Panther G late - klaar

Hoi Jan,
Ik heb deze in stilte gevolgd. Alles werd toch al gezegd.
Ik vind persoonlijk dat je figuren er enorm op vooruit zijn gegaan tov van 1 jaar geleden.
de camo ziet er goed uit. (Ja, alles kan beter, maar dat is toch de lol van onze hobby?! )
De glans op het zwart kun je nog corrigeren door het overspuiten met Talens matte vernis. Of Vallejo mat vernis.
Het glanzen van acryl komt doordat je hem nat op nat op nat blijft gebruiken. Wat toevoegen van Tamiya base (een heel klein beetje tijdens het schilderen kan helpen. Tip van Jaume Ortiz.

Ik ben jaloers op je Panther. Bij mij staat deze nog in de primer. 😳

Jeroen, de achterkant heeft dezelfde behandeling als de rest van de tank gehad 😉

Rob, dank voor je compliment! De glans ontstond eigenlijk door de matte vernis van Vallejo.... ik heb ondertussen begrepen dat je die heeeeel dun moet aanbrengen, omdat hij anders toch gaat glanzen 🙄
Ik heb de chauffeur nog maar een keer overgedaan met lifecolor en vallejo, en geen mat vernis meer aangebracht 😉
Jan 🙂

Ik heb wat nieuwe foto's geschoten tegen een witte achtergrond.... de kleuren komen nu een stuk beter over 8)

pantherfinal2001.jpg

pantherfinal2002.jpg

pantherfinal2003.jpg

pantherfinal2005.jpg

pantherfinal2006.jpg

pantherfinal2009.jpg

pantherfinal2010.jpg

pantherfinal2011.jpg

pantherfinal2012.jpg

pantherfinal2013.jpg

pantherfinal2014.jpg

Ik ben ook aan een derde figuur begonnen voor op het plankje, maar deze is nog niet naar mijn zin 😕

pantherfinal2030.jpg

pantherfinal2032.jpg

Jan 🙂

Ik vind de opgedroogde modder tegen de romp erg goed gelukt. Ook de wielen zien er zeer goed uit met het blanke staal en de oliesporen.

Figuren schilderen blijft moeilijk, maar je ziet steeds betere resultaten Jan!

groeten Maarten

zozo Jan ga je voor GOUD 🙂 Ziet er toppi uit, mooi verwering, mooi mannetjes, mooi afwerking. Ik heb de ausf. A ( Zoals 100derden andere modelbouwers) ook nog liggen die wacht op de spuit, als ik deze zie krijg ik zo de kriebels om ook te gaan airbrushen, (Hoe zou dat toch komen?!)

Al met al een mooi afgewerkt model 😀

gr

Hoi Jan,

je Panther ziet er mooi uit, vooral het loopwerk! Een aantal kleine details vallen door de hoge resolutie foto's wel weer op zoals het primer rood van het luik der bestuurder (waarom maar deels rood?) en de cupola die wat zweeft. Maar er is met elk project weer mooie vooruitgang te zien, en dat bouwtempo... 😱

Wat je figuurtje betreft; mij viel meteen de vergelijkenis op met Christopher Walken:

walken.jpg

maar goed, dat is wellicht mijn afwijking!

Eric

Dank u heren 😀

Eric, het luik is maar deels rood, omdat onderdelen uit verschillende fabrieken kwamen, deels al in kleur. De copula hoort te zweven, kijk maar eens op foto's (ik had 'm bijna voorzien van een lasnaad 😳 )
Vwb het figuur, het hoofdje is erg lelijk inderdaad (ook slecht van kwaliteit) misschien dat ik het ga vervangen, maar waarschijnlijk gaat hij weer terug de onderdelendoos in 🙄
Jan 🙂

als je een derde figuur op het plankje zet stel ik voor het toch te voorzien van het minste stukje grondwerk, een wegje met sporen in en her en der een blaadje anders zal het maar vreemd ogen !

cheers
Dom (nog steeds niet gek van het kleur maar das persoonlijk !)

Terug
Bovenaan