Project stash addiction

Tini Hendriks

Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
Seehund, Hanomag SS-100, Sd.Ah. 115/116, Savoia Marchetti SM79, Clubmobile
Terwijl ik onder het genot van een donkere Leffe aan het zoeken ben naar een geschikt aanhangertje voor mijn Seehund in de Miniart catalogus zie ik de Flettner Kolibri voorbij stuiven. Terwijl ik doorblader zie ik die Kolibri opeens op mijn aanhanger Sd.Ah. 115 staan. Doe niet zo gek, denk ik bij mezelf, je bent nu aan het minisubs grossieren. Maar toch kijk ik even snel op Youtube, hoe (on)waarschijnlijk die Kolibri was. Ziet er overtuigend uit, Kriegsmarine 1942.
Zucht, 2 Seehunde (“Hunde, wollt ihr ewig leben”?), een Biber, een Neger en wie weet ook nog een Molch liggen op Stapel (stash) hier, compleet met een idee over een kade met kraan en ondertussen groeit alweer een nieuw projectje in mijn hoofd.
En zo gaat dat nu al een tijdje, modellen, figuren en ideeën verworden tot “toekomstige” projecten, waarbij de stash harder groeit dan capaciteit om (weg) te bouwen. Had ik dit juist niet willen voorkomen toen ik de hobby weer oppakte een paar jaar geleden? Bouwen wat je koopt? Een slotracebaan op zolder, een LGB trein in de tuin, de vitrinekast vol en een mopperende vrouw die bergruimte ingenomen door dozen. Misschien wel omdat het aantal bouwdozen nu het aantal en dames schoendozen overtreft?🤔. Het wordt geloof ik langzamerhand tijd voor een pensioen, waarbij het doembeeld verschijnt van slechte ogen en trillende handen 😜

Proost! 🍺

Erg herkenbaar allemaal natuurlijk, moeilijk vaak om een rem op het eigen koopgedrag te zetten. Wat voor slotracebaan en bijbehorende autootjes heb je eigenlijk Tini ? We zitten nu toch in het cafe en zo vaak kom ik geen mensen tegen die ook slotautootjes hebben :). Een paar van mijn karretjes :

EY6yHbQ.jpg

TrmJaSh.jpg

5YZcC0k.jpg

igRMOfF.jpg

0clm1vM.jpg

gY2c4D8.jpg

KDY3aBQ.jpg

JnWNaw5.jpg

Ngr68zH.jpg

a4loQb3.jpg

Kg4Yq5r.jpg

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:
Herkenbaar m'n beste :cool:

ik zit onder het genot van een semi Irish Coffee (zonder slagroom) een bescheiden boodschappenlijstje weg te werken bij MBK.
Maar dan zie je zoveel andere bijzonder nuttige en welhaast broodnodige zoniet onmisbare zaken :p:oei:

Gelukkig heb ik wel geleerd om strikt bij het lijstje te blijven en in geval van zwichten voor iets extra's heb ik met mezelf een limiet afgesproken.
Dat heb ik wel door schade en schande moeten leren en gelukkig maar 😅

Mijn verlanglijstje is oneindig en de verleiding het af te willen werken komt voornamelijk omdat ik mogelijkheden zie in wat er
allemaal wordt aangeboden.
Niet alleen diorama mogelijkheden zoals bijv. jouw Seehund op een aanhanger, maar ook (zoals ik al liet zien) een Seehund als wegvoertuig,
of het combineren van modellen of schalen...

