Panzerkampfwagen MKIV 744 (E) (A13)

Ben een heel eind op weg met het Beutepanzertje . Voor ie in de grondverf kan moet ik nog vleugelmoeren op het achterdek (rotklusje) en een Noteklamp monteren. Het monteren van de rupsbanden is een regelrechte ramp want er zijn maar liefst 240 schakeltjes per zijde nodig . Ik heb in de loop van de tijd al heel wat rupsbanden uit losse schakels samengesteld maar nog nooit exemplaren die uit zoveel super kleine schakeltjes bestonden. Normaal gezien leg ik de rupsbanden pas op het model nadat ie gespoten is en de wielen geverfd maar bij deze tracks zag ik me gedwongen om ze voor het spuiten te monteren. Dit i .v.m. de grote kwetsbaarheid van de tracks. Voor de duidelijkheid dit is de tank die ik wil nabouwen :

iWqFQ47.jpg

Wa0dZXx.jpg

xZjqWpM.jpg

BKcVmcs.jpg

ZnzPOC1.jpg

nsm2DBT.jpg

ExwmPQQ.jpg

Arjan

Laatst bewerkt:
Deze zie je zelden, Arjan.

Netjes gebouwd, zeker als ik lees dat de rupsen niet eenvoudig zijn.

Groeten, Jan

Merci heren, klopt Rob ik heb deze kit gebruikt van meer dan 10 jaar geleden en er zaten toen nog wat fouten in die Bronco er bij latere versies uit heeft gehaald :

Ik heb ook deze latere kit waarbij de fouten van eerder genoemde zijn gecorrigeerd en deze bevat ook alle modificaties die de Duitsers later aan deze voertuigen uitvoerden. Deze kit heeft veel meer onderdelen en de tracks bestaan maar uit 119 schakels per zijde 🙂 :

Groet,

Arjan

Ik kon zo snel geen Noteklamp vinden dus die zal ik later monteren. Alle andere onderdelen zitten er nu op behalve de handgrepen aan de zijwanden van de toren, dit in verband met de decals die er eerst op moeten. Het model heeft inmiddels een Panzergrau jasje gekregen. Is meteen geen Britse tank meer.

Pl5xji9.jpg

UVWxr7g.jpg

g8DgGdb.jpg

Van die vleugelmoeren op het dek is toch eigenlijk ook helemaal niets meer te zien, soms vraag je je af waarom je dan al die moeite doet .....

w7plEK2.jpg

Arjan

Laatst bewerkt:
Hoi Arjan,

Daar is hij echt van opgeknapt (het glanzende plastic van Bronco heeft geen mooie look, vind ik).

Misschien kun je met weatheren de vleugelmoeren weer zichtbaarder maken? Nu is alles egaal, maar een schaduw en highlight kunnen je misschien helpen. Is voor mij overigens ook een vraag, hoe ver ga je met detailleren? Maar met een goede schildertechniek verdient zich dat vaak toch terug.

Succes!

Groeten, Jan

Terug
Bovenaan