Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e) [19/02]

Hallo iedereen!

Ik ga met deze bezig zijn, en ik heb er zin in! 😀 Ik heb altijd al een Dingo willen bouwen en deze set van Miniart is een zeer gedetailleerde set, erg mooi gegoten. Als klap op het (mini)vuurpijltje zit er ook nog een redelijke hoeveelheid kleine PE deeltjes bij. Wat ik ook leuk vond is dat Miniart een Beute-versie heeft gemaakt van dit Britse karretje, ik heb die door de Duitsers gestolen dingen altijd interessant gevonden. Op het internet kan ik zo snel even geen foto's vinden van dit karretje in Duitse dienst, hebben jullie hier misschien foto's van?

De doos:
dinosjzskdgpodingo.jpg

In de doos zitten verassend veel onderdelen voor een voertuigje dat uiteindelijk niet groter wordt dan je handpalm... (!) 🙂
dongosdkajs6we8fgkshfggsfg.jpg

In de doos zitten decals en verfschema's die een Europese (panzergrijze) en een Afrika Korps versie bieden. Ik ga de Afrika Korps versie maken. Er komt ten zijner tijd nog een ondergrondje onder met één of meerdere figuren.

Nu moet ik alleen nog een bestelling afwachten waar een PE buigtangetje in zit, zodat ik de PE in de set goed kan buigen. Dan kan ik gaan beginnen!

Groeten, Pelle

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e)

Als ik er op internet weer 1 gebouwd zie worden, loop ik iedere keer weer met verbazing te kijken hoeveel stukjes ze hiervoor nodig hebben. De Tamiya "bijna dezelfde" kit zit in een half zo klein doosje met minimale sprues. Maar ik ben benieuwd wat je ervan maakt!! Succes 🙂

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e)

Bedankt Goof! Ja, ik stond ook even verbaasd toen ik die doos opende.... Maar het is een fijne kit, en details heb je nooit te veel 🙂

Hierbij dan de eerste update. Ik heb de bestuurderscabine van de Dingo afgebouwd, en nu kan ik het interieur gaan schilderen, hoewel ik denk dat ik dat gewoon doe als ik het hele model in elkaar heb gezet. Dan kan ik namelijk gewoon sommige onderdeeltjes nog even los laten, zodat ik overal bij kan als ik het interieur ga schilderen. Ook is het handig bij het spuiten, want nu weet ik zeker dat er niet een kleurverschil ontstaat tussen de binnenkant en buitenkant van het model. Of was het interieur een andere kleur dan het exterieur? Misschien panzergrijs?

Het is een mooie gedetailleerde kit en mede met dank aan Eric de Graaf heb ik een stapje gemaakt in de wondere wereld van PE 🙂 Ik had hier nog niet echt mee gewerkt, maar toen ik de Foldit van Eric ontving met de post ben ik meteen aan de slag gegaan, en ik vind het toch wel leuk, dat PE.

Foto's:
foto-992.jpg

foto-1528.jpg

foto-463.jpg

foto-658.jpg

foto-1336.jpg

foto-479.jpg

foto-1206.jpg

foto-1623.jpg

foto-1071.jpg

Dry-fits ( wat nu nog dry-fit is ga ik pas in elkaar zetten als het hele interieur geschilderd is, want anders kan ik niet bij sommige plekjes met het penseel.)
foto-1137.jpg

foto-1086.jpg

Dit was het, volgende keer meer.

Groeten, Pelle

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e) [3/11]

Ha die Pelle,

Hij gaat goed. Kan er nu nog niet al te veel over zeggen anders dan dat ik denk dat je netjes en schoon bouwt.

Waarom ik reageer? Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat de binnenkant niet panzergrijs is. Het is tenslotte een buitgemaakt voertuig en ik neem aan dat de Duitsers niet de moeite namen om de binnenkant over te schilderen. Zandgeel lijkt me eerder, waarbij ik de binnenkant een ándere kleur geel zou geven als de buitenkant. Dit om het verschil tussen het Britse- en het Duitse geel te benadrukken.

Succes verder!

groeten, Richard.

Leuk kitje van een geinig karretje....
Maar wat een hoop schuine kanten en hoeken! 😱 Zal geen pretje zijn geweest de 1:1-versie in elkaar te lassen.

