Panzer grenadier officer bijna klaar

Hallo de mannen,

na door ziekte een paar weken inactief te zijn geweest begint het modelbouwen stilletjes aan terug te komen. Eerst maar de dingen afwerken waar ik aan bezig was, dus hier de Panzer grenadier officier. Buiten het schilderen van zijn schoenen en een paar kleine correcties is hij klaar. Oh ja, en natuurlijk nog een grondwerkje bouwen.
Laat maar horen wat jullie ervan denken.

Groetjes,

Gino.

trousersfinishedfront.jpg

trousersfinishedback.jpg

Geweldig die camouflagejas! Echt inspirerend. Ik heb nog een paar figuren voor in mijn sdkfz 7 en daar zit ik al een week of twee tegen aan te hikken.... maar nu heb ik weer helemaal zin in. Nu nog maar hopen dat het net zo goed lukt!

Dimitri.

Hallo Gino,

Welke kleuren heb jij voor de jas gebruikt. De Camo vind ik mooi gelukt.

Verder heb ik je een PB gezonden.

Groet,

Rob

Misschien een domme vraag, maar hoe kun je zien dat deze figuur een officier is? Op het camo jack draagt hij toch geen onderscheidingstekens?

dank

Halo iedereen,

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken om te willen reageren. Hopelijk kan ik hier binnen een paar dagen foto's posten van het afgewerkte figuur.

Hoi Maarten,
Misschien een domme vraag, maar hoe kun je zien dat deze figuur een officier is? Op het camo jack draagt hij toch geen onderscheidingstekens?
Omdat dat op het dooske stond 😕 neen, ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van. En eigenlijk schilder ik veel te graag om al die dingen op te zoeken.

Hoi Rob,

Welke kleuren heb jij voor de jas gebruikt. De Camo vind ik mooi gelukt

Basis: Khaki oplichten door toevoeging van Sunny Skintone en beige schaduwen met zwart.
Groene plekken: Luftwaffe camo green; oplichten en schaduwen zelfde als hierboven
Bruine plekken: Flat Brown + Burnt Umber: oplichten en schaduwen terug hetzelfde.
Groene streepjes: Dark green.
Wanneer die er opstonden heb ik alles nog eens opgelicht met wit en extra geschaduwd met zwart. ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vele groetjes,

Gino

Terug
Bovenaan