[Peter] German LeFH18M 10,5 cm Howitzer (Eindfoto's)

Re: [Peter] AFV Club, German LeFH18M 10,5 cm Howitzer (25-04

Ten eerste zou ik willen zeggen dat ik het een mooi en sfeervol diorama vind geworden met een mooi kleurgebruik.

Er zijn wat opmerkingen gekomen over de paratrooper maar ik zou hem maar zo laten.

Reden is dat het figuur wat je gebruikt hebt, een paratrooper is zoals gekleed ten tijde van operatie Market Garden met het zogenaamde M-43 uniform, wat groen van kleur was en waar de 101st Airborne wel een vlag op rechtermouw droeg. De laarzen die jouw figuurtje draagt zijn de zgn. Double Buckle boots. Zowel het uniform als deze laarzen waren ten tijde van Normandie nog niet uitgereikt / in gebruik. Dit was het M-42 Jumpsuit en de jumpboots (hoge rijglaazen). Tot slot nog een "flauw" detail m.b.t. de veldfleshoes; dit model met de cross-over flaps werd alleen gebruikt door het USMC.

Wil je een historisch correctie setting maken dan zul je een ander figuur moeten gebruiken.

Voor wat het waard is.

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Ja, dan zet je me toch aan het denken.....

Nu even laten voor wat het is maar ik ga toch voor een ander figuur.
Deze gaat er in ieder geval af en dan ga ik eens kijken voor een andere setting.
Met deze info van jullie kijk je toch naar wat andere figuren die wel in de setting passen.
Iemand ideeën of nog een leuk figuurtje in de aanbieding?
Die set van miniart is ook leuk, volgens mij is dat figuur ook in resin te koop.
Ik weet niet wat die kwaliteit van miniart is.

Ik ga me er even in verdiepen, en dan hoop ik dat ik voor de meeting met wat nieuws kom.

Groeten, Peter.

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther

miniart is leuk, maar heeft wel wat extra werk nodig. ik heb verschillende figuurtjes van miniart voorbij zien komen en door m'n handen laten gaan, en ze hebben zeker wel potentie, maar je hebt putty, liefst wat metalen details als gespjes en een knap koppie nodig van bv hornet. ik zou er zelf dan ook voor kiezen om wat meer actie te laten zien, eventueel een figuur wat in beweging is?

ik weet dat, hoewel ze intussen wat gedateerd raken, en wat ondergesneeuw raken vanwege de vele concurrentie in resin figuren, dat nemrod (uit frankrijk, rob trommelen heeft er wat van) best hele mooie para's heeft met de correcte uniformen, maar misschien niet de poses die jij zoekt, dus al met al is het een hoop zoekwerk om de juiste figuren te vinden...? ik ben ooit eens aan het setje van dragon begonnen met de 4 para's, maar dat is helemaal een bult werk om daar wat knaps van te maken, basisuniform is redelijk oke kwa vorm, maar de details komen uit de jaren 90, en need a lot of attention!

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Hoi,

Het figuur blijft nog even staan maar wordt wel vervangen.
Ik heb er een in bestelling staan maar is hier niet op tijd voor de deadline m.b.t. de meeting in Overloon.
Ik heb daarom besloten om hem voorlopig te laten staan tot het andere figuur er is en zal hem dan t.z.t. vervangen.

Hierbij dus mijn eind foto's.

eind1_zps4f07806e.jpg

eind2_zps7438c7d9.jpg

eind3_zps1f47eef7.jpg

eind4_zps37161331.jpg

eind6_zpsf1c78eb0.jpg

eind5_zpse86d6ac4.jpg

Groeten, Peter.

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Ha die Peter,

Mission accomplished, nice job ;) ....

Zoals gezegd kijk ik er naar uit om 'm live te zien: volgende week dus in Overloon. Tot dan!

groeten, Richard.

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Kan je de para nog draaien? Nu kijkt ie in het niets. Dat is in dit geval niet logisch in het dio omdat er genoeg te zien is. Het is m.i. sterker om 'm naar het kanon te laten kijken. Daarmee verbind je die twee elementen, en krijg je een krachtiger beeld.

A

Anonymous

Hoi Peter, weer de alom bekende Stoof stijl ;)

Ik mis wel een bepaalde spanning als ik denk aan het moment van deze verovering. Begin van D-Day, zware gevechten en de verovering van de stelling. Je brengt terecht de Band of Brother serie naarvoren en als ik die serie in ogenschouw neem dan zie ik veel actie, dood en verderf. Maar ik zit nu gevoelsmatig tegen een lege stelling aan te kijken waarbij mijn enige vergelijk met de BoB de kapotte loop is. Ik mis wat battle rommel, alles is zo keuring en netjes neergezet, mis her en der een lege huls, en mis wat kogels/kogelinslagen. Zie wat veldvlessen, wat broodzakken maar mis even wat spanning die mij als neutraal kijker terugbrengt naar die dag in Normandië 1944. Denk met jouw skills je er best nog wat meer uit kan halen ook al is het alleen al door kleine extra details aan te brengen.

Gr.JW

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Thanks heren,

Heel leuk al de verschillende meningen, leuk om te lezen en met alles kan ik eigenlijk wel wat.
Voor nu laat ik het even zo, als ik het andere figuur binnen heb zal ik het hier en daar wel aanpassen.

Zoals het er nu uit ziet ben ik er niet bij komende zaterdag. Ik had dit graag mee willen maken maar het is niet anders.
Ik doe natuurlijk niet voor niets mee met de F.O.C. wedstrijd.
Ik wil jullie bedanken voor al jullie tips, op en aanmerkingen en wens jullie een heel leuke dag en dat de beste/mooiste maar mag winnen.
Heel veel plezier allemaal.

Groeten, Peter.

A

Anonymous

peter stoof zei:
Thanks heren,

Heel leuk al de verschillende meningen, leuk om te lezen en met alles kan ik eigenlijk wel wat.
Voor nu laat ik het even zo, als ik het andere figuur binnen heb zal ik het hier en daar wel aanpassen.

Zoals het er nu uit ziet ben ik er niet bij komende zaterdag. Ik had dit graag mee willen maken maar het is niet anders.
Ik doe natuurlijk niet voor niets mee met de F.O.C. wedstrijd.
Ik wil jullie bedanken voor al jullie tips, op en aanmerkingen en wens jullie een heel leuke dag en dat de beste/mooiste maar mag winnen.
Heel veel plezier allemaal.

Groeten, Peter.

Nou geen nood Peter want het is zondag pas ;)

Bovenaan