Bedankt voor de reacties. @Richard: Dat is een goed idee, ik denk dat ik dat maar ga doen. Welke zandkleur was donkerder, die van de Duitsers of die van de Britten? Of is dat niet bekend? De kleur zal sowieso wat gaan verschillen omdat ik de binnenkant veel minder filters ga geven dan de buitenkant.
@Ron: Ja, het zal wel een hel zijn geweest! Toch zijn er heel wat van deze dingetjes geproduceerd, dus het zal het wel waard geweest zijn... 🙂

Het schiet al aardig op. Ik heb nu bijna de ophanging af, alleen op de achterste twee moeten nog wat onderdelen geplakt worden. De voorwielen ga ik naar links gedraaid maken, dus daar heb ik rekening mee gehouden bij het bouwen van de ophanging. Verder is het bestuurderscompartiment op de basis geplakt, en ik heb de twee zijpanelen van de ruimte waar de motor in zit erop geplakt.

Pics:
foto-2283.jpg

foto-801.jpg

foto-2308.jpg

foto-1287.jpg

foto-1220.jpg

Dat was het weer, en tot de volgende keer! 😛

Groeten, Pelle

Ha iedereen,

Bedankt Dom! En.... De build is bijna klaar. Er moeten nog wel wat kleine details toegevoegd worden, maar that's it. De spatborden zitten er nu aan, het motorcompartiment heeft zijn bovenkant gekregen en de ophanging is klaar. Koplampen zitter erop, en nog wat andere kleine details. De bak voorop is ook af, maar nog los, en hij blijft open. Er komt waarschijnlijk een doek of munitie in te liggen, dus die mooie ejector-pinmark zie je straks niet meer, vandaar dat ik ook niet de moeite heb gedaan om hem weg te halen. Foto's:
Het plakwerk van vanmiddag, de wielen zijn gedry-fit:
foto-1911.jpg

foto-1790.jpg

foto-1932.jpg

En net ben ik nog wat verder gekomen, het dakje, voorkant, bak op de voorkant en de wielen zijn dry-fit:
foto-1000.jpg

De MG34 die voorin komt, ter vervanging van de Britse bren gun. Tsja, t'is wel een Duitser he. 🙂
foto-1635.jpg

Deze bak gaat dus gevuld worden met allerlei spul, ik ga proberen om een doek te maken van Magic Sculp, maar dat heb ik nog niet eerder gedaan, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken....
foto-241.jpg

foto-2295.jpg

foto-1249.jpg

Commentaar zoals altijd weer zeer welkom!

Greetz

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e) [18/11]

Dat ziet er mooi clean gebouwd uit, Pelle! Ik zie al uit naar de verflaag!

Ik was ook van plan om vandaag te beginnen aan mijn FOCking 🤣 model, maar dan kom je erachter dat je de hele dag naar een verjaardag moet 🤐 🙄 ...

Groetjes,

Maarten

Hoi Pelle,

Dat ziet er voorlopig goed uit ! Volgens mij heb je lekker schoon en secuur gewerkt. 🙂

Kleine opmerking nog over het fotograferen ; Probeer zoveel mogelijk je model in het midden te plaatsen ...
... bij sommige foto's is er 1/3 tafel te zien aan de linkerkant, terwijl je model aan de rechterkant voor 1/3 buiten beeld valt.

groet

Weer een tijdje geleden dat hier iets mee is gebeurd, maar er zit weer vooruitgang in! Ik ben nu klaar met het airbrushen. Daarvoor had ik met zwart gepre-shade langs de randjes, waarbij ik het grijze plastic in het midden van de oppervlaktes ongespoten liet. Daarna heb ik met een zandkleur 3 of 4 laagjes eroverheen geneveld totdat ik tevreden was.

Ik heb ook nog even hierover nagedacht:
Richard Cramer zei:
Zandgeel lijkt me eerder, waarbij ik de binnenkant een ándere kleur geel zou geven als de buitenkant. Dit om het verschil tussen het Britse- en het Duitse geel te benadrukken.

Maar het lijkt me niet logisch dat de Duitsers helemaal de moeite zouden nemen om de buitenkant in hun eigen zandkleur te schilderen. Ik denk dat ze het Britse oker er gewoon op lieten zitten en er verder alleen Balkenkreuzen op zetten, veder niet.

Foto's:
foto-67.jpg

foto-66.jpg

foto-65.jpg

foto-64.jpg

foto-63.jpg

Kritiek en commentaar zeer welkom!

Greetz

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e) [8/12]

Zelfde commentaar als bij de Vuurvlieg. Het is wederom een goede basis voor de verwering.

