat laten zien...
De bouw was niet heel bijzonder, behalve dan dat er aardig wat sinkholes in o.a. de turret zaten.
Veel foto's zijn er ook niet te vinden op het net, dus maar uit de doos gebouwd, met toevoeging van een paar Aber-clamps. Ook moet ik nog een sleepkabel fabrieken, wat hoogstwaarschijnlijk iets van Karaya zal worden.

Eerste filters en washes zitten er op, ik heb alleen wat problemen met silvering van de decals.

Enfin, genoeg gezeverd, het is tijd voor de visualisatie...

IId01.jpg

IId02.jpg

IId03.jpg

IId04.jpg

Graag hoorde ik wat jullie er van vinden.

Ha Johnny,

Leuk zo'n vroege Pz II! Als je echt wilt weten wat ik ervan vind; er zit qua kleur nog niet veel leven in. Dus het is een goede basis om op verder te werken. Nou is het ook wat moeilijk te zien in dat kunstlicht. Hij is wel netjes gebouwd, ook wat ik van die clamp kan zien.

Ik zou als ik jou was proberen om wat (meer) shading toe te passen. Je moet dan maar even om de decals heenwerken. Die silvering kan je oplossen door òf met Set & Sol aan te tippen (ben even vergeten welke, ik dacht Sol) òf dun met Tamiya extra thin lijm (maar kan vast ook met andere merken). Wel voorzichtig met die lijm want de decal word er vreselijk broos van, kan zelfs even bubbeltjes gaan vertonen. Trekt allemaal weg.

Welk merk is dit eigenlijk?

Ptr

Hallo Johnny,
netjes gebouwd, is dit de ALAN kit of de Dragon re-release?
Heb daar gemengde verhalen over gehoord maar dit ziet er wel bouwbaar uit (en ik moet dat ding nog bouwen dus 😳 ).

Wat kleur betreft kan ik op basis van deze foto's helaas niets zeggen, op mijn monitor ziet het er uit als paars. 😱
Zit wel goed strak in de lak maar wellicht dat foto's met een egale (blauwe ?) achtergrond meer zicht op de kleur geven (?).

Groeten,
Peter.

Dank, beide Peters...

Het is de kit van ICM.

Kleur is in het echt inderdaad wat anders, ik zal er binnenkort even wat maken met beter licht. LED's zijn toch niet alles...

De tip met de Tamiya ET deed het hem. Ik was zelf al aardig bezig geweest met SET en SOL, maar die boden weinig uitkomst, of mijn geduld is toch niet wat ik er zelf van denk. Volgende keer komt er gewoon weer wat glans onder om die ellende te voorkomen.

Ik ga ondertussen rustig verder om het beestje wat meer leven in te blazen en eens wat voorbeelden van chips op pantsergrijs op te zoeken.

Ah, voor ik 't vergeet, ook herr Heinz is nog in voorbereiding...

Ziet er netjes uit Johnny. Lijkt me hetzelfde model als de Alan kit. Wat me wel opvalt is dat er nogal wat speling tussen de toren en het bovendek zit. Waarschijnlijk heb je de toren niet ver genoeg naar beneden geduwd omdat de verf nog niet hard was? Voor mensen die de kit nog willen bouwen, de luiken in het voordek horen niet verzonken te zijn zoals in de kit en er hoort een hitteschild rond de uitlaat. Ook heb ik op geen enkele foto de notek lamp gezien.

Arjan

Het heeft even geduurd, maar dan toch...
Er zijn nog wat dingetjes zoals de antenne, binnenkanten van de wielen en het figuurtje wat nog in de steigers staat, maar we zijn een eind op weg.
De foto's...

PICT0136.jpg

PICT0135.jpg

PICT0134.jpg

PICT0133.jpg

PICT0132.jpg

Graag jullie mening over de stand van zaken.

Chris van Riel zei:
ziet er goed uit, maar die chips zijn erg opvallend, ik ben telkens genijgd om daar naar te gaan kijken en niet naar de detai's.
het eist zeg maar alle aandacht op.

later,
Chris

Dat is expres gedaan... dan valt het niet op dat ik niet kan bouwen en heb je wat te zien 😉
Op de foto's lijkt het wat erger dan het is. Ik denk erover om nog een filter te zetten zodat ze mogelijk nog wat meer afgezwakt worden.

Re:

Arjan Wiskerke zei:
Ziet er netjes uit Johnny. Lijkt me hetzelfde model als de Alan kit. Wat me wel opvalt is dat er nogal wat speling tussen de toren en het bovendek zit. Waarschijnlijk heb je de toren niet ver genoeg naar beneden geduwd omdat de verf nog niet hard was? Voor mensen die de kit nog willen bouwen, de luiken in het voordek horen niet verzonken te zijn zoals in de kit en er hoort een hitteschild rond de uitlaat. Ook heb ik op geen enkele foto de notek lamp gezien.

Arjan

Hey Arjan, Sorry dat ik niet eerder op je reageerde, beetje over het hoofd gezien.
Notek lamp staat in het midden tussen de luiken op het voordek.
De toren had ik er even boven 'gehangen' voor inderdaad de verf die nog kwetsbaar was.
Jammer dat ik dat van die luiken nu pas hoor, op foto's was het mij ook niet opgevallen.

Hej Johnny,

Zat al een tijdje te kijken en had het gevoel dat er iets mistte. Denk dat ik het weet .. wat variatie in de grijze kleur op de bekende plekken zoals luiken en dergelijke. Nu lijkt het wat egaal waardoor er weinig spanning in zit.

Volgende bouwavond moet me toch lukken om weer eens langs te komen, neem je hem dan mee? Live ziet het er vaak veel beter uit dan op de foto 😉

Gr,
Jeroen

Ik neem hem zelfs op aanstaande bouwmiddag te huize Buurstra mee... En ook mee naar Schiedam.

Aanstaande bouwmiddag te huize Buurstra? Jazeker! Bouwgroep Groningen timmert aan de weg!! 😀

Terug
Bovenaan