Plat mos (faux 1/35 Dennentakken)

Schalen
  1. 1:35
Na het zien van Roger's prachtige Sdkfz251/3 met dat mooie foliage/ Dennentakken ,

Eindelijk binnen het is dus plat mos,

De afmeting baki 40x30cm
In een bak zitten 4 lagen mos
genoeg voor een heel leven !

laat het nu drogen zo dat het zand en aarde er makkelijker af gaat want het is erg vers
Voor 15,- incl verzendkosten
IMG_20240910_112814.webpIMG_20240910_112939.webpIMG_20240910_112914.webp

Is mooi spul dat echter bij uitdrogen gaat verkleuren naar bruin,grijs. Ik heb ooit gelezen dat dit tegengehouden kon worden met eoa vloeistof. Weet niet meer wat.

Is mooi spul dat echter bij uitdrogen gaat verkleuren naar bruin,grijs. Ik heb ooit gelezen dat dit tegengehouden kon worden met eoa vloeistof. Weet niet meer wat.

levend groen en bloemen kunnen geprepareerd worden met een mengsel van water met glycerine (ongeveer 1:1, i.i.g meer glycerine dan water).
Wanneer de (liefst verse) plantdelen hierin gedompeld worden voor zo'n 24 uur blijven ze na droging soepel omdat
de glycerine in de plantdelen blijft nadat het water is verdampt.
De originele kleur verdwijnt echter meestal maar dat is uiteraard op te vangen met onze verfjes 🙂

Geen last van , conserveer mijn groen met het volgende
gvn.webp

Dit spul garandeert niet het kleurbehoud (groen) omdat het chlorofyl uiteindelijk toch vergaat :
ak8042.webp
Online koop je een liter glycerine voor € 9,- wat een potje van AK 400% duurder maakt.... gemak dient de mens ?🤔

Ik spuit het mos nog in paar tinten groen en een nog lichtere tint gemixt met geel
IMG_3714.webp
Daarna weather ik ze nog met olieverf (buff) en als deze droog is worden de takjes nog gedrybrushed waardoor ze nog nog wat meer diepte krijgen!

IMG_4093.webp
Heb wel het idee dat bij het mos wat jij nu hebt minder”zijtakjes” zitten!

Wordt hoog tijd dat iemand dit soort spul op de markt gaat brengen!
… of is 3D takjes mischien nog een optie!🤔

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan