Poteau 18 dec 44 (KLAAR)

Re: Poteau 18 dec 44 (update 14-02)

Er moet me toch wat van het hart, iemand doet meer dan zijn best om een van de meest bekende fotoserie's van de 2de wo en zeker van de Ardennen na te maken, zorgvuldig, bedacht en met de originele foto's erbij.
De PK had bijna een dag uitgetrokken om deze serie te maken, ze staken zelfs amerikaanse voertuigen opnieuw in brand voor meer drama, sommige 'sterren' op de PK foto's waren niet eens bij de originele hinderlaag.
Als ik dan commentaren lees 'ik mis de sneeuw' of ze staan te niksen terwijl het roken van de Lucky Strikes zo'n beetje de essentie van de fotoserie is dan wordt ik moe.

Dit is absoluut niet beledigend bedoelt maar dit is posten om het posten, het voegt niks toe, het is geen opbouwende kritiek en het toont alleen maar aan hoe weinig je weet van de situatie.
Van alle lopende projecten vind ik persoonlijk dit een van de beste, niet vanwege het bouwen, maar vanwege de zorg om zo accuraat mogelijk te zijn, van mij hoeft helemaal niemand historisch correct te werken, maar als iemand het wel doet verdient hij ondersteuning en meedenken, het Steyr topic is een mooi voorbeeld van hoe dat werkt, als mensen daar lol in hebben dan moet je daar respect voor hebben, wat niet nodig is zijn onzinnige commentaren.

Groeten Rick

mooi gesproken Rick en kan er niets aan toevoegen behalve dan dat ik hoop dit moois binnenkort in het echt te mogen aanschouwen.

JW

Stukje verder, sorry voor de slechte beeld kwaliteit.
De eerste drie foto,s heb ik gemaakt toen de zon naar binnen scheen.

14363389.jpg

88917582.jpg

26340358.jpg

24777237.jpg

56384615.jpg

44836673.jpg

Dio is niet klaar even voor de duidelijkheid,....
Binnenkort meer.

Re: Poteau 18 dec 44 (Foto update 19-02)

He Marc,

Goed op weg (maar was zo wie zo al verkocht).
Wat ik mis is nog wat debri (van gevecht en/of rooftochten) op de weg en rondom de voertuigen heen.
Wat foto's op nageslagen en inderdaad rond de voertuigen lagen diverse onderdelen.
Wat me verder op viel is dat we weg nat was.

Maar vooral verder gaan....(blijf hem volgen)

Herman

Hoi Herman

Rommel voor om de voertuigen heb ik op mijn verfplank liggen, incl wat uitrustig, en wat schroot

Dat over die natte weg, daar ben ik erg over aan het twijfelen, ik heb van MIG Productions Wet Effects.
Dat heb ik op een oud voertuig uitgeprobeerd. en het ziet er erg goed uit.

Ik ben heel hard er over aan het denken om er een regen scene van te maken (maar ben bang dat ik alles verkloot)

Op de foto,s miezert het een beetje en de voertuigen zijn nat van de regen, dat is heel goed te zien.
Heeft er iemand ervaring met regen op voertuigen?

Als ik water effects ga toepassen dan doe ik ook alles incl plasjes water in kuilen en lage gedeeltes.
Zal ik de gok nemen en gewoon doen?

Niet geschoten is altijd mis 🙂

Misschien zou je proefstukje moeten doen met vernis bijv. een gloss of satin vernis? Dat weteffect van MIG productions is wel goed om op je voertuig te gebruiken. Ik heb in een grijs verleden resin spul gebruik waar je water meemaakt en door stom toeval het effect gekregen wat ik wou realiseren namenlijk een natte ondergrond. Het is door de hele bodembedekking heengegaan omdat ik het niet beschermd had. Dus al het "vocht" zakte weg in de bodem maar net genoeg bleef over om een wet effect te realiseren.

Nat maken maakt het geheel zeker nog meer realistisch dan het nu al is!!! Als het een beetje meezit en de werkgever wil meewerken 🤣 zit ik over aantal weken weer in de Ardennen en zeker ook weer in Poteau 😉

IK zou de wielen van de diverse voertuigen nog even kritisch bijlangslopen, vooral de foto met de sneeuwkettingen zie je heel goed dat er nog delen zijn die weinig tot geen pigmenten hebben gehad terwijl het onderste deel sterk voorzien is.

