Pinzgauer TUM, *WIP*, update 3 december

Hoy Bruce, ziet er zeer goed uit. Nu is het voor mij nog meer wachten op het SAS mothership wat op stapel zou staan. De DPV durf ik me niet aan te wagen(ophanging is tricky heb ik gehoord, en gezien bij hun Wolf, nietwaar Ron 😉 ). Cheerio, Arno

Arno, de AA Laro's hebben schijnbaar een nieuw chassis gekregen.
Ik zal as zaterdag proberen uit Derek Hansen wat meer info te krijgen mbt de toekomstige Pinzgauer kits.

Bruce

he arno bruce en ik hebben derk hansen vandaag gesproken en hij gaat op dit moment geen sas mothership versie maken en verwacht niet dat hij dit op korte termijn zal doen van wege het feit dat britse leger de specificaties nog niet heeft vrij gegeven

Het is een groene basislaag, daarop is op enkele plaatsen maskol gesmeerd. Daarna is er een zandkleur overheen gespotenen daarna is de maskol er weer afgehaald.
Het is meer afgebladderde verf dan chipping.

De plaatsen waar de zandlaag niet dekt ie het onderstel en de binnenkant van de bestuurderscabine krijgen een andere kleur.

Bruce

dan vrees ik dat je de maskol toch te grof hebt aangebracht...

nu zijn het wel HELE GROTE chippings op soms erg onlogische plaatsen

voorstel : overspuiten en een andere chippingtechniek gebruiken (schuursponsje-penseel ...)
cheers
Dom

Dominique, zoals ik al aangaf zijn dit geen chippings maar afbladderende verf door klimaat en verf omstandigheden, dit kan dus grof zijn en op "onlogische" plaatsen zitten.

Bruce

Bruce,

De chipping/afbladderende verf is nu inderdaad wat grof. Maar ik zie een paar plekken die er goed uit zien, op de voorbumper bijvoorbeeld. Daar wordt het wat onderbroken en omgeven door kleinere plekjes.

Misschien zou je de overige plekken ook iets kunnen bijwerken op die manier? Ik ben benieuwd naar je vorderingen!!!

Groeten, MartinD

Bruce Oomen zei:
Dominique, zoals ik al aangaf zijn dit geen chippings maar afbladderende verf door klimaat en verf omstandigheden, dit kan dus grof zijn en op "onlogische" plaatsen zitten.

Bruce

Was dit dan niet meer het effect wat je dan voor ogen had?

bijnaklaar2.jpg

Rob, inderdaad zoiets had ik in gedachte, alleen lijkt het of de verf op de Pinzgauer met wat groffere stukken los komt.

Martin, het is de eerste keer dat ik deze techniek uitprobeer, ik kan hem inderdaad altijd nog met de kwast bijwerken.

Dominique, het was alleen een uitleg waarom het zo gedaan is, niet meer, niet minder, opbouwende kritiek is altijd welkom.

Bruce

Hoi Bruce, het ziet er nu idd nog een beetje "raar" uit.
Je zou hem idd kunnen overspuiten maar je zou ook nog wet extra chips met de hand (penseel en/of spons) kunnen aanbrengen die even dekkend zijn als de groene vlakjes die je nu hebt.
Daarna zou je nog een lichte laag (die bruine creme kleur) over het geheel kunnen spuiten zodat de groene chips iets meer blenden in het geheel.
Kijk in ieder geval goed naar het voorbeeld van Rob. 😀
K, succes verder & de massel,

Marcel.

Hoi Bruce,

Je hebt 't beestje al flink voorzien van wat details. Ik denk dat de camohuif wat meer diepte zou kunnen hebben met een superdunne zwarte wash. Wat mij betreft blijven die chippings opvallen. Persoonlijk zou ik óf de meesten terugbrengen naar oker...óf er een enorm afgeragde chipbak van maken, waarbij je vanaf nu alleen maar de randen met groen aanpakt, eventueel daarna met een meer donker metallic-kleurige chippinkjes de randen een beetje bijtippen voor de meest recente aanwinst aan beschadigingen. Beetje verhaal bij de foto's misstaat meestal nooit 😉 Good luck !

groet Frank

Terug
Bovenaan