Doe je dit allemaal met de Revell airbrush? Het ziet er namelijk goed uit 😱 !

Groetjes,

Maarten

@Maarten: Thanks! Met wat geduld en een vaste hand kom je een heel eind met de Revell airbrush. Af en toe heeft hij wel een flinke schoonmaak nodig want hij verstopt redelijk snel (ik weet niet of dat aan mij ligt of de airbrush 😛 ) maar het is zeker een leuk ding om mee te werken, ideaal voor beginners ook. Gewoon rustig werken en niet te hard spuiten.

@Peter: Thanks!

Greetz

Ha iedereen, hierbij weer een updatetje.

Ik heb er één bruine filter overheen gezet om de kleuren wat meer naar elkaar toe te trekken, en dat is ruim voldoende. Een okerkleurig voertuig wordt anders veel te donker. Verder had ik daarvoor de decals erop gezet en de details geschilderd. Het hele model zit nu ook in elkaar, op de MG34 na, die in de opening van het voorpaneel komt.

Het volgende puntje op de lijst is chippen.

foto-85.jpg

foto-84.jpg

foto-83.jpg

foto-82.jpg

foto-81.jpg

foto-79.jpg

foto-78.jpg

Voor, na het airbrushen:
foto-67.jpg

En na de filter enzovoorts, van deze update:
foto-79.jpg

De zandkleurige overspray op de wielen laat ik lekker zitten, het is een woestijnvoertuig en het lijkt mooi op stof, dus who cares? 🙂

Greetz

Mooi hoor Pelle, de filter heeft het model goed gedaan! Wellicht op opliggende delen nog wat highlights proberen aan te brengen?

Grtz,

Rob.

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e) [9/12]

En weer een nieuwe update. 😀

Ik heb veel aan de verwering gedaan. Om te beginnen heb ik met Vallejo chips gemaakt, en omdat ik hier nog redelijk ongeoefend in ben vind ik ze redelijk gelukt, ik ben er wel content mee. Ik heb ook met wit geprobeerd wat diepte aan de chips te geven, en dat is ook wel redelijk gelukt, ik moet alleen nog sommige plekjes wat afzwakken.
De chips lijken op de foto's wat heftig bij de close-ups, maar vanaf een klein afstandje vallen ze al niet zo meer op en verdwijnen ze wat in het geheel.

Na de chips ben ik met olieverf in de weer geweest. Ik had deze techniek op verschillende sites en fora gezien, dus ik wilde het graag eens uitproberen. Wat je doet bij deze techniek, is kleine stipjes olieverf aanbrengen op het te verweren oppervlak, lichte in het midden en donkere aan de buitenkant. Ik heb in het midden wit gebruikt en aan de buitenkant donkerbruin, en er wat geel/okerkleurige doorheen gestippeld. Daarna doop je een ronde kwast in de white spirit, je dept hem af en ga je de olieverf uitwrijven totdat alles mooi in de basis is geblend. Dit moet ongeveer twee dagen drogen. Ik heb geen modelbouw-olieverf gebruikt van bijv. MIG, maar normale schildersolieverf van Talens.
Zo creëer je een zongebleekt effect, maar je model krijgt ook een mooie dieptewerking.

Ook heb ik van Magic Sculp een doek gemaakt in de box voorop en er Kar98's in gelegd (eerst heb ik ze wel gechilderd natuurlijk, en ik vond het houtwerk wel geslaagd). Ik ben echter nog niet zo tevreden met de kleur van de doek.

Foto's!

foto-86_zps19c35185.jpg

foto-86_zpsc0806634.jpg

foto-86_zpse521b8b1.jpg

foto-86_zpsa6f428fc.jpg

foto-86_zps21f6258d.jpg

foto-86_zpsb2046447.jpg

Ook heb ik een beginnetje gemaakt met de opzet van een diorama, de figuren die bij de Miniart kit zitten zijn best goed! Ik denk dat ik die ga gebruiken. De details zijn mooi en de poses ook leuk. Ik heb ze wel wat veranderd naar mijn eigen smaak met wat behulp van Magic Sculp, en wat lichaamsdelen verwisseld. Diegene die op de Dingo leunt wijst naar iemand, ik heb een paar opties:
-Hij kan naar een Bedoeïde wijzen op een kameel
-Een passerende para, en dan krijgt het diorama het onderschrift "Trinken Sie etwas mit uns!"

