N. Drent
Lid van de TWENOT
Hoi allemaal. Hier zijn wat foto's van een tussendoor projectje van me, de G.P.A. was trouwens afgelopen weekeind op KMK scaleworld te zien.
Eerst nog wat info van wikipedia over de Ford G.P.A.:
G.P.A. staat voor: General Purpose Amphibian.
De Ford GPA was een amfibievoertuig gebaseerd op de bekende jeep uit de Tweede Wereldoorlog. Bij een geallieerde landing vanuit zee en bij het oversteken van rivieren zou een varende jeep zijn waarde kunnen bewijzen. Het ontwerp was echter geen succes; het voertuig was te zwaar en was zowel in het water als op het land moeilijk hanteerbaar. De Seep (seep is gebaseerd op: seagoing jeep) was wel de basis voor de latere en meer succesvolle amfibievrachtwagen, de DUKW (die ik ook heb gebouwd, maar nu in de ovenreiniger ligt).
Nog wat technische informatie:
Soort
Bemanning 1 chauffeur
Lengte 4,6 m
Breedte 1,6 m
Hoogte 1,75 m
Gewicht 1.630 kg
Pantser en bewapening
Pantser geen
Motor Ford GPW, 60 pk, 2.199 cc, 4-cilinders
Snelheid (op wegen) 95 km/u / water 8,5 km/u
Rijbereik 400 km (weg) / 70 km (water)
Meer info+ bron is >>>HIER<<< te vinden.
Pic's:
De doos, ik ben helaas vergeten om foto's van de sprue's te maken.
De laatse 2 foto's zijn een beetje vaag, dat komt omdat dit écht niet op de foto wilde. Dit zijn de beste 2 foto's van de 10-12. Sorry 😕
Tip's, truc's en feedback: welkom!
gr nicky
Eerst nog wat info van wikipedia over de Ford G.P.A.:
G.P.A. staat voor: General Purpose Amphibian.
De Ford GPA was een amfibievoertuig gebaseerd op de bekende jeep uit de Tweede Wereldoorlog. Bij een geallieerde landing vanuit zee en bij het oversteken van rivieren zou een varende jeep zijn waarde kunnen bewijzen. Het ontwerp was echter geen succes; het voertuig was te zwaar en was zowel in het water als op het land moeilijk hanteerbaar. De Seep (seep is gebaseerd op: seagoing jeep) was wel de basis voor de latere en meer succesvolle amfibievrachtwagen, de DUKW (die ik ook heb gebouwd, maar nu in de ovenreiniger ligt).
Nog wat technische informatie:
Soort
Bemanning 1 chauffeur
Lengte 4,6 m
Breedte 1,6 m
Hoogte 1,75 m
Gewicht 1.630 kg
Pantser en bewapening
Pantser geen
Motor Ford GPW, 60 pk, 2.199 cc, 4-cilinders
Snelheid (op wegen) 95 km/u / water 8,5 km/u
Rijbereik 400 km (weg) / 70 km (water)
Meer info+ bron is >>>HIER<<< te vinden.
Pic's:
De doos, ik ben helaas vergeten om foto's van de sprue's te maken.
De laatse 2 foto's zijn een beetje vaag, dat komt omdat dit écht niet op de foto wilde. Dit zijn de beste 2 foto's van de 10-12. Sorry 😕
Tip's, truc's en feedback: welkom!
gr nicky