Panzer IV 70(A)

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
Tamiya Schwimmwagen 1:35
Goedemiddag saam

Het is geen geheim dat ik met deze bezig ben (lees de marge) maar is nu dusdanig gevorderd dat ik 'm wel even wil showen.
Ben ook al bezig met de crew en een boodschapper te paard en waarschijnlijk komen er nog enkele begeleidende infanteristen bij.
Dat hangt van het definitieve verhaaltje af wat ik nog niet helder heb.

Model is een oudje van Dragon. De eerste uitgave was 6015 en is later opnieuw uitgebracht als 6082 met nieuwe onderdelen.
Tot slot is deze op de markt gekomen als 9127 Super Value Pack van Cyberhobby nr.27 in de "Orange Box" serie.
Er zit geen PE in de kit, wel de fraaie Magic Tracks en als extra 'value' de figurenset 6115.
Geen dure kit, je vind deze wel voor zo'n € 35,-

Grootste misser in de kit is de bouwinstructie die kleiner dan het origineel is afgedrukt.
Bril is zeker nodig maar het lulligste is dat de templates voor de Thoma Schürtzen in de instructies dus ook verkleind zijn
Die templates zijn er om stukjes vinyl gaas (thoma sch.) op maat te kunnen knippen en zijn 1:1 voor de kit.... maar nu dus niet meer 🤣
Ja ik lach erom want ik heb een broertje dood aan schorten voor Panzers maar wil je ze toepassen zal men op zoek moeten naar bruikbare maten om
er wat van te maken...

Ik wil in de volgende post wel wat meer over de kit melden en in detail laten zien, maar nu even het beginsel van een diootje...

Voor nu heb ik als omgeving West Pruisen in gedachten, Februari of Maart 1945. Kleine schuur als achtergrond, kapotte houten kar...

Laatst bewerkt:
Het ziet er allemaal goed uit en belooft heel veel Peter.
Blij te zien dat je weer aa de gang bent!

Van onze meester Roger!
ja die is gaaf !

Gezien mijn nog niet op en top mentale conditie (ik heb intussen wel hulp) zijn dit soort hoogstaande creaties 'party killers' voor mijn mojo
maar naar aanleiding van opmerkingen in het topic over creativiteit kan ik dat gevoel opzij zetten en dat was dan meteen de vonk die me
dit topic deed starten 🙂

Goedemiddag saam

Het is geen geheim dat ik met deze bezig ben (lees de marge) maar is nu dusdanig gevorderd dat ik 'm wel even wil showen.
Ben ook al bezig met de crew en een boodschapper te paard en waarschijnlijk komen er nog enkele begeleidende infanteristen bij.
Dat hangt van het definitieve verhaaltje af wat ik nog niet helder heb.

Model is een oudje van Dragon. De eerste uitgave was 6015 en is later opnieuw uitgebracht als 6082 met nieuwe onderdelen.
Tot slot is deze op de markt gekomen als 9127 Super Value Pack van Cyberhobby nr.27 in de "Orange Box" serie.
Er zit geen PE in de kit, wel de fraaie Magic Tracks en als extra 'value' de figurenset 6115.
Geen dure kit, je vind deze wel voor zo'n € 35,-

Grootste misser in de kit is de bouwinstructie die kleiner dan het origineel is afgedrukt.
Bril is zeker nodig maar het lulligste is dat de templates voor de Thoma Schürtzen in de instructies dus ook verkleind zijn
Die templates zijn er om stukjes vinyl gaas (thoma sch.) op maat te kunnen knippen en zijn 1:1 voor de kit.... maar nu dus niet meer 🤣
Ja ik lach erom want ik heb een broertje dood aan schorten voor Panzers maar wil je ze toepassen zal men op zoek moeten naar bruikbare maten om
er wat van te maken...

Ik wil in de volgende post wel wat meer over de kit melden en in detail laten zien, maar nu even het beginsel van een diootje...

Voor nu heb ik als omgeving West Pruisen in gedachten, Februari of Maart 1945. Kleine schuur als achtergrond, kapotte houten kar...

Mooie setting Peter en goed om te zien dat je er weer een strak EN gebruikt model van weet te maken. Je hebt weer stappen gezet, sinds ik hem heb gezien. Geniet vooral zelf van het proces. Wat je met ons deelt is van minder belang. Hoewel we graag met je meegenieten.
Waar heb ik deze setting eerder gezien... 🙂
Deze setting kun je mooi compact houden. Dat maakt de weg naar het eindresultaat korter. Keep it simple, het model met de figuren spreken voldoende.

Succes en hartelijke groet,

Jan

Laatst bewerkt:
Mooi Peter! Een tank met paarden is niet gelijk aan een paard met een tank en ook al zou er al een dio bestaan van een paard met een tank dan nog is het ene paard met die ene tank niet gelijk aan het andere paard met die andere tank. Je zou het aantal dioramabouwers die een jeep op een blubberige weg met een wijzende soldaat erbij hebben de kost moeten geven ….en toch zijn ze allemaal verschillend. Het is jouw dio, jouw plan, jouw lol, jouw zuchten als iets opnieuw moet en jouw moment of fame als die klaar is en daarna is het aan jou of anderen er bij een show/bijeenkomst al dan niet op een wedstrijdtafel er van mogen meegenieten. Doorgaan dus !

