[Progress] Zil-157 + SA-2

Hilbert Zuijdendorp

Lid van de TWENOT
Hi!

Dit voertuig is naast nog een vliegtuigdingus één van mijn meest ambitieuze projecten ooit. Het heeft lang geduurd voordat ik de moed had om het motor compartiment zoals het echte voertuig na te bouwen. De kit zelf is een heuse draak om te bouwen. Onderdelen zijn scheef en bevat sinkmarks op de meest onmogelijke plekken 😈 (zie winch voorop). De assen ga ik ook voor zover gewoon uit styreen fabriceren omdat dit wel gewoon rond is. Verklaart wel waarom ik dit model niet heel veel zie!

Het motorcompartiment wordt nog veel drukker met allerlei kabels. Ik heb hier mooie referentie foto's van. Er zal dan ook geen 'Hood' of zijpanelen op komen om de boel interessant te houden.

Ik ben nog niet zover dat ik al bij al het PE (valt overigens wel mee, één Eduard en Voyager setje maar..) ben aangeland. Dit zal dan ook maar het noodzakelijke omvatten. Constructieve feedback is welkom! (En ja, de naad op de suspensie veren heb ik al gespot 😀 )

Ohja, de cabine zit nog los!

De SA-2 is qua bouw zo goed als af, verder niet heel veel spannends..

DSC_0696.jpeg

DSC_0695.jpeg

DSC_0694.jpeg

DSC_0693.jpeg

DSC_0689.jpeg

DSC_0687.jpeg

DSC_0686.jpeg

DSC_0680.jpeg

DSC_0704.jpeg

DSC_0705.jpeg

Mooie werken aan de motorruimte...

Zelf ook gestart aan de launcher, en in de instructies van deze staat om de verbindingen tussen de kleine vinnen achteraan de hoofdtrap en de in te lijmen stukes niet te monteren, maar misschien enkel voor transport...

Terug
Bovenaan