En wie weet verzin ik nog wel wat ideeën. 🙂

foto-86_zps500b4c01.jpg

foto-86_zpsee14e607.jpg

foto-86_zpsf93d747d.jpg

foto-86_zps9fdeaac4.jpg

Voor:
foto-78.jpg

Na:
foto-86_zpse521b8b1.jpg

Kritiek, tips en commentaar zeer welkom!

Greetz

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e) [15/12]

Dat ziet er prachtig uit, Pelle! Je hebt het verweren al aardig onder de knie. De chips zijn niet hélemaal geweldig, maar ja, dat vind ik zelf ook erg moeilijk om te doen 😉 . Ik zou de doek voorop nog wat meer highlights en schaduw geven. Hij komt ook een beetje dik over op mij 😕 , maar misschien ligt dat aan de foto 😛 ?

Ik ben benieuwd naar de vignette!

Groetjes,

Maarten 😛

Thanks Maarten! Nee, de chips zijn niet perfect, maar ik vind ze toch wel aardig, voor één van mijn eerste keren. Gewoon een kwestie van veel oefenen denk ik, dan krijg ik het wel onder de knie. De doek ben ik ook niet helemaal tevreden mee, de kleur is wel goed maar de highlights zijn niet licht genoeg en ook niet mooi in de basis geblend. Hij is twee keer opgevouwen, (als model, dus niet de plak putty) dus daar komt het dikke denk ik vandaan. 🙂 Maar ik zal heel eerlijk zijn en toegeven dat hij sowieso wel wat dik is... Maar het valt niet erg op. En ik ben nog hard lerende :!: 😀

Ik ben ook benieuwd naar de vignette! 😉 Figuurschilderen vind ik erg leuk, maar ik moet nog wel een scene uitdenken voordat ik begin. Ik denk dat ik voor deze optie ga:
-Een passerende para, en dan krijgt het diorama het onderschrift "Trinken Sie etwas mit uns!"

Want bij deze optie word de kameel meer de bliktrekker denk ik, en niet de Dingo, en dat is niet de bedoeling 🤐 :
-Hij kan naar een Bedoeïde wijzen op een kameel

Greetz

Hoi Pelle,

Nice work, leuk kitje ook.

Even t.a.v. de chips. Ik vind, maar dat is mijn mening, dat je de chips teveel verspreid. denk eraan dat verf chipt op plekken waar veel tegen aangelopen, getrapt of op andere wijze gestoot wordt. Dit zijn vaak de hoeken en opstaande randen. Op vlakke gedeeltes zul je weinig tot geen chipping tegenkomen. Of de bestuurder moet naaldhakken dragen.

gr. Frank 😉

🙂 🙂

@Frank; Thanks! Ik zal op de chips letten bij het volgende model. 🙂 Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik was lekker bezig met het chippen en voordat ik het wist had ik ze overal gedaan... En het vervelende van Vallejo is dat het heel moeilijk we te halen is wanneer het eenmaal gedroogd is. Ik heb nu ook al verweerd dus het overschilderen van sommige chipjes kan ook al niet meer. Corrigeren is dus niet meer mogelijk. 🤐

Greetz

Deze staat nog niet stil hoor 😉

Ik ben vandaag in de weer geweest met het ondergrondje, en deze heeft nu vorm gekregen. Eerst heb ik van een stuk blauwfoam de basis gemaakt, een verhoging op het dio, met schuin afgesneden randen aan de voorkant. Daarna heb ik met simpele gips de basis overdekt. Daarna heb ik grind en fijn zand over de natte gips heen gestrooid en dat zachtjes aangedrukt om een mooie structuur te krijgen. Dat heb ik niet al te dunnetjes overgespoten met fixatief (een soort matte lak in een spuitbus die oorspronkelijk bedoeld is om potlood- en houtskooltekeningen een beschermend laagje te geven, maar het werkt ook uitstekend op strooigras en andere strooimaterialen op diorama's) om er een steviger geheel van te maken.
Daarna heb ik twee lege panzerfaustkisten in de gips gedrukt, links in het lager gelegen deel, die de indruk moeten gaan geven dat ze achtergelaten zijn, of weggegooid na gebruik. Op het hoger gelegen deel heb ik een tonnetje bevestigd, een drinkwatertonnetje, voor de figuren die er later nog opkomen 🙂 Er komen nog drie figuren bij in ruststand, eentje in de Dingo, eentje tegen de Dingo leunend en een ander die erbij staat, terwijl ze een gesprek voeren. Een beetje simplistisch, maar niet saai, denk ik. Er komen ook nog wat accessoires bij.
Als alles goed gedroogd is vanavond gaat hij in de primer, en dan werk ik morgen verder aan de paintjob (van alles, de figuren, accessoires, ondergrondje). Ik hoop zo morgen een heel eind te komen. Ik heb een weekje vakantie dus alle tijd 😀
foto-86_zps3ea17e3c.jpg

Het plankje blijft vanzelfsprekend niet deze kleur, die ga ik donkerbruin schilderen en dan aflakken met glimmende lak.