Als ik de huidige situatie en de foto's van toen een beetje kan beoordelen dan zou ik ieder geval nog wat meer gras aanbrengen en vooral de delen die vanaf de weg naar beneden lopen nog wat extra voorzien. Op sommige plekken is de overgang redelijk hard!

Complimenten voor je mooie en vooral ook realistische werk en hoop dat je deze een keer meegaat nemen naar een ledenbijeenkomst want deze wil ik in het echt zien :!: :!:

JW

Hoi J.W

Zojuist kwam mijn pakket binnen en daar zaten wat boeken bij van Xtreme Modelling (aanrader voor eenieder). samen met het boek Frozen Hell volume 2 Elements in combat.

Daarin schrijft Ignacio del Corral hoe hij een natte ondergrond heeft gemaakt met Vallejo still water. (Had ik die maar afgelopen zaterdag gekocht in Schiedam). 🙁
Dat ziet er echt "peppie" uit. Met Vallejo still water ga ik de ondergrond doen zoals hij dat beschreven heeft en de voertuigen met Mig wet effects.
Ben zelf erg benieuwd wat het wordt.

De wielen van de voertuigen moeten nog zeker worden nagelopen dat geld ook voor mijn figuren en de vele onderdelen die nog niet geplaatst zijn op de voertuigen. voor de "kale" plekken in het dio komt nog een laag bladeren overheen en een gedeelte op de weg. Nog een lange weg te gaan met dit dio.

Eerst volgende bouwavond in Zutphen gaat het dio weer mee.
Ik had met Rick van S al gemailt dat mijn streefdatum eind Maart begin April is, zodat het dio hopelijk klaar is en in Mei mee kan nemen naar Overloon.

Verder ben ik hard op zoek naar head setjes een 9 tal voor in mijn voertuigen . (ben die nog nergens tegen gekomen)

Re: Poteau 18 dec 44 (Foto update 28-02)

Voor zover even Poteau, A.S Donderdag gaat deze naar bouwgroep Zutphen voor de laatste verbeteringen.
Dan sluit ik dit hoofdstuk af.

Ziet u aan de hand van mijn "slechte foto,s" verbeteringen dan hoor ik dat graag. positief dan wel negatief.

img1191vc.jpg

img1197fv.jpg

Tot zover over.

Re: Poteau 18 dec 44 ( update 08-03)

He Marc,

Het heeft zeker aan sfeer gewonnen, lekker naargeestig weer, mooi om te zien.
Ik zou hem graag 's in het echt zien, denk niet dat de foto's recht doen.

Groeten Rick

De toevoeging van al dat nat voegt zeker toe aan het dio.
Totaalplaatje is gewoon af, en dit zal, beschermd door die plexiglas kap nog heel lang een aandachtstrekker blijven.

Knap diorama, mooie wet effects. Alleen de uniformen vind ik te veel blinken, natte kleren blijven mat alleen als ze rubberized zijn blinken ze een beetje, maar zeker niet zo hard als hun stalen helmen.
Ik zou wat variatie in de glans brengen zoals verschil tussen uitrusting en kleren ik denk dat het veel realistischer zal overkomen.

Eddy

Bedankt voor de reacties, gisteren in Zutphen enkele zeer nuttige tips gekregen die ik nu ook aan het herstellen ben foto,s volgen.

Ik zit nu wel te denken om alsnog een tweede hoogspanningsmast te plaatsen, het enige nadeel is dat de mast daadwerkelijk een meter of 10 verder naar links stond (buiten mijn dio).

Dank voor de reacties,

Ben nu hard aan het werk om de verbeteringen toe te passen.
Pakken zijn niet meer zo bling bling en de flora heb ik wat lichter gemaakt omdat het geheel wel erg (bruin) was.

Hier een paar schotjes:

63849537.jpg

35200392.jpg

33834627.jpg

42867118.jpg

94420391.jpg

67939257.jpg

12696574.jpg

Het gereedschap krijgt ook nieuw jasje.
Ziet u iets wat echt niet kan, dan hoor ik dat graag

mvg Marc

Re: Poteau 18 dec 44 ( update 13-03)

@ Danny, Gisteren op de bouwavond in Zutphen was dit 1 van de adviezen, de afmetingen zijn 80 cm x 55 cm.
@ Marten, klopt dat het erg winters eruit zag, had ik eerst ook bewust voor gekozen omdat het afspeelt op de dag: 18 Dec 44.

Maar we gaan vrolijk verder. Zijn er leveranciers die sloffen Lucky strike leveren? 1:35 kan die wel gebruiken.

Terug
Bovenaan