Laatst bewerkt:
Lekker bouwen en knutselen Peter. Iedereen laat zich wel eens inspireren door dio's die hij heeft gezien op beurzen, tijdschriften of op diverse sites. Ik in ieder geval wel Je hebt er zin in en dat is het belangrijkste . Gr uit Teteringen

Mooie start Peter!👌
Begrijp dat mensen het enigszins op mijn dio vinden lijken (paard,zelfde voertuig,gestrekte hand) maar jou setting is toch geheel anders qua opstelling !
Is dat trouwens een Stalingrad figuur/paard?
Kijk uit naar de volgende stap,hopelijk hoeven wij niet weer zo lang te wachten!😊

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
Schermafbeelding 2025-01-24 184010.webp

Hee', Peter die middag bij jou duurt lang, mag ik die ook hebben!

dit soort hoogstaande creaties 'party killers' voor mijn mojo

Peter er staat mij nog een diotje (dotje🤣) helder voor de geest, van een door jouw gemaakte automobiel uit de 50er of 60er jaren als een prachtig stukje schroot (nog niet zo lang geleden op dit forum getoond).
De tips die je mij daarbij gaf (ruit en spinnenweb etc.) vergeet ik dus niet meer hé!😉

Dus als Roger en anderen, de meesters zijn (niets ten nadele van hun, hoewel het wel handig is als ze iets "voordoen"),
dan ben jij er ook een, (en ik ook, en alle anderen ook, op eigen unieke wijze)!

Ken je deze nog;
een dio van mij ook met een paard 1/16 (lang geleden)

Gemaakt door een meester dus! 😉

DSC05883.webp

Bedankt voor de warme en oppeppende reacties luitjes 😊

Deze setting kun je mooi compact houden. Dat maakt de weg naar het eindresultaat korter.
Dat is inderdaad het plan. Ik heb de laatste tijd nogal wat bouwers hier modellen (ook shelf queens) zien afronden met niet teveel poespas
er omheen juist om een project te voltooien binnen een vrij korte tijd.
Dat wil ik eigenlijk ook al een tijdje maar vond dat voor mezelf een beetje de gemakkelijk weg. Maar omdat het meerwerk me nogal
tegen stond ging ik het juist weer uit de weg.... ergo : ach... youtube is ook leuk...😐

Grotere (meer uitgebreide) projecten heb ik al klaar staan om op te pakken maar om echt op gang te komen doe ik beter eerst wat eenvoudiger
verhaaltjes. Beter dat dan niets doen want daarmee nemen je vaardigheden zeker af 😬

, doe jezelf niet tekort !
Zal ik zeker niet doen... ik heb nu zoveel in huis dat ik behoorlijk los kan gaan. Ook dat is iets wat ik vaak niet deed, bijv. dat ik een mooi figuur
heb liggen voor bij een voertuig maar het dan niet gebruik want misschien is het beter geschikt voor een volgend (beter) idee en dan zou het
toch een beetje zonde zijn. Hoe krom denken is dat eigenlijk (te perfectionistisch willen) 🧐
Het lijkt ook wel alsof ik de verzameling niet wil consumeren (my precious) 🤗
Nu zie ik eindelijk in dat ik gewoon alles pakken MAG en dat doe ik nu ook 😛 (ik krijg het tóch niet op voor ik een meisje word... al is dat
tegenwoordig wel vlot te regelen 🤭)

Ik zei ooit eens metaforisch tegen een vriend die was vastgelopen in ideëen + spullen verzamelen :
man, je hebt nu alle recepten & ingrediënten... ga nu eens brood bakken ! en nu geldt het voor mezelf 😏

jouw dio, jouw plan, jouw lol, jouw zuchten
loop je me nou uit te jouwen ? 🤣 nee je hebt helemaal gelijk, inspiratie is goed en wat ik daar mee doe is mijn ding en dat het gepaard
kan gaan met bloed zweet & tranen is inmiddels een te verdragen ingrediënt 😅 (beetje uitdaging is wel lekker en Murphy's law ?...tja 😉)

Is dat trouwens een Stalingrad figuur/paard?
Yep goed gezien, ze komen uit deze set :

3180-1.webp 3180-2.webp

die middag bij jou duurt lang, mag ik die ook hebben!
Maar natuurlijk ! wil je meer tijd in huis ? gewoon wat extra klokken ophangen 😋

Dus als Roger en anderen, de meesters zijn (niets ten nadele van hun, hoewel het wel handig is als ze iets "voordoen"),
dan ben jij er ook een, (en ik ook, en alle anderen ook, op eigen unieke wijze)!
haja meesters.... inderdaad zijn we het allemaal of helemaal niet. Een meester is uitgeleerd maar omdat wij geen perfectie kunnen
bewerkstelligen zullen we allen naar mijn mening niet verder komen dan 'beginnend meester', zeg maar meesterlijk 😉

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan