Panzerknackers 1945 Bis zum Ende

Hallo Forumleden,

Zoals beloofd hier nog wat meer werk.
Ben benieuwd naar jullie recensies.

IMG_0834.JPG

IMG_0833.JPG

IMG_0829.JPG

IMG_0828.JPG

IMG_0827.JPG

IMG_0813.JPG

Beste roel,
Ik spreek me eigenlijk nooit uit over het wel of niet mooi vinden van schilderwerk, wat de maker mooi vind is persoonlijk' en niet aan mij om te oordelen. Wat me wel opvalt, en dat zie ik ook bij je andere vignette is dat de zeltbahn van een van de twee heren in de correcte wehrmacht splinter camo is gedaan, en de ander in een patroon wat me ss lijkt. Dit laatste klopt niet helaas. Het patroon en het zeltbahn horen niet bij elkaar. Zeltbahn is wehrmacht en hierdoor altijd met het splinterpatroon (waarbinnen ook weer variaties zijn). Ss had eigen uirusting met eigen camopatronen, hier maakte de zeltbahn geen deel van uit.
Zie het als input voot het volgende project!
Succes ruud

Ziet er ook goed uit Roel !, toffe setting en leuk detail van het kerk interieur,
maar heb ook een paar aanmerkingen.

Naar mijn smaak vind ik het achterste figuur wat helder afsteken tegen de voorste.
Heldere Zeltbahn (lichte stippen), contra mooi vale Zeltbahn.

De kerkramen : waarschijnlijk heb je één plaatje gebruikt, naar mijn idee was het meer overtuigend geweest wanneer
er voor elk raampje een eigen glas in lood afbeelding had gezeten.
Het komt me nu wat onwerkelijk over, alsof de glas in lood afbeelding dus ononderbroken doorloopt achter de raamstijlen.

Niet bedoeld als muggenzifterij hoor 😉 enkel mijn observaties..

groetje 😀
Peter

Ruud, je zei :
Ss had eigen uirusting met eigen camopatronen, hier maakte de zeltbahn geen deel van uit.
De Zeltbahnen van de SS waren er wel degelijk met alle camo variaties daar in.

Bovendien kun je in het eindstadium van de oorlog allerlei variaties in uniform en uitrusting tegen komen, vooral bij de Duitse strijders.

groet 😉
Peter

Hi mede Forumleden,

Bedankt voor jullie opbouwende kritiek.
Het kerkraam is uit een kerstkaart en was alleen in zijn geheel passend te krijgen in de raamstijl. (lukte ook niet om er overtuigend schade in te maken, wat ik eerst van plan was).
Wat betreft de SS-camouflage op de zeltbahn, moet ik Peter gelijk geven. Ik heb mijn patroon gebaseerd op de voorbeelden in het boek;
camouflage uniforms of the Waffen-SS, a photographic reference van Michael D. Beaver with J.F. Borsarello (a Schiffer military history book).

Een geweldig boek vind ik, met alle patronen en manschappen materieel. Een aanrader.

Dag Roel,

er waren inderdaad wel degelijk SS Zeltbahnen. Zelfs SS paratroopers, die vind je ook in dat boek. Ik heb het ook en het is een geweldige referentie.
Leuke vignette, bij het schilderen van camouflage patronen moet je niet de fout maken maar 3 kleuren te gebruiken. Die soldaat met de Zeltbahn heeft een camo die niet klopt.
Oak Leaf, of Dot Pea, ik weet niet welke je neer hebt willen zeggen, maar ze bestaan uit meer dan 3 kleuren, 5 geloof ik. Ik moet het ff opzoeken.

groeten John.

Terug
Bovenaan