Panzer I ausf. F af (zonder dio voorlopig)

hey, wel na een ruige periode ben ik terug , ik doe alles wat rustiger aan voorlopig, deze heb ik af en nu kan ik aan het dio beginnen, eventuele verdere weathering kan dan misschien nodig zijn...

ik wil John van Hooijdonk bedanken voor de decals, die uit de kit waren crap
...en ook Hugo Luyten voor de lenzen, fantastisch spul !!

cheers
Dominique

panzerE.JPG

panzeraf11.JPG

panzerafb1.JPG

panzerafc1.JPG

panzerafd1.JPG

panzerafe1.JPG

Hey D,

Ook van mij leuk om je weer aan het bouwen te zien.
Mooi modelletje is het geworden. Leuke subtiele weathering.
Echt mooi.

Het enige wat ik eventueel zou kunnen opmerken is dat gat op het rechterachterspatbord. Moet dat niet volledig open zijn?

We kijken al weer vol ongeduld uit naar het ondergrondje.

Ook terecht dat je John en Hugo even vermeld. Twee topkerels.

Dirk

Dom, jammer dat die lenzen er echt "op" liggen.
MV of Tron?

Als je de volgende keer net wat verder uitboort of een iets kleinere diameter neemt vallen ze er wat mooier in
Verder leuk model hoor.

hoi dom,
strak gebouwd wagentje! bouwtechnisch ziet ie er perfect uit op die lenzen dan na misschien.
maar dan...
eerlijk gezegd vind ik de kleur grijs te donker en misschien iets te eentonig (is er wel preshade?). op een of andere manier mis ik iets naar mijn gevoel.
maar goed dit is alleen mijn mening he 😉

ben benieuwd naar het (modderige??) ondergrondje

grtz jeroen

Hallo Dominique,

Schilderwerk vind ik top, mooie stoflaagjes en naar mijn mening de juiste
kleur panzergrijs.

Bouwtechnisch vallen me een paar dingetjes op:

-de lenzen zou ik er weer uithalen en iets laten verzinken (zoals rob al vermelde), dit is nog aan te passen, want dit doet afbreuk aan een mooi model.

-De lasnaden zijn te grof. probeer in het vervolg iets subtieler hier mee om te gaan.

Succes met het ondergrondje.

Bas

naakt

Hey Dom,

ziet er goed uit. Uitstekende weathering. Prima metaal-look, lekker stoffig, goed afgeragd. Liggen die lenzen echt zoveel te hoog, of vertekent de foto een beetje?
Mis eigenlijk alleen zo'n typisch geval van een Vanderschaeghe-ondergrondje, beetje naakt zal ik maar zeggen 😛

Op naar het volgende project !

Greetz

Hi Dominique,
Dat ziet er schitterend uit. Dat ijzer lijkt wel echt. Eerlijk gezegd sluit ik mij aan bij de opmerkingen van Bas en Rob, maar pas nadat zij het meldde zag ik het ook. Maar Bas heeft gelijk denk ik. Even opnieuw doen levert veel extra plezier 8)

Bedankt jongens, ik ben er eerlijk gezegd best tevreden over, ik vind het grijs eerlijk gezegd zeker niet eentonig, er liggen 4 filters op en diverse kleuren pigment (aangebracht met m'n trouwe haardroger)

ja die lenzen ?? eigenlijk zitten ze in de uitholling zoals je die ziet op foto 1...maar ik zal kijken wat ik er nog kan aan doen, anders laat ik het gewoon zo 🙁

en dat ondergrondje komt er zeker hoor, ik heb al vanalles klaar ervoor, nu nog alles samenstellen maar zoals gezegd, alles meer op het gemak !

ben momenteel de figuur aan het schilderen...

en er komt zeker en vast geen modder aan de tracks !!! ik koop geen Friuls van 30 euro om ze dan weg te stoppen...snap de mensen die dat doen eigenlijk niet, dan kan je toch gewoon de slechte kit-tracks gebruiken ?? maar das natuurlijk een persoonlijke opinie ...

cheers en een update komt binnenkort

Dominique

volgende project : BT-5 met ondergrondje natuurlijk

Dominique Vanderschaeghe zei:
Bedankt jongens, ik ben er eerlijk gezegd best tevreden over, ik vind het grijs eerlijk gezegd zeker niet eentonig, er liggen 4 filters op en diverse kleuren pigment (aangebracht met m'n trouwe haardroger)

Dominique

oke meningen verschillen he 😀 misschien dat de foto een vertekenend beeld geeft over die filters. ik hoop em n keer in t echt te zien en dan pas ik mijn mening misschien wel aan. 😉

succes met het ondergrondje ik ben benieuwd!

grtz jeroen

Dominique Vanderschaeghe zei:
Jammie! Ik heb pas ook een BT-5 gekocht (m'n tweede want de eerste heb ik verkl**t 😕 🙂 ) Heb je hier ook updates bij gekocht?
Ik heb nog wat pics voor je als je interesse hebt 😉
Jan 😀

he Jan, ja eindelijk nog es een model waar ik 100 procent achtersta !!

ik heb geen updates hiervoor, ik ga de roosters achteraan vervangen (eigenlijk heel dat stuk namaken) en hier en daar wat kleins veranderen

verder een goed model, ik zal de tracks boven de fenders plaatsen en vooral die riemen/klemmen goed trachten na te maken

welke update kits bestaan er hier eigenlijk voor ?? het is de Italeri kit

cheers
Dominique

H@ Dominique,
Mooi model, mooie weathering en inderdaad een goede metaal-look. Voorpartij vind ik prachtig - subtiele roestsporen e.d..
En voor wat betreft die Friultracks: helemaal mee eens. Dan kun je inderdaad beter kittracks gebruiken!

Ben benieuwd naar het figuurtje en dio'tje tzt - maar dat komt wel goed zo te zien. Greetz, Wim.

Terug
Bovenaan