PE-ter v. Stiphout - Sd.kfz. 232 "8 Rad" [01-03]

Mr Dotwood,

Er zijn een aantal mensen van wie ik de topics strak in de gaten hou .. U bent daar een van.

Het werk wat jij afleverd en de manier waarop je ons deel maakt van jou 'probeerselen', vind ik heerlijk om te zien en te lezen. Een paar foto's met de kwast in beeld spreken mij zeer aan en geven mij een goed beeld hoe je een en ander doet.

Ben zelf bezig met het verweren van mijn model en dat valt echt niet mee ;) Door dit soort posts kom ik in ieders geval weer stukken verder.

Ben dus zeer benieuwd wat het eindresultaat wordt!

Gr,
Jeroen

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Hee Jeroen gozert,
Bedankt voor je compliment. Leuk te horen dat je er wat aan hebt; weet ik ook weer waar ik het voor doe.

Heb het model gisteren 'gedust': van ruime afstand met de AB een wolk Buff blazen, dan licht er echt een stoflaag op. En dan de laatste stap: pigments oplichten. Ik doe dat door wat lichtkleurige pigments op een stukje plastic te doen en dan met een vochtige terpentinepenseel heel weinig op te nemen. Dat voorzichtig in kleine puntjes op de hoekjes deppen en niet uitvegen. Dat geeft het effect van het bovenste laagje modder wat opgedroogd is. Zie de hoeken en de bevestiging van het reservewiel:

Okee, dat was 't. Er moet nog wel wat maar ik verklaar hem nu even 'af'' dan kan ik de eindtopic maken. Dio en figuren ben ik mee begonnen, het worden (oh yes): Fallschirmjäger in Holland. Leden van de R'dam regiomeeting zakken nu waarschijnlijk in met "hebbie um eindelijk met ze para's". Ik heb wel zin om daar ook een sbs van te maken.

Bedankt voor alle reacties! ;)

Bovenaan