Panther G s/w

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Als tussendoortje ben ik deze Panther G van dragon in elkaar aan het steken. Alles past perfect. Hier en daar wat scratch, maar niet veel bijzonders. De romp is voorzien van rolstructuur (bewerkt met lijm en bijgeschuurt) en sommige onderdelen van gietstructuur (surfacer 500).

RIMG0002copy.jpg

RIMG0003copy.jpg

RIMG0004copy.jpg

RIMG0005copy.jpg

RIMG0006copy.jpg

RIMG0007copy.jpg

met lijm en dan bijschuren, das het hele verhaal, maar daar neem ik geen genoegen mee, het ziet er goed uit kerel, leg eens uit HOE je dat doet, de methodes die ik ken voor gelaste platen vind ik niet echt overtuigend, terwijl dit resultaat er mag zijn.

overigens, van je geloof gevallen? weinig scratch? of wordt het dan een bijzonder verfje of afwerking ofzo?

en aangezien ik al helemaal in de sinterklaas stemming ben: vol verwachting klopt mijn hart, in dit geval dus om te zien wat het wordt!

Timo-> die stiekum ook wel eens een panther of een huge tiger deux wil plakken...

Mooi Bas,

Maar als ik deze foto's bekijk, baal ik er steeds meer van dat ik geen roosters van PE heb toegepast.

Groet Theo.

Mooie start Bas! MAARRRR, even een paar puntjes 😛
De putty bij de copula mag weer weg, er hoort daar een naad te zitten...
zimm18.jpg

De voorste plaat van de toren (waar het kanon uit komt) is een masieve casting, hier is dus ook surfacer 500 van toepassing.
Panther4002.jpg

Bij de kampfraumheizung missen ook nog 4 boutjes, die de 2 delen verbinden.
Panther3005.jpg

Jan 😉

Bas, als ik het goed zie op de foto's is de binnenkant (onder de roosters) nog niet voorzien van verf. Had je die niet beter direct kunnen voorzien van een laag verf? Lijkt me lastig om het grijze nu keurig weg te werken onder het gaas.

JW

Heren, bedankt voor jullie commentaar.

@ Timo: het bewerken van de platen is heel simpel . Je pakt een kwast en dep deze in de tamiya extra thin cement. Hiermee maak je het oppervlak nat en begin te deppen totdat er draadjes meekomen. Dit laat je drogen en vervolgens schuur je dit oopervlak weer iets op. That's it.

@ Boris: te veel 😀

@ Jan: bedankt voor de tips, ze zijn verwerkt!

Het model is klaar voor 18 november. Ik ga hem inschrijven in de naked kit categorie. Alleen nog even een naamplaatje maken en een foto toevoegen van het voertuig:

tank01.jpg

Bron: http://www.longneckonline.com/images/gallery/tank01.jpg

RIMG0001-6.jpg

RIMG0002-7.jpg

RIMG0003-8.jpg

RIMG0004-4.jpg

RIMG0005-6.jpg

HOi Bas,

ziet er schoon uit I'd say...
Kun je een close-upje maken van de cilinder aan de linkerkant ? Ik neem aan dat je die gescratcht hebt...

greetz Frank

Mooi weer Bas, even nog een ding, de magic tracks uit de kit passen niet op de rekken aan de achterste zijkanten, je kunt ze het beste smaller/dunner maken, of AM tracks gebruiken 😉
Jan 🙂

Nice Bas..
Ik heb eventueel wel wat WW II Panther links voor je om te verwerken in de rekken achterop.

Rob

Thanks voor de reacties!

@ Frank: ik zal nog een close up maken.

@ Jan: zoals op de foto te zien is ontbreken deze tracks, dus ik zal er geen last van hebben 😉

@ Martin: Ik neem em mee 🙂

@ Rob: Bedankt voor het aanbod, maar deze heb ik niet nodig.

Groeten,

Bas

Terug
Bovenaan