Panzer 38 (T) Slowak Uprising 1944.

Niet stilgezeten na de Kleine Befehlswagen...na het saaie grijs, nu tijd voor een saaie gele 😈 .

Het werd Dragon's kit Panzer 38 (T) Ausf. G met interieur. Praktisch recht uit de doos, met uitzondering van enkele kleine prulletjes die ik zelf maakte, en Friul tracks.

Een foto om bij te benen :

SDC10553.jpg

De onderbouw is klaar. De volgende updates handelen over de laatste verwering en de weathering, alsook de aankleding van het tankje.

Vriendelijke groet.

Om GVG te citeren:

"Wat een bedrog ! Om een foto van echte tank te plaatsen" 😀

Weer perfect Guy.

Heb je ook foto's van het interieur ? Altijd interessant.

Groeten, Wim

Bedankt Wim, hierbij enkele foto's van de binnenzijde :

Commandotoren :

SDC19760.jpg

Kanon :

SDC19754.jpg

Motorcompartiment, welk ik niet verder detailleerde omdat het ondertussen toch compleet uit het zicht verdwenen is :

SDC19590.jpg

De losse motor :

SDC19508.jpg

Personeelsruimte in opbouw :

SDC19360.jpg

We proberen er iets van te maken he René, bedankt voor de support, uit de figurenhoek nog wel !

Heb een sleepketting gefabriceerd (een groot woord voor wat het slechts is maar ja...) :

SDC10568.jpg

Nu tijd voor wat boordgereedschapjes.

Knap werk Guy, details zien er goed uit en zo'n sleepketting kleedt het extra aan wat weer ten goede komt van het model. De kleurstelling en verwering past bij je model en ik kan niet iets bedenken wat je beter zou kunnen doen al zal er altijd iets te vinden zijn als ik mijn extra brilletje zou opzetten .... 😉

Ben benieuwd naar je figuurtje(s).

Gr Johanna

Hoi Guy,

Zoals gewoonlijk een superbak gemaakt :!:
Kun je aangeven welke kleuren / verwering je bij de ketting gemaakt hebt ?

groet Frank

Johanna, een ketting vind ik altijd erg leuk om toe te voegen, het ukje wordt er gelijk meer mans van. Laat je tweede brilletje maar lekker op tafel liggen !

Frank, ik heb de ketting eerst geairbrushed met donkerbruin, daarna een roestachtig bruin, en verder op punt gezet met pigmentpoeders voor roest en stof, alles vastgezet met fixer for pigments (dat spul werkt voortreffelijk !).

De kont in volle afwerking :

SDC10570.jpg

Wederom erg mooi werk Guy!
Wel erg jammer dat je niets meer van dat mooie binnenwerk ziet of haal jij voor & na het slapen gaan ff het koepeltje eraf om te gluren en te zuchten?

Massel,
Marcel.

Klopt Guy, wat aankleding maakt het verhaal compleet en de toevoegingen zien er goed uit, straks bibsie 🤣

Figuurtje is zeker een toevoeging.
Succes!
Gr Johanna

Allen bedankt voor het bezoek tot op heden in dit draadje ! 😉

Roger en Johanna, uiteraard ga ik verder met het aankleden van dit tankje, ik wil vooral dingen toevoegen die qua kleur leuk matchen met het gele. Het voorzien van decoratie vind ik persoonlijk erg plezierig om te doen en ik steek er graag de nodige tijd in. Gisteren heb ik een paar jerrycans gebouwd (mogen en kunnen niet ontbreken...), en ik hoop een paar emmers te scoren, naast wat andere spullen die me aanstaan.
Er is sprake van figuurwerk jup, mss. wat sculpteerwerk...

Hoi Guy,

Weer een echte Van Ginneken in opkomst.
Ik kan nog niet echt iets vinden van wat je gemist hebt. Eigenlijk alleenmaar AAAAAAAAAAA ,OOOOOOOhhhhhhhhhhh, en genieten van je schilder kunsten.

😀 😀 😀 😀 😀 Groetjes Steven

Terug
Bovenaan