Patrick van Veenendaal - PzI Ausf. A

Patrick van Veenendaal

Lid van de TWENOT
Was al een tijdje bezig met dit modelletje en heb hem weer van zolder gehaald. Had eigenlijk niet aan de FOC gedacht... tot nu :oeps:

Wordt er eentje van de 2de Panzer Divisie, terwijl hij de grens met Polen oversteekt (Verlinden set).

Groetjes, Patrick

Patrick van Veenendaal

Lid van de TWENOT
Update

Panzer 1 gaat als een speer; is bijna gereed.

Bezig met het Verlinden-setje met de grensovergang voor het diotje

Helaas nog geen digitale camera, dus de foto's laten nog op zich wachten.

Groetjes, Patrick

(jeetje, het lijkt wel een telex)

Patrick van Veenendaal

Lid van de TWENOT
Foto's diorama

Hoi allemaal,

Eindelijk wat foto's kunnen maken met een geleende camera... dat is duidelijk aan de kwaliteit te zien :huh: , al is de blauwe achtergrond wel rustiger dan bij mijn eerdere foto's ('de aanval van het stopcontact...'). ;)

Diorama'tje heet Fall Weiss - 2nd Panzer Division - Pz.1a (het naambordje moet nog gemaakt worden, maar dat lukt me niet voor het sluiten van de FOC) :oeps: De Pz1a is van Tristar, inclusief de figuren. Grensset is van Verlinden, weg is van Tamiya.

Groeten, Patrick

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Ziet er leuk uit. Paar puntjes. (als het alleen een kwestie van de foto's is heb ik niks gezegd ;) )
De panzer mag wat mij betreft wat meer weathering krijgen.
Het geheel van weg, panzer, paaltje vind ik nogal eentonig grijs. Misschien wat klooien met filters, pigmenten en wat afwijkende stenen. De lay-out helpt ook niet echt mee aan de spanning. Tis allemaal nogal recht een eenvormig (ondanks je basisplaatje).
Misschien kan je ook nog wat hoger gras en/of onkruid toevoegen en wat modder/stof langs je "groenstroken".

Verder vind ik de bedachte naam ook nogal saai. Gebruik hem als ondertitel en kom met iets interessanters als titel. Als ik het geheel zie denk ik meer aan "quite drive into 6 years of destruction" of "crossing the border of war", "Point of no return". Je geeft eigenlijk een rustig tafereeltje weer, maar met grote historische gevolgen. Zelf houd ik er dan van om een diepere titel mee te geven. Maakt het geheel net wat scherper/schrijnender. Als je begrijpt wat ik bedoel.

En tot slot..... Who's driving?

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Hee die Patrick,

Hehe, ja ik kan me bij Niels aansluiten maar ik vind je onderwerp wel goed gekozen hoor! Gevoel voor symboliek heb je wel. Divisieteken klopt ook goed. Gezichten en ogen zijn mooi geworden (ze missen nog de adelaartjes op de borst).

Je hebt nog een paar weken, je kan nog experimenteren met wat weathering/filtering. Je figuurtjes glanzen ook wat teveel; als je een airbrush hebt zou ik er een matt-laag overheen doen of een dusting. En anders net als vroegah een dikke zachte borstel, heel klein beetje zandkleur en het chassis een beetje 'bevuilen',. ;)

Groeten,
Peter

Patrick van Veenendaal

Lid van de TWENOT
Hoi PE-ter en Niels,

Bedankt voor de reacties.

De foto's zijn niet echt goed, maar ik heb het model juist weinig geweathered omdat het het begin van de oorlog is en er nog niet zoveel gebeurd is. Ik heb alleen de grenspost verouderd.

De figuren glanzen alleen op de foto, komt waarschijnlijk door de bak ligt die ik erop heb laten schijnen en de flits.

Maar goed, zoals jullie al zeggen: ik heb nog een paar weken, dus misschien ga ik nog wat filters, washes etc. toepassen.

Niels: Who's driving? Ehh, de bestuurder. Het figuurtje op de tank is aan het liften (bedenk ik nu ter plekke....)

Groetjes, Patrick

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
Als je een paar weken hebt kan je misschien ook die figuren proberen iets meer kleurcontrast te geven. Naar mijn smaak valt alle uitrusting weg tegen die zwarte uniformen (enkel opbouwend bedoeld). Je gezichten zijn wel schitterend gelukt.

Verder sluit ik me bij de bovenstaande commentaren aan. Met een beetje werk kan je hier een klein kunstwerkje van maken. (Ik hoor eigenlijk geen commentaar te leveren want die van mij is nog steeds Dragon-grijs :nouja: )

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Nog iets Patrick: hun stropdassen moeten nog zwart geschiilderd worden en de lopen van de panzer kan je nog gun-metal maken. Of als je het heel mooi wil doen: matt zwart en dan met een zacht potlood kleuren.

Bovenaan