En dan te bedenken wat er mogelijk is met sculpten en scratchen en gieten en 3D printen 😵

O, enne... in de add van Alex B. staat een Kolibri van Miniart te koop

Happy Modelling

Terwijl ik onder het genot van een donkere Leffe aan het zoeken ben naar een geschikt aanhangertje voor mijn Seehund in de Miniart catalogus zie ik de Flettner Kolibri voorbij stuiven. Terwijl ik doorblader zie ik die Kolibri opeens op mijn aanhanger Sd.Ah. 115 staan. Doe niet zo gek, denk ik bij mezelf, je bent nu aan het minisubs grossieren. Maar toch kijk ik even snel op Youtube, hoe (on)waarschijnlijk die Kolibri was. Ziet er overtuigend uit, Kriegsmarine 1942.
Zucht, 2 Seehunde (“Hunde, wollt ihr ewig leben”?), een Biber, een Neger en wie weet ook nog een Molch liggen op Stapel (stash) hier, compleet met een idee over een kade met kraan en ondertussen groeit alweer een nieuw projectje in mijn hoofd.
En zo gaat dat nu al een tijdje, modellen, figuren en ideeën verworden tot “toekomstige” projecten, waarbij de stash harder groeit dan capaciteit om (weg) te bouwen. Had ik dit juist niet willen voorkomen toen ik de hobby weer oppakte een paar jaar geleden? Bouwen wat je koopt? Een slotracebaan op zolder, een LGB trein in de tuin, de vitrinekast vol en een mopperende vrouw die bergruimte ingenomen door dozen. Misschien wel omdat het aantal bouwdozen nu het aantal en dames schoendozen overtreft?🤔. Het wordt geloof ik langzamerhand tijd voor een pensioen, waarbij het doembeeld verschijnt van slechte ogen en trillende handen 😜

Proost! 🍺

Jupp.... zie mij vrij recente SherMANIA and Stuart-spree. Ik hebn dat trouwens ook (en vooral) met boeken.
En die trillende handen & slechte(re) ogen? Ik heb nog minimaal 13 jaar tot aan het pensioen, maar dezen zijn al "binnen".

Hier zit mijn guilty pleasure
Bekijk bijlage 26458
Doet me denken aan Louis de Funès en de film met die non in de 2CV.

mijn guilty pleasure
We can shake hands as well, de kleindochters vinden ze geweldig. Of bedoel je echte eenden? Ik heb er 3 gehad. (#citrofiel)

70405074379__30361153-FB52-4FF8-99A4-C2AD8BC3A568.jpeg

Ik heb nu trouwens 2 eenden bij elkaar van Revell (1/24)
Ook de oude motorkappen al, voor dit project:
IMG_3272.jpeg

Laatst bewerkt:
Manmanman ik zou toch willen dat ik geld of energie zou hebben voor een "tweede" hobby... energie is er niet, letterlijk nu een vrije week gehad en er is behalve een zeereis naar school van de kleinste en weer terug, en een zeereis naar het hospitaal en weer terug wat alleen maar meer vragen en onzekerheid opwerpt is er niets uit mn handen gekomen, en de deadline die ik voor mn koningstiger gesteld had is al sinds 24 februari overstreken...

Vroeger had ik nog een dikke oldtimer die ik met regelmaat mis, maargoed.

Ik vraag me trouwens af voor de slotracers, een klant van me heeft een grote 6 (of toch 8) baans racebaan op zn zolder, hebben jullie dan ook zoiets, of bestaan er (nog) clubbanen?

Manmanman ik zou toch willen dat ik geld of energie zou hebben voor een "tweede" hobby... energie is er niet, letterlijk nu een vrije week gehad en er is behalve een zeereis naar school van de kleinste en weer terug, en een zeereis naar het hospitaal en weer terug wat alleen maar meer vragen en onzekerheid opwerpt is er niets uit mn handen gekomen, en de deadline die ik voor mn koningstiger gesteld had is al sinds 24 februari overstreken...

Vroeger had ik nog een dikke oldtimer die ik met regelmaat mis, maargoed.

Ik vraag me trouwens af voor de slotracers, een klant van me heeft een grote 6 (of toch 8) baans racebaan op zn zolder, hebben jullie dan ook zoiets, of bestaan er (nog) clubbanen?
Kan hier geen leuk opklikken.
Balen, man. Sterkte!