Greetz

Re: Pelle: Duitse Dingo Pz.kpfw. Mk. I 202 (e) [18/02]

Mooie basis zo, Pelle! Die verhoging geeft er wat dynamiek aan en dat spreekt mij altijd wel aan 😱 . Ik denk alleen dat het zand wat te grof van structuur is, maar misschien valt dat als het geschilderd is wel mee. Het situeert zich in de woestijn, toch? Dan zou je misschien wat cactussen en misschien nog een klein dier kunnen toevoegen, zoals een slang of een schorpioen. Die daar verscholen bij de rots ligt 🙂 ...

Ik kijk al uit naar de volgende update 😛 .

Groetjes,

Maarten

Thanks Maarten! Zo'n detail wil ik ook nog wel toevoegen, lijkt me inderdaad wel leuk 🙂 Een slang die uit het watertonnetje komt is misschien wel leuk 🤣 😀 En ja, dat is een serieus idee 🙂

Nieuwe update, hij staat in de primer en de panzerfaustkisten hebben hun deksels gekregen.
foto-86_zpsf64bf0ae.jpg

foto-86_zps01ae5dc9.jpg

Greetz

........En ik gooi er nog een update achteraan 🙂

Vanochtend de basis geschilderd. Hij is nog niet helemaal af, hier en daar moet ik nog wat hooglichten aanbrengen met een witte drybrush, wat pigmenten aanbrengen en de kisten + tonnetje schilderen.

Voor de kleuren van de basis heb ik een klein palet Vallejo verf gebruikt, grotendeels oker en roodbruine kleuren. Er komen nog wat subtielere veranderingen in kleur bij, daar wordt aan gewerkt 😉

foto-86_zps25a2716b.jpg

foto-86_zps0ffdb088.jpg

foto-86_zps746e3fc0.jpg

foto-86_zps5777cf53.jpg

foto-86_zpsf17908d8.jpg

En dan nog even wat foto's met de Dingo en twee van de drie figuren op het ondergrondje (het derde figuur (dragon) heb ik nog niet in huis, die moet ik nog even bestellen). Lachende/grijnzende hoofdjes zijn van Hornet. Het derde figuurtje dat ik dus nog niet in huis heb wordt een jonge infanterist van de Kriegsmarine die verlegen met zijn helm in zijn handen een gesprek voert met de twee ervaren soldaten van de Dingo. Het is het linkerfiguur uit deze set;
D6656_zpse82effcf.jpg

De naam van het dio word: "Bist du neu in der Armee, Junge? " Is dat grammaticaal wel correct?

Totaalplaatjes;
foto-86_zpsfda0a3a6.jpg

foto-86_zps8947fdf7.jpg

foto-86_zpsdb4c6986.jpg

foto-86_zpsc34c0910.jpg

foto-86_zps4cb5840f.jpg

Comments welkom!

Greetz

Lekker bezig Pelle,

Mooi begin maar nog veel te doen in de komende dagen.
Als dit de woestijn moet voorstellen, waar is dan het zand?
Je ziet te veel dat het allemaal is aangesmeerd, geen los zand als je begrijpt wat ik bedoel.
Daar moet je nog wat aan doen vind ik.

Nog een paar dagen, gaat zeker goed komen.

Succes, Peter.

Ha Peter,

Bedankt! Het is niet echt een stukje woestijn met veel zand, eerder een stukje rotsgrond. In Noord-Afrika heb je ook redelijk wat gebergtes en rotspartijen, die bovendien strategisch gezien goede plekken zijn om je op te houden; je had overzicht, dekking en vaste grond. Vandaar dat deze mannen het zich kunnen veroorloven om even een pauze te nemen en aan te pappen met een nerveuze Kriegsmarinier. 🙂 Er komen nog wat droge struikjes, hele spaarzame begroeiing, en nog wat meer details.

