PT-76B met Voyager

Yoow,

Ik heb heel goed naar JW geluisterd en wat meer tijd aan de modelbouwtafel gezeten. Dus nu mag ik weer oeverloos lang op het forum hangen, hihi.

Ik ben bezig geweest met de Trumpeter PT-76B, werkelijk een heerlijk model om te bouwen maar er zijn echter een hoop tekortkomingen aan dit model. Trumpeter heeft met zijn laatste releases de standaard voor henzelf steeds wat hoger gelegd, maar het is vaak ' nog net niet '. De onderdelen zijn vaak wat lomp gegoten en moeten goed opgekuisd worden om er een beetje acceptabel uit te laten zien - zo ook met dit model. Het is geen enkel probleem om het model in een dagdeel in elkaar te hebben geplakt, maar het is natuurlijk veel leuker om zelf nog wat te knutselen. Ik ben er ruim een week mee bezig geweest om de details wat beter te krijgen. Ik ben nog op zoek naar een Alu loop en de tracks, maar dat komt wel goed.

Ik heb getracht een goede foto te maken maar ik merk dat mijn camera oud begint te worden. Ik krijg elke keer de melding dat de batterijen op zijn en moet dus heeeeeeel snel foto's maken. Onderstaande is de beste uit de serie maar echt optimaal is die ook niet. Anyway, hier het resultaat.

PT-76B-006.jpg

Jurjen, super gebouwd man!!!!! En doet me goed om te zien dat je mijn advies ter harte hebt genomen 😉 😉 Alle gekheid en veel succes met dit bouwwerk 😀 😀

JW

Ik heb de oorzaak gevonden, je moet de backup batterij eruit halen. Zit in een sleufje naast de gewone batterijen! Ik heb hem vervangen door een nieuwe batterij, geeft hetzelfde probleem. :S:S Dus ik heb hem er nu helemaal uitgelaten - nu doet ie het weer! 😀 😀

Erg gaaf Jurjen !
Ik heb nog in zo'n ding gereden !!...ja owkee...in Battlefield Vietnam, maar toch 😳
Kun je een close-up maken van de belichting voorop de hull ? Dat ziet eruit als lekker priegelwerk. Waar heb je de extra PE-details vandaan ?

groet Frank

Mooi gebouwd hoor jurjen, fijn om te zien dat je er weer plezier in hebt. Zelf had ik de handrail rondom de koepel vervangen, die is nogal heavy-handed. Maar laat ik je niet ophouden, verven met dat ding!

Terug
Bovenaan