En zo gaat dat nu al een tijdje, modellen, figuren en ideeën verworden tot “toekomstige” projecten, waarbij de stash harder groeit dan capaciteit om (weg) te bouwen. Had ik dit juist niet willen voorkomen toen ik de hobby weer oppakte een paar jaar geleden?

Daarom is het goed dat het bij wet is geregeld dat je maar met één vrouw tegelijk mag trouwen.
Anders hadden we daar ook een voorraadje van op de plank liggen, en "Stash-verkoop"

Laatst bewerkt:
grote 6 (of toch 8) baans racebaan op zn zolder, hebben jullie dan ook zoiets
Ik ben momenteel iets kleiners aan het plannen. Er zijn nog wel wat Nederlandse clubs (vaak in 1/24) , maar slotcar is echt een Engelse en Spaanse hobby. Daar gooien ze je nog dood met clubs, banen en hobbyindustrie.
Dit was mijn baan tot n paar weken geleden. 20 meter (9,1 sec 😉)
IMG_3845.jpeg

Mijn andere grote hobby, er staan hier ruim 1000 CD's en ondanks Spotify koop ik er nog steeds bij. Tegenwoordig voornamelijk remastered versies van CD's die ik na al die jaren nog steeds draai.
Soms zijn dat echte verassingen, zoals de remastered version van de Buena Vista Social Club, ooit de eerste gekopieerde CD die ik van iemand kreeg. En ondanks dat mensen vaak beweren dat een kopie net zo goed is als een originele CD hoor je met een beetje Hifi set echt het verschil wel. En dan een goed geremasterde versi? Wow!
Nu deze muziek horen zoals het ooit bedoeld was... smullen! En nog leuker. Een bonus CD met de originele opnames van veel nummers, dus voordat de producer er zijn mixjes en kunstjes op losgelaten heeft. Je hoort de akoestiek van de Cubaanse studio er gewoon in terug.

Bijlagen

• 16853845836672009322572664101641.jpg
    16853845836672009322572664101641.jpg
    223,9 KB · Weergaven: 12
ja ,wat zal ik er over zeggen racebaantje heb ik ook .
zoek nog 2 karts van Jouef dan heb ik zo'n beetje alle auto's .
In de kist zitten alleen maar baanstukken en trafo's ,vanwege de lengte meerdere aansluitpunten moeten maken en zwaardere trafo's gebruikt.
1 per track.
Wil ik de hele baan uitleggen moet ik de huiskamer herinrichten ,dat levert wel problemen op met de andere bewoner van ons huis.
cheers,
Tom
Hobby's zijn toch leuk 😎
DSCN2269.jpegDSCN2270.jpegDSCN2271.jpegDSCN2272.jpeg

Geweldig @Tom de Kruijff .
Een vriendje had vroeger ook een Jouef. Speciaal had ik daarvoor de lichtblauwe nr 21gekocht. (V&D?)
Een paar jaar geleden kreeg ik via via mijn autootje terug. Na 50 jaar.
Niet meer lichtblauw want ik had hem destijds blijkbaar paars metallic met Humbrol gekwast.

@ Rob Plas
Wat leuk, ik heb mijn cd’s van vroeger ook allemaal bewaard, en luister ze ook nog. Niet zoveel als jij maar toch iets van 600 schat ik. (Ik ken mensen die bijv de hoesjes hebben weggegooid ivm de ruimte🙈, dat zou ik nooit doen). Veel nieuwe koop ik niet meer maar juist wel vinyl. Heerlijk om tijdens het hobbyen wat op te zetten!

Zelfs een gesigneerde versie heb ik😉, @Tom de Kruijff .#porsche917
Nooit gezien, die Jouef karts. Nooit te oud om te leren.
Ik kende alleen de Carrera en Fleischmann karts.

IMG_3865.jpeg

IMG_3866.jpeg

Terug
Bovenaan