• If you can’t read Dutch

You can change the forum’s language to English by clicking here. Change the setting for Taal to English, then click the button Opslaan at the bottom of the page.

This will not change the language of most of the messages, of course, but should make the forum itself easier to navigate.

Peter: 3t Maultier + Flak 38 1:87 GEREED !

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Re: Peter: 3t Maultier + Flak 38 1:87 Update 1okt !

Netjes Peter.

Het ziet er zeker winters uit.
Ik zou er niet meer sneeuw aan toevoegen, dit is prcies goed, niet overdone.
Wat ga je er nog bij verzinnen behalve de vangrail?

Peter

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
1op72 tanks en voertuigen
Schalen
  1. 1:72
  2. 1:76

Hallo Peter,
dank voor jouw commentaar, ik heb inderdaad getracht de sneeuw beheerst (?) aan te brengen. Less is more zogezegd en het lijkt te kloppen, altijd leuk om dat van een kijker te horen. :)

De eerste 2 plaatjes zijn nog met het grijze wegdek, ik heb dat daarna met diverse zandkleuren getracht wat meer op een gebruikte transport route te laten lijken. De laatste 2 plaatjes geven die poging weer. Ik hoop binnenkort nieuwe foto's bij daglicht te kunnen maken (en met een witte achtergrond) om het beeld duidelijker te krijgen.

De vangrail komt er nog op, ik ben daar aan het puzzelen met de kleuren. De posten heb ik nu wit (heel licht grijs) en nu twijfel ik tussen een witte of een metalen verbindings-strip tussen de posten. Ik mis nog een kleuraccent aan die kant vind ik.
Verder wil ik het daar bij laten wat spullen betreft, ik moet nog 1:87 Duitse WW2 figuren scoren, minimaal een chauffeur en wellicht een passagier. Daarbij blijft het.

Morgen maar te Veldhoven kijken,
groeten,
peter.

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen

Te Veldhoven geen 1:87 figuren kunnen ontdekken, of het was er niet of ik heb een nieuwe bril nodig :huh:
Morgen op de Duzi maar eens kijken, zou meer kans van slagen moeten hebben :nouja:

Bijna klaar met deze FOC, even 2 plaatjes van de werkbank :

Uploaded with ImageShack.us

Linker plaatje geeft de kleuren iets beter weer maar is van boven genomen, rechts is wat gelig en onder een (kleine) hoek, doet ook niet wat ik er van hoopte.
Te zien is het dio met de maultier, bovenin (tussen de helpende handjes) de vangrail in bewerking (nu grijs), rechts de spiegel (dat kl*te ding flikkert er steeds vanaf) met de ruitenwissers plus de 3 vangrail paaltjes (op knijpers).

Morgen eerst Duzi en zondag maar eens zien of dit tot een goed einde te brengen is,
gegroet,
Peter.
P.S.: de richting waarin de maultier staat is gezien mijn vroegere advies in deze FOC niet echt een vrije keuze; wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten ;)

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Re: Peter: 3t Maultier + Flak 38 1:87 Update 7okt !

Hoi,

Hij is er bijna, goed bezig.
Goede keuze, de richting, zou ik ook doen.
Ik zou hem wel wat meer naar achter plaatsen, hou je ook nog wat zicht op de rotsen.

Dit moet een mooi beeld zijn, die van jou en mij, zo naast elkaar....

Peter

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen
3t Maultier + Flak 38 1:87 Update 9okt

Gisteren op de Duzi wat figuren kunnen kopen, 1:87 bleek toch lastiger te zijn dan gedacht. Vrijwel alle handelaren hadden alleen 1:72, 15mm, 28mm, 54mm en dergelijke. te klein of te groot dus. Figuren ben ik nog mee bezig, er komen uiteindelijke 2 poppetjes op/in het dio. Omdat ik nou nog daglicht had heb ik even wat plaatjes van het dio gemaakt. Enige werk daaraan is nog de rand in de lak zetten. Dat gebeurd van de week wel. Oh ja, de Maultier moet ik ook nog vast lijmen.

Fotoos :

Ik heb dan toch maar het advies van Peter S. gevolgd en de Maultier meer naar achteren geplaatst. Over de richting laat ik mij niet meer uit ..... ;)
Voor het kleuraccent heb ik de vangrail dus licht satijn grijs gehouden met witte posten, kadert samen met de grijze rotsen het gele voertuig zo mooi in.

Nou verder met de poppetjes,
Peter.

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Re: Peter: 3t Maultier + Flak 38 1:87 Update 9 okt !

Goed bezig Peter.

Ga je nog de Maultier wat verweren met modder en/of sneeuw?
Ook zie ik niets van die sporen terug op de rotsen en de weg, zeker nog wat aanbrengen aan de zijkant en in het midden van de weg.

Succes vast met die ventjes, Peter

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen

Hallo Peter,
dank voor jouw reactie :D
De Maultier wilde ik zo laten, ik ben voor dit dio uitgegaan van een weg in de bergen/heuvels, ergens in bezet Midden of Zuid Europa voorjaar ´45.
De sneeuw is smeltend, de stenen oppervlaktes zijn door de opwarmende zon al sneeuwvrij evenals de weg en het voertuig (dus). Modder is in deze (steenachtige) omgeving minder overheersend aanwezig vandaar het schonere voertuig.
Een heel verhaal maar dan begrijp ik het zelf tenminste ;) (en het is minder werk en ik vrees dat het anders mis gaat qua tijd dan wel uitvoering, modelbouw is per slot van rekening een kwestie van keuzes maken 8) ).

De ventjes zijn bijna zover, uiterlijk zaterdag de laatste loodjes monteren en de eindfotoos maken. Naamplaatje moet ik nog bedenken en bestellen, zal wel een tijdelijke worden voor Nieuwegein (printje).

Groet,
Peter.

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Goede uitleg Peter.

Heb ik ook hoor, een printje, staat best goed.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Ik ga je zien de 22ste.

Peter

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen
3t Maultier + Flak 38 1:87 GEREED !!!!!!!!!!!!

Deze FOC is zover gereed en over voor mij, het was een hele leuke en leerzame ervaring. Dank aan alle (!!) deelnemers, complimenten aan allen die de eindstreep gehaald hebben en een speciaal dankwoord aan Peter Stoof voor de inspiratie om nu toch ook maar eens wat met schors te proberen. Wie niet waagt die niet wint 8)

Hierbij wat foto's van het eindresultaat bij het eerste bruikbare daglicht op de zolder, mijn eind posting volgt nog. Wellicht maak ik vanmiddag nog meer foto's als er meer licht is.

Totaalplaatje:

Heinz achter het stuur en Markus in de laadbak ;)

De andere kant van het model en dio

Bovenaan