Peter Stoof, British GUY "ANT" 15 CWT 4X2. 21-02

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Hoi,

Beter laat dan nooit, toch.
Ik ga ook maar eens mee doen, het duurde even maar ben er toch zeker van dat dit voertuig ook ten tijde van de blitz is gebruikt door de Britten.

Deze kit is het dan geworden:

Guy.jpg


Bron, deze geweldige site.

Na een eerdere valse start, diverse delen braken af met het loshalen, en een tijdje dat hij in de kast heeft gestaan, ben ik begonnen met de tweede poging om deze kit af te ronden.
Ik ben bezig geweest met de onderkant, dat begint al wat te worden.
Voorste blad veren vervangen door twee veren uit de oude doos.
Deze braken dus af. Een van de achterste is ook gebroken maar was nog te redden.
In de overbrenging op het achterste onderstel zit ook een geweldig gat, moet ik nog opvullen.
Sommige delen zijn perfect, andere zeer slecht.
Het ene deel past perfect, het andere voor geen meter.
Ik zal nog een hoop werk hebben om hier een mooi model van te maken, maar heb goede zin, dus dat komt vast goed.

Hierbij twee foto's van de bezigheden van heden avond.
Morgen weer een dag....

IMG_6208.JPG


IMG_6209.JPG


Dat was het voor nu binnenkort weer een up-date.

Groeten, Peter.
 
Leuk project Peter!

De info gaat deze week met de post.


Let wel even op de achteras, want die hoort aan de andere kant van de bladveren te zitten. De bouwtekening van het kitje is hier wat onduidelijk in en ik heb al de nodige mensen de mist in zien gaan bij die as. Je krijgt dan een Guy die een soort neusduik maakt! Je kan het ook mooi zien als je het zijaanzicht van het chassis bekijkt en dan kijkt waar het centrum van het wiel zal komen.

succes en leuk dat er ook wat mensen kiezen voor Britse projecten binnen de FOC!

Alex
 
Thanks heren,

Alex, wat vreemd dat hij aan die kant komt te zitten, nog nooit gezien.
Maar ik zal hem er af halen en er onder zetten.
Toch die tekening eens beter bekijken, als je dit een tekening kan en mag noemen hoor....

Als het maar weer niet allemaal breekt........ahh

Hoi, Peter.
 
Alex, wat vreemd dat hij aan die kant komt te zitten, nog nooit gezien.
Maar ik zal hem er af halen en er onder zetten.
Toch die tekening eens beter bekijken, als je dit een tekening kan en mag noemen hoor....

Als het maar weer niet allemaal breekt........ahh


Peter,

Ik kan zo gauw even geen foto vinden van een 15cwt Guy Ant, die mijn bewering kan bewijzen :oeps: , maar kijk anders naar de foto van het Guy QUAD Ant chassis hieronder of het chassis van een Jeep. Ik weet nog dat ik bij mijn Guy Ant kitje best wel een beetje moest rommelen om het vrachtwagentje op de juiste hoogte te krijgen.

succes,
Alex

chassis_2.jpg


Bron: www.oldcmp.net


ford-gpw-chassis.jpg


Bron: www.Milweb.net, Groenwoud surplus
 
Hey, Thanks Alex.

Hij zit inmiddels op de juiste plaats. Het viel allemaal reuze mee.
Maar je hebt gelijk, als je nu naar de zijkant kijkt, dan zit het op een lijn, daarvoor dus niet.

Hoi, Peter.
 
Peter, bedankt voor het antwoord. Ik kon Scale-line natuurlijk al wel, heb zelf een van de Marmon Hermingtons, maar kon jouw model even niet thuisbrengen.
Succes met de verdere bouw, ik blijf hem in ieder geval volgen.


Bruce
 
Hoi,

Hierbij weer wat foto's van mijn foc project.
Het begint wat te worden.
De stowage is ook gereed om een kleurtje te krijgen, evenals de wielen.

guy-ant%2003.JPG


guy-ant%2004.JPG


guy-ant%2005.JPG


guy-ant%2006.JPG


guy-ant%2007.JPG


Ik heb maar een paar kleine toevoegingen aangebracht, waaronder de twee ruiten.
De staanders voor de kap moeten nog aangepast worden, dit komt goed als ik de kap ga plaatsen. Ik wil eerst de binnen zijde verven, en daarna gaat de kap er op.

Dat was het voor nu, binnenkort weer meer.

Hoi, Peter.
 
ik zou de assen zeker vervangen door metalen versies. Heb ik ook gedaan met mijn water tank variant. Het geheel is behoorlijk zwaar en kan over een jar zorgen voor kromme assen en dat zou toch heel jammer zijn.

groeten Maarten
 
Zou dat moeten, verstevigen met metaal?
Als hij straks vast staat op zijn ondergrondje dan gebeurd er toch niets meer mee!
Lijkt mij dat het zo maar moet laten.

Peter.
 
Hallo Peter,

ik wel het nodige info hier thuis staan om je te helpen. Aan wat voor eenheid wi je deze wagen laten toebehoren? Hij is nl zo algemneen dat je heel veel kanten opkan.

Een beperking kan natuurlijk zijn de letters/decals die je nodig hebt. Ik weet nl ook niet wat je nog in voorraad hebt?

Groeten Maarten
 
Hoi Maarten,

Ik heb wel informatie over het voertuig maar niet over een eenheid die er tijdens de blitzkrieg mee heeft rondgereden.
Decals heb ik wel, allemaal in de reserve doos waaronder ook wat Brits spul.
Ik hoop dat je wat info hebt.

Peter.
 
Hoi,

Hierbij wat foto's van het project.

De eerste twee foto's zijn net ne het spuiten genomen. Geheel gespoten met Tamiya acryl.
guy-ant%2010.JPG


guy-ant%2011.JPG



De volgende serie is genomen na het aanbrengen van een wash en het verven van wat details.
Ook de binnenzijde van de bak is bewerkt, met olieverf.

guy-ant%2013.JPG


guy-ant%2015.JPG


guy-ant%2017.JPG


guy-ant%2018.JPG


Volgend jaar gaan we weer verder. Beste wensen alvast bij deze.

Groeten, Peter.
 
Luuk,
Op eerdere foto's zie je de stowage wat er in komt. Hier ben ik nog mee bezig om alles te verven.
Jan,
Ik heb hem na de primer eerst mat zwart gespoten, daarna maskol er op gedaan en toen de groene kleur gespoten.
Alleen de maskol kreeg ik niet goed uit de diepere delen waardoor er beschadigingen ontstonden. Die heb ik bijgewerkt met mat zwarte humbrol verf.

Peter
 
Hoi Peter,

Mooie bak, een beetje de geallieerde tegenhanger van mijn Protze.
In plaats van Maskol had je misschien ook Silly Putty kunnen gebruiken.
Dat is wat minder bewerkelijk als Maskol.

groet,
Robert Jan
 
Terug
Bovenaan