Panzer III - Ausf. N

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Beste allen,

Ondanks de eindeloze studiedrukte, wil ik met zo'n FOC-opkomst proberen om niet achter te blijven :!:

Ik moet het vooral hebben van de schaarse momenten met collega Reist, die me telkens kan bijstaan met raad, daad, prima hollandsche pot op zijn adres, zo nu en dan slechte films, de laatste modelbouw-magazines, Ronald Goedemondt of Little Britain via YouTube, Bombay Gin Tonic en/of koffie ...

Allez ! ... Voor deze FOC heb ik dan ook de Dragon Panzer III Ausf. N met Schurzen (#6474) aangeschaft :

Bouwcollega Theo Davelaar loopt inmiddels al de nodige stappen voor me uit met dezelfde kit !

Voor mogelijke extra aankleding, ben ik eventueel van plan om een setje van BlackDog toe te voegen, namelijk deze (#35030) :

Ik wil zeker nog crew toevoegen, maar weet nog even niet welke. Daar wordt goed over nagedacht :!:

De enige vorderingen tot dusverre zijn de wielen ... dus zeg maar stap 2 van de bouwhandleiding ! 🙂
Ik heb nog geen foto's, bij het uitblijven van een goed fototoestel.
Ik hoop zo snel mogelijk enige voortgang te kunnen laten zien !

Re: Dragon - Panzer III Ausf. N

ghandi.jpg

Beste Johannes,
Johannes Haspels zei:
Ik moet het vooral hebben van de schaarse momenten met collega Reist, die me telkens kan bijstaan met raad, daad, prima hollandsche pot op zijn adres, zo nu en dan slechte films, de laatste modelbouw-magazines, Ronald Goedemondt of Little Britain via YouTube, Bombay Gin Tonic en/of koffie ...
en voeg daar dan vanaf nu aan toe: samen foto's maken! 😉
Mooi dat je ook mee doet!

hartelijke groet,
Willem

Jaja ... we doen nog mee met een plaatje voor het idee. 🙂
Excuus voor de fotokwaliteit ... dat krijg je met een oude Nokia ...

Hi Johannes,

Toch weer voortgang!
De 'deksel' van de cupola mag wat meer naar achteren, net als op de doos. En wellicht de schurzen aan de romp weglaten (mooi zicht op de wielen) maar wel rondom de koepel? Nuja, mijn voorkeur 😉

der E

Hallo allen,

Helaas ga ik het niet redden. 😢
Ik had al langer zo'n voorgevoel, maar bij deze meld ik me officieel af voor de huidige Panzer-III-FOC. Vanwege studie en werk lukt het me gewoonweg niet om de nodige aandacht te besteden aan mijn project. Dat vind ik erg jammer, want de Panzer III en IV vind ik altijd erg mooie onderwerpen vanwege de eindeloze mogelijkheden op ons modelbouwvlak.

Maar goed .... vandaag kreeg ik de Blackdog-set 35030 binnen voor mijn Panzer-3 en ziet dat er best goed uit.
Het ging mij voornamelijk om de grotere (stowage-) onderdelen van de set - zoals tarps, zandzakken, voorkant, achterkant- en niet om de paar helmen en veldflessen. De foto's op de site van BD suggereren wellicht dat ze PE leveren (roosters uitlaten), maar die zitten er niet bij. Daarvan was ik overigens op de hoogte. Hier nog een andere foto van de Blackdog-site :

3.jpg

bron : blackdog.cz

De handvaten van de benzinekanisters worden super-separaat geleverd, dus niet als triootje-aan-elkaar, maar echt per los handvaatje. Mocht je dit geheel willen toevoegen, lijkt een Tamiya-setje handiger, wat mij betreft.

Hieronder 2 foto's zoals mijn project er momenteel bijstaat. Wederom excuus voor de 18e-eeuwse-Nokia-fotokwaliteit. 😳
Ik heb helaas even niet beter voorhanden ...

Omdat de grote berg stowage achterop bij mijn project nog los ligt, wil ik een stang-constructie scratchen zoals op deze foto :

LF1164_4.jpg

bron : Legend.co.kr

Qua manschappen heb ik het volgende setje in voorraad :

6214.1_enl.jpg

Op- en aanmerkingen over mijn project zijn erg welkom.
Deze draad mag in ieder geval richting het fotoalbum. Ik hoop dat de beste foccer mag winnen 😀

Hoi,

Jammer dat je de tijd niet hebt om hem hier af te ronden.
Zoals ik het nu zie heb je hier nog wel even wat werk aan.
Succes met dit project.

Peter

Ha Johann, nu verlost zijnde van het FOC-deadline juk kun je in alle rust verder 😉

groet 😀

Eindelijk weer een stukje verder ...

Ik heroverweeg het setje crew, want de kwaliteit vind ik -bij nader inzien- redelijk belabberd 😕
Heeft iemand nog een goed alternatief ?

Wel Johann, fraai bepakt en bezakt en dan geen crew... dasnie best 😕

Heb even geneusd... een paar tankers van "Stalingrad" zouden niet misstaan 🙄
Sockelshop heeft ze op voorraad... Schauen Sie einfach

groet 😉

Hi Johannes,

Goede keuze, een bepakt en bezakt voertuig. Lekker veel detail zo. Ik ben benieuwd naar het verfjasje!

Mvg,

Vincent

Terug
Bovenaan