Panther D

Reitze Bierma

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo leute,

De afgelopen maanden ben ik bezig geweest op de bouwavonden en thuis met dit model.
Helaas door alle drukte, van de afgelopen tijd, is het eerste gedeelte van het bouwverslag uit gebleven.

Daarom nu een update van de stand van zaken tot nu toe

GroteFoto-4CTRQVSG.jpg

GroteFoto-J4H4XBNK.jpg

GroteFoto-4QASGDJS.jpg

GroteFoto-GP4CVY3M.jpg

GroteFoto-OVM78CKO.jpg

nog enkele detail foto's

GroteFoto-WWGEBIRX-1.jpg

GroteFoto-3O6ZFK4P-1.jpg

GroteFoto-EXX8438P.jpg

GroteFoto-VXA4IRLR.jpg

GroteFoto-7USXNMJV-1.jpg

GroteFoto-VJY48S3W-1.jpg

kritiek tips en dergelijke altijd welkom.

Gr, Reitze

Zucht...... prachtig Reitze !!

Ik ben net aan mijn eerste airbrush-oefening bezig (met een oud model natuurlijk).
Zo had ik het ongeveer willen hebben, maar is totaal mislukt....

Verf deraf en overnieuw, en veel staren naar hoe jij het deed 🙁

Bouw (en verf) groeten, Wim

Reitze,

heb jij je model in de vernis staan? Zo ja, wat voor vernis...?

@Wim,

ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je verf er goed af krijgt met nagellak remover zonder aceton, 🙂 😉
blijf vooral oefenen met je airbrush, ik heb hem ook nog niet onder controle, binnenkort als de temperaturen weer wat hoger zijn ga ik weer eens oefenen.

Reitze,

succes met je verdere stappen,

Rico

@ wim: het airbrushen van een camo was ook voor mij de eerste keer. en hoe ik het gedaan heb zou ik bij god niet meer weten. ik denk dat ik de moet gewoon verzamelt heb en het er op gewaagd heb. wat is er bij jouw mis gegaan als ik vragen mag?

@ Rico: Het model inde vernis staan. Ik gebruik gloss vernis van vallejo modelair, deze vernis stop ik bij mijn gewoon verf tijdens de paint job. (paar drupjes per cupje)

@ Frank: het chippen heb ik gedaan met een 000 penseel. ik heb de chips gedaan met chocolade bruin van vallejo.

Gr, Reitze

wat is er bij jouw mis gegaan als ik vragen mag?

Voornamelijk onkunde vermoed ik.
Ipv een mooi neveltje komt er bij mij een plasje met uitlopers, van die spinnepootjes.

- Verf te dun ? Nee, ik heb dikker geprobeerd, dan gaat alles dichtzitten.
- Druk te hoog ? Nee, geeft mooi constant 1 bar tijdens spuiten. Nog lager en hij gaat weer dichtzitten.
- Spuit vuil ? Nee, grondig schoongemaakt inclusief naald en nozzle. Ik kan hem nu dromen.

Heeft dus waarschijnlijk te maken met slechte controle mijnerzijds over de hoeveelheid verf.
Te schokkerig of te weinig gevoel, vul maar in, je hebt maar een paar millimeter slag.

Valt ook niet mee na 40 jaar kwast 😈
Zal het mettertijd wel leren hoop ik.

Bouwgroeten, Wim

Nice,

Vooral veel respect voor het loopwerk....

Frank 😉

Al eerste bedankt voor de complimenten.

Wim oefening baart kunst. ik kon eerst ook niet echt lekker overweg met de spuit, maar door wat streepjes te trekken en te oefen kom je een heel eind.
.Tevens kun je ook met kneedgum je model afplakken en dan je camo spuiten.

gr, Reitze

He Reitze,

Dat is een strak panthertje, daar kun je mee voor de dag komen en inderdaad oefening doet leren en zo kom je elke keer verder en worden je modellen mooier.

Grtz

Hé Bierma, in private al je mooie Panther besproken en nog wat kleine dingetjes te doen! Dat Reitze stappen maakt heeft niet alleen te maken met oefening maar vooral willen leren van/luisteren naar anderen! Dit vooral niet ziet als kritiek maar als opbouwende tips om zichzelf elke x een stapje voorwaarts te brengen!!!

Tot morgen!!!

Gr.JW

Terug
Bovenaan