Piet, Alley Book Nook, (update 16-11)

Nou, het is vooral een héééééééééééél aantal uren printen, maar ook meteen een ding. De gevels zijn te lang om in één deel te printen. Eén paar van de delen, de vloer bijvoorbeeld, is al door de maker van het 3D file in 2 stukken geknipt. De gevels zijn dus in Tinkercad in 2 delen te knippen, met eeen doorn om ze weer aan elkaar te zetten.
De meeste grote delen zitten tussen de 3 a 5 uur printtijd. Gelukkig is het filement dat ik erin heb zittten heel goed te verlijmen met standaard (tube) plasticlijm.

Omdat het een "kijkdoos" is die tussen boeken staat moet ie stevig zijn. De buitense huid vervang ik door platen plastic. Het enige nadeel daavan is dat de schroefgaten door mij geboord moeten worden.

Het is even afwachten wat de goede volgorde is van het in elkaar zetten, er zitten een paar slimmigheidjes in, voor lampjes en een scharnier.,en er is geen bouwtekening.
IMG_20230909_140038.jpgcut.jpg

Mijn vorige update (van gisteren) was blijven hangen op een melding. Een aantal geveldelen zijn ondertussen gepint en ik ben begonnen met schuren. Daar gaat nog veel tijd in zitten. De linker (onderste) helft is zó geprint, de rechter is al geschuurd. Het is een beetje aftasten in hoeverre ik alle printrandjes eraf moet schuren. Op een aantal plaatsen komt vanalles te staan of komen andere delen erover heen geplakt. Kwestie van meer delen aan elkaar zetten, licht spuiten en kijken of de printsporen ver genoeg verdwenen zijn.IMG_20230924_100257.jpg

Na een urenlange schuuroefening en een uitgeputte 3 D printer zijn de grote delen van deze 3d file geprint en de oppervlaktes geschuurd. Al die grote delen op het linker dak na zitten in elkaar. De pasvorm is heel aardig, al heeft de grapjjas die de "uitbreiding" heeft gemaakt. (een trap in het rechter achter hoekje) een hele andere maat aangehouden.

Daarna ga ik mijn hoofd breken over hoe ik er verlichting in krijg. Bij de action hebben ze setjes led's voor ca 1,39 en die moet ik ergens ertussen wurmen, en een plaats bedenken voor de batterij doos.

IMG_20230930_085635.jpg

IMG_20230930_085530.jpg

Het ruwe plan voor het moment: twee kindjes die hun neus plat duwen tegen een van de winkels, die wordt speelgoed winkel. Daarbij een "charley". De londonse nachtwachter.
london-nightwatchman-or-charlie.jpg

Gezien mijn lopende modelbouw projecten wil ik eigenlijk niet meedoen. Maar wat je hier laat zien is wel is inspirerend en verleidelijk. Dat geldt overigens niet alleen jouw project.

Terug
Bovenaan