Panther Beobachtungswagen

Hilbert Zuijdendorp

Lid van de TWENOT
Hallo,

Ik ben omdat ik nu 3 weken bij m'n vriendin zit begonnen met dit modelletje. Gewoon om het leuk te houden en de tijd een beetje te doden als ik niet aan het werk ben. Verder hou ik het modelletje lekker simpel. Alleen ik ben wel ongelooflijk aan het twijfelen over het zittend en half staand figuurtje. Ik hoor wel wat ik eraan kan verbeteren.

Groetjes,

Hilbert 🙂

S8302391.jpg

S8302392.jpg

S8302393.jpg

S8302394.jpg

S8302395.jpg

S8302396.jpg

S8302397.jpg

S8302398.jpg

S8302399.jpg

S8302400.jpg

Met dank aan Robert voor de figuurtjes. Het opstapje is scratch. Ik hoop dat het wat geloofwaardig overkomt omdat ander het been van het figuurtje de grond niet raakt.
Teven weet ik niet waar ik het zitten figuurtje zal laten. Op het dek vooraan of op de turret??? Wat denken jullie??

S8302401.jpg

S8302403.jpg

S8302404.jpg

S8302405.jpg

De tank wordt trouwens in deze kleuren gespoten:

pzkpfw5d_panther_800.jpg

Hey Hilbert, een leuk modelletje. Van wel merk zijn de figuren?
Ze zien er goed uit. Vooral die met zijn jas open, die heeft een leuke pose. Alleen zou ik diegene die tegen de loop aanstaat weghalen, of kijken of je zijn schoenen wat kunt bijwerken. Hij staat nu volledig op zijn hakken.
Greetz Jacco

Hoy Hilbert, ziet goed uit. Alleen dat opstapje, ik weet niet wat ik er mee moet. Volgens mij was het niet gebruikelijk een opstapje mee te voeren om je voeten te steunen als je eens lekker op de koepel wou zitten. Vervang het door iets zinnigers, of zet het figuur op een andere plaats.
Met de voeten van het figuur op de loop kan ik leven.

Cheerio, Arno

Mooi kitje Hilbert, ook het camopatroon dat je hebt uitgekozen ziet er top uit.
Ik vond dat bankje / opstapje wel leuk gevonden, maar dacht in 1ste instantie aan het feit dat je er een duitser met een kwast (en met een pot verf naast hem) op wilde plaatsen.
However ik vind dit ook een leuke uitkomst.
Ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen.
Groeten
Eric

Thanks mannen!!
De figuren zijn van tamiya. Ik heb begrepen dat ze uit een Tiger 1 setje komen, een special edition.

Nu heb ik eens na zitten denken. En ik weet dat gitaristen zo'n krukje gebruiken als ze zittend spelen. (niet allemaal, maar sommige wel) dus ik dacht, waarom niet een gitaar scratchen?? Alleen, nu rest de vraag: Waren er al gitaren in die tijd? Of werden er andere instrumenten gebruikt? 1 ding is zeker, het wordt dan wel en mooie blikvanger.

Wat denken jullie? Een gitaar scratchen of een ander iets onder z'n voet zetten?? Wat als het een ander ding moet zijn; wat zou ik er dan onder kunnen zetten??? Waar ik nu ook aan zit te denken... waarom de figuurtjes niet verplaatsen naar de achter kant van de tank? En een tafel scratchen waarop het figuurtje kan zitten. Alhoewel ik dat idee maat dat gitaartje leuker vind.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

Groetjes,

Brainstorming
Hilbert

Ps, dat van die voetjes van dat zittend figuurtje is een goeie! Daar ga ik wat aan doen.

Hallo, Dan hierbij het meest simpelste deel van allen.. Het gitaartje... %)

Het is nogal basic, maar dat maakt niet uit. Moet nog wat details toevoegen en dan begint het er ergens op te lijken.

Groetjes,

Hilbert

S8302412.jpg

S8302411.jpg

S8302408.jpg

Jacco Buurstra zei:
Alleen zou ik diegene die tegen de loop aanstaat weghalen, of kijken of je zijn schoenen wat kunt bijwerken. Hij staat nu volledig op zijn hakken.

Op zich niet zo'n gekke houding, als ik bijvoorbeeld zou leunen tegen een loop, zou deze houding best kunnen.
als ik zou zitten op de loop, dan moeten je knieën gebogen zijn en je zolen vlak.
ArnoRiedel zei:
Alleen dat opstapje, ik weet niet wat ik er mee moet. Volgens mij was het niet gebruikelijk een opstapje mee te voeren om je voeten te steunen als je eens lekker op de koepel wou zitten. Vervang het door iets zinnigers, of zet het figuur op een andere plaats.
Met de voeten van het figuur op de loop kan ik leven.

Ja bijvoorbeeld een kist met munitie oid., dat zou denk ik wel kunnen.
Hilbert Zuijdendorp zei:
Alleen, nu rest de vraag: Waren er al gitaren in die tijd? Of werden er andere instrumenten gebruikt? 1 ding is zeker, het wordt dan wel en mooie blikvanger.
Tuurlijk waren die er wel, er werd van alles gedaan ter ontspanning. maar of het in dit geval meegenomen werd het veld in, zou ik niet weten.

wat je ook kan doen is het krukje/kistje onder zijn voeten weg halen.
opzich kan hij wel zo op de koepel zitten, maar voor stevigheid zou je em kunnen vastplakken als je niet wil dat hij eraf valt. of z'n kont wat vlakker schuren.
persoonlijk zou ik niet zo zitten in die houding, behalve als ik met het figuur rechts van me in gesprek was, dat hij als het waren naar die persoon toegedraaid is.

Ik ga je projectje volgen, heel mooi.
wil zelf ook nog eens een panther bouwen.

trouwens dat blauwe potje met die twist dop, komt me bekend voor is dat niet een gel secondenlijm, wel merk ook al weer?

Denk dat de gitaar en de harmonica de meest gebruikte muziekinstrumenten zijn geweest in WWII, ieder geval binnen het Duitse leger. Binnen de HJ divisie is de gitaar met grote regelmaat gebruikt, muziek en muziekmaken was een deel van de "opvoeding" en 's-avonds werd menig deuntje ten uitvoer gebracht. Zijn op het net wel de nodige foto's te vinden van HJ soldaten met gitaar. Ieder geval bekend is één van het Pz.Rgt.12 en Pz.Grend.Rgt.

JW

Terug
Bovenaan