Peter Stoof, British GUY "ANT" 15 CWT 4X2. 21-02

Ik meen me te herinneren dat de beenkappen pas in 1941 in gebruik genomen zijn, dus je zult ze laarzen moeten geven. De precieze verschillen tussen de uniformen weet ik zo niet, ik zal eens in mijn referentieboeken zoeken voor je ;)
Jan :)
 
Peter,

het grote verschil in pre en post 43 uniformen zit 'em in de pockets.

pre-43 hebben kleppen met drie punten (hoeken en in het midden) de nieuwe hebben gewoon rechte kleppen.
Bovendien hadden de oude uniformen een verticale plooi over het midden van de pockets en ook dit ontbreekt bij de uniformen van na 43.

Beetje met putty/magic sculpt aan de gang gaan. Moet te doen zijn voor je.

Robert
 
Robert en Jan,

Zover bedankt voor jullie advies en informatie.

Ik heb net nog een linkje gevonden over die figuren op M.L.
Zie hier, http://www.missing-lynx.com/reviews/figures/dragongeorgian_fdesisto.html
Hier word ook over de uniformen gesroken.

Ik zou een combinatie kunnen doen met deze figuren set, toch?
http://www.missing-lynx.com/reviews/figures/dmlgermania_csewell.html

Ik zal nog eens verder zoeken om de verschillen te zien.

Thanks, Peter
 
De Germania figuren zijn SS troepen, de georgian legionfiguren zijn Wehrmacht troepen.... je zult de uniformen op elkaar af moeten stemmen ;)
Waarom gebruik je de Germania figuren niet naast de Guy ant? De knielende figuur kijkt samen met zijn compaan de buitgemaakte papieren uit de vrachtwagen door, terwijl de andere twee de omgeving in de gaten houden..... instant diorama idee :idea:
Jan :)
 
Hoi Jan,

Leuk idee, zoiets had ik al in mijn hoofd.
Het idee om die Duitse figuren te gebruiken is omdat ik dat Engelse figuur heb gemaakt. Eerder te zien in dit topic.
Deze komt dan op die verhoging te staan en houd die Duitser onder schot.
Deze wilde net een kijkje in de Guy-ANT nemen toen die Brit terug kwam......
Leuk idee toch.

Maar dan moet ik dus wel een Duits figuur hebben die er bij kan, vandaar al mijn vragen.

Peter
 
Peter, ik zou de engelsman bewaren voor een ander projectje, en de germania set gebruiken. De duitsers hebben veel achtergelaten engelse vrachtwagens buitgemaakt in Frankrijk, dit zou er een van kunnen zijn.....

MAAR.... het is jouw dio natuurlijk! ;)
Jan :)
 
Hey Jan,

Dit is de opzet die ik in mijn hoofd heb. Vandaar dat ik die Duitser bij de Guy-ANT wilde zetten.
Mocht het niet kunnen met die twee sets, dan kan ik altijd nog over stappen naar die Germania set, toch?

Guy-ant%2037.JPG


Guy-ant%2038.JPG


Let niet te veel op de details, zoals het gras, dit is net gepland en de snoeischaar moet er nog overheen....

Maar ik hoop dat je de opzet zo een beetje begrijpt.
Dat idee met die Germania set, daar zit ook wel wat in hoor, misschien dat ik ook wel over stap naar jou idee.
Zal er nog een paar nachtjes over slapen....

Maar mocht iemand nog andere ideeen hebben, dan hoor ik het graag.

Peter.
 
Mooie opzet Peter!
Zoals ik al zei, het is jouw dio, ik geef slechts mijn mening ;)
Is dat een amerikaanse jerrycan op je dio trouwens? Volgens mij waren die er nog niet in 1940... de engelsen gebruikten een soort rechthoekige olieblikken in die tijd dacht ik ...
Jan :)
 
Ik vind de dio er al goedt uitzien!
Ik heb misschien nog wel een idee:
Het britse soldaatje naast de truck zetten, zodat het net lijkt of hij er vanaf springt :nouja:
Die duitser, ja dan kun je misschien beter een foto maken van de pose van de duitser, waar die dan moet :p

Groetjes Ruud
 
Klopt Jan,

Ik zal hem vervangen door een blik, en ehh, je mening word gewaardeerd hoor.....
Ruud, thanks voor je reaktie, zal eens kijken hoe en wat ik er mee ga doen.

Peter.
 
ff tussendoor, ik ben ff kwijt wie het vroeg of ik het heb getest, het gras rechtopzetten met behulp van een trafo, en inderdaad, ik heb er praktijkervaring mee, maar wel op een spoor Z baan (1:220) van een mede clublid van de modelspoorclub. zal morgen eens testen met wat langer gras, maar ik heb er het volste vertrouwen in!

Timo
 
Hoi,

Kanne, thanks.
Jan, ik heb die Germania set gekocht. Ik ga er zeker twee van gebruiken, die met die map.
Die figuren set ziet er goed uit, hoop over gelezen. Ben benieuwd wat dat gaat worden, zoveel Duitsers heb ik nog niet gebouwd, laat staan geverfd.
Leuke uitdaging, toch.

Thanks, Peter.
 
Hoi,

Hierbij even twee foto's van de ("dark-side") Germania set van Dragon.
Deze komen naast de Guy-"ANT" te staan.
De basis kleuren zijn aangebracht, hierna gaan we de highlights en de shadows doen.
Daarna de equipment.
Alles is gedaan met Vallejo acrylics.

Germans_04.JPG


Germans_05.JPG


Mooie set trouwens om te bouwen, zeer goede details allemaal.

Dat was hem voor nu.

Peter.
 
Ziet er mooi uit peter!

Hoe heet dat wapen die de rechter duitser in z'n hand heeft? Ik ken het wapen namelijk niet :nouja:

Groetjes Luuk
 
Inderdaad een MP28. Verbetering van de WOI MP18 en natuurlijk ontworpen door Hugo Schmeisser. Gebouwd door o.a. Haenel en voor de oorlog voornamelijk bedoeld voor de duitse politie. (bron: Visier special 40: maschinenpistolen).

Let bij het schilderen erop dat het hout best donker mag zijn.
 
Terug
Bovenaan