Greetz

Ik ben deze even in een noodtempo af aan het maken. Niet gehaast natuurlijk, dat zou mijn werk niet ten goede komen.

Ik ben net even verdergegaan met de figuren. Het uniform is af, let op, macro is verwoestend, dus de kleurovergangen zijn in het echt subtieler. Nu nog de riemen, schoenen, pistoolholster, handen en hoofdjes van de figuren en dan zijn deze twee mannekes af. Alleen nog even mijn bestelling met het andere figuurtje afwachten...

foto-86_zpsf7ebec94.jpg

foto-86_zpsbc8f4f1e.jpg

foto-86_zps7309b55f.jpg

foto-86_zps2035cb59.jpg

foto-86_zps5ecb6f41.jpg

foto-86_zpsa968b442.jpg

Greetz

Pelle,

Mooie dingen die je laat zien maar een Panzerfaust (of de kisten ervan ) en Noord-Afrika gaat niet samen.
Die bestonden toen nog niet. De derde soldaat is trouwens Luftwaffe en niet Kriegsmarine.

Voor de rest; Keep up the good work !

Vriendelijke groeten,

Gert

Oei! Ik dacht dat de overal in dienst waren vanaf 1943. 😳

En bedankt voor de heads-up over de soldaat. Toch handig om te weten 😀 ... DIe uniformen waren wel in dienst bij de Luftwaffe in Afrika toch?

Deze is dus verplaatst vanaf de FOC naar hier omdat ik hem niet op tijd af kreeg. Nu ga ik even op mijn gemakkie het ondergrondje afmaken, figuurtjes schilderen en de Dingo wat pigmenten geven en dan is deze af!

Greetz

Pelle Couwenhoven zei:
... DIe uniformen waren wel in dienst bij de Luftwaffe in Afrika toch?

Helaas moet ik je teleurstellen Pelle, maar voor Afrika, Italië, etc ... had de Luftwaffe ook een "tropische" versie van hun uniformen. Deze waren zandkleurig en zeker niet blauw. Als je variatie in kleur wil zul je voor iets anders moeten gaan. Misschien een burger met een kameel. Geeft misschien een leuk contrast in hoogte met de Dingo. Je ziet maar, jij bent de bouwer en je doet het zeker niet slecht !

Vriendelijke groeten,

Gert

Goed dat ik dit even te weten kom 🙂

Voor zover ik weet kwamen Duitsers met veldgroene uniformen ook voor in Afrika? (volgens Osprey tenminste) Want dan kan ik die andere figuren uit die set wel gebruiken. Hier en daar converteer ik wel wat, zodat ik een ander figuur krijg met eenzelfde, onzekere pose.

Bedankt Gert!

Groet

Mooie Dingo Pelle
bravo_zpse8aefded.gif

Heb net Raymond wat zitten vertellen over poseren van figuren en zie ook bij jouw figuren
van die "vreemde" lichaamstaal (ik bedoel 't als opbouwende kritiek..).
Ziet er niet slecht uit hoor, maar net even wat meer aandacht besteden hieraan maakt het geheel zoveel meer overtuigend !
Je Dingo is dat gewoon waard!

Mijn suggesties : figuur in de Dingo : licht voorover buigend met beide handen op het luik.
De figuur tegen het spatbord : Minstens één been helemaal strekken. De gebogen benen suggereren wegzakken van het lichaam.

Doe de poses ná met je eigen lijf ! hoe zou je zelf staan ? Poseer voor de spiegel of laat iemand foto's maken (leerzaam en leuk...).

Misschien heb je hier wat aan...

Prost Herr Pelle
biere_zpsadcec932.gif

Peter

Dank Peter! Ik snap wat je bedoeld. Ik heb echter wel de uniformen al geschilderd en als ik nu nog hele benen ga corrigeren doe ik dat teniet... 🙁 Ik kan wel de handen van het andere figuur corrigeren zodat ik hem voorover op het luik kan laten hangen! Verder kan ik ook nog wel wat kleine aanpassingen maken, wat armpjes verdraaien, om het wat dynamischer en beter schikkend tot de scene te maken.

Prost Herr Von Daik :!:

Pelle :
Ik heb echter wel de uniformen al geschilderd en als ik nu nog hele benen ga corrigeren doe ik dat teniet... 🙁
u is de baas over uw werk 😉
Je doet wat je wilt en kunt, en de opgedane kennis en ervaringen neem je mee naar je volgende project.

't zal best in orde komen !

Have fun 😀
Peter

Terug
Bovenaan