Pz.Kpfw.I Ausf.B DAK

Mijn tweede model na een lange tijd afwezig te zijn geweest en ik ben er wel tevreden over na de misser met de SU-100 🙄
Uiteraard is er nog wat ruimte voor verbeteringen en vooral de figuren mogen nog een beetje extra aandacht de volgende keer ook al zijn die 1/35 figuren niet echt mijn hobby, geef mij maar 120mm figuren 8)

De foto`s

DSC_5646.jpg

DSC_5647.jpg

DSC_5648.jpg

DSC_5649.jpg

DSC_5650.jpg

En ik kon het niet laten om even met fotosoep te spelen 🙄

Woestijn-3-VG897_b.jpg

Ronald

Nou, da's helemaal niet onverdienstelijk!

Ik zou alleen het koppie van de gewonde passagier nog even onderhanden nemen. De ogen zien eruit als grote, witte spleten en blonde haren zijn niet oranje/geel...

Bedankt Ron,

Tja die ogen staan mij ook niet aan 😕 ik had ze nog wel gedaan met een speld voor de zekerheid maar dat is ook niet zo best gelukt helaas, maar hij heeft maar een oog voor de anderen zit in stuk verband en die zal ik net als het haar nog iets aanpassen.

Ronald

Ziet er mooi uit hoor.. zou ook proberen de ogen toch nog te veranderen ze lijken wel van Thunderdome te komen met een paar pillen in hun mik 😉

Zelf ben ik ook enorm aan t oefenen hierop en het beste resultaat is toch met een penseel een dun wit streepje te zetten en heel licht een donkere punt te zetten, al krijg je al snel van die stuiterbal ogen..dus al iemand nog meer tips heeft 😱

voor wat betreft ogen, eerst wit dan 'n dotje zwart erin geeft meestal een beetje stripfiguur resultaat. wat bij mij meestal beter werkt is door eerst de hele oogbal met zwart te doen, en dan aan weerszijden van de pupil een puntje wit. de ogen naar links of rechts laten kijken kan ook net wat beter werken. verder zul je ook merken dat het rechteroog makkelijker gaat dan het linker (als je rechtshandig bent....). ik zeg niet dat het makkelijker is, maar veel oefenen geeft resultaat!
groeten ruud

Hey Ron,
Leuk om weer een model van jou te zien.
Mooie verweerde panzer I
Misschien had je een beetje variatie in de kleding van de bemanning kunnen aanbrengen.
Zeg maar de broek net wat lichter dan de jas.
Misschien zelfs het sjaaltje van diegene die in de koepel hangt wit schilderen, om het geheel wat te breken.
Ook komt bij mij de haarkleur van de gewonde niet echt mooi over(kan ook aan de foto`s liggen)
Al met al een mooi model Ron!
Maak je er nog een ondergrondje bij?

Greetz Jacco

Heren bedankt voor de tips wat de figuren betreft want in deze schaal ben ik niet echt goed/redelijk.
Ik heb zelf zeer slechte ogen van mezelf en met dat priegelwerk ben ik meestal na een paar minuten uitgeschakeld en draai alles voor mijn ogen en dan is het geen goed idee om verder te schilderen laat staan een paar goede ogen in deze schaal te schilderen.
Maar we blijven proberen en het zal ook nog wel een keer lukken 😉

Jacco er komt geen grondplaatje bij en bij de volgende figuren breng ik wat meer kleur variatie in de uniformen want het is nu inderdaad wat eentonig.
Wat het sjaaltje betreft, die is helemaal niet geschilderd want die ben ik gladweg vergeten zie ik nu 😱 😳

Ronald

Terug aan het bouwen gelukkig, en lang niet slecht, alle opmerkingen zijn al door mijn voorgangers gemaakt, ik vind de Jerrycans aardig gelukt, Ron annut chippen, moet niet gekker worden.........
En nou iets met een haak eraan!

Groeten Rick

Inderdaad Rick het moet niet gekker worden 🙂
Maar de volgende word weer iets met een kraan erop 😉
En er liggen er nog een paar die ik opnieuw kan bouwen omdat ze verloren zijn gegaan door een paar verhuizingen 😢 gelukkig niet de aparte die hebben het wonderwel overleeft.

Ron

Hoi,

Het is natuurlijk een geintje en een probeersel, maar als je serieus wil gaan goochelen op deze manier, denk er dan om dat je de juiste verhoudingen in het perspectief in de gaten houdt.
Het kameel op de achtergrond ziet er als een volwassen beest uit, maar gezien het perspectief is het niet groter te duiden dan een kalf.
Toch leuk, moest ik ook eens gaan proberen!

Groeten,

Kanne

Inderdaad Kanne als je naar de schaduw kijkt klopt het van geen kant inderdaad, en gelukkig was het maar zomaar iets aanklooien met Photoshop want het is en blijf tenslotte modelbouw, voor foto trucjes heb je weer anderen sites gelukkig.

Terug